En aio värjätä hiuksiani enää, vaikka harmaata pukkaa - kysyttävää? (N30)
Olen siis kolmekymppinen nainen, joka on alkanut harmaantua eikä aio peitellä sitä hiusvärillä.
Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia miehet nuorena harmaantuessaan näyttävät hyviltä mutta naiset vain vanhoilta?
Niin varmaan miesten itsensä mielestä 🙄.
Kyllähän se vähän oudolta tuntui kun kolmekymppinen kaverini, joka on jo pitkään harmaantunut, päätti myös lopettaa värjäämisen, mutta on siihen harmaaseen tukkaan parissa vuodessa jo tottunut. Hänellä tuo harmaantuminen on ainakin ihan geeneissä, molemmat vanhemmat myös harmaantuneet nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähä se vanhentaa 10 vuotta.
Mitä pahaa siinä taas on?
Myös kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa aikaisen harmaantumisen. Itsellä alkoi 35-vuotiaana ja muilla sukulaisilla vasta 50-60-vuotiaina.
Mulla sama. Oon 29 ja harmaita on jo tosi paljon. Harmaantuminen johtuu usein geeneistä huolimatta siitä mitä esim jotkut luontaistuotekaupat väittävät. Välillä tykkään harmaista paljonkin, kun taas joskus tuntuu että harmaat todella vanhentaa vaikka niitä miten katsois. Yhdestä blogista oon löytäny kiinnostavia postauksia nuorena harmaantumisesta. En tiedä toimivatko linkit täällä mutta löytyy googlesta hakusanoilla Voivatko harmaantuvat hiukset näyttää hyviltä?
Kaverini miesystävä jonka näin ensimmäistä kertaa kesällä niin oli ohimoiltaan täysin harmaantunut.
Kyllä vähän leuka loksahti kun kertoi olevansa saman ikäinen kuin minä 26v
Näytti siis ihan nuorelta, mutta kyllä harmaiden takia luulin että olisi vähintään 33v.
Vierailija kirjoitti:
Hiustesi ennenaikainen harmaantuminen luultavasti johtuu juurikin hiusten liiallisesta värjäämisestä eli hyvä päätös lopetta nyt kun on vielä hiuksia jäljellä. Ehkä se värikin sieltä vielä palautuu aikanaan :)
Hiusten harmaantuminen johtuu mutaatioista
Vierailija kirjoitti:
Kaverini miesystävä jonka näin ensimmäistä kertaa kesällä niin oli ohimoiltaan täysin harmaantunut.
Kyllä vähän leuka loksahti kun kertoi olevansa saman ikäinen kuin minä 26v
Näytti siis ihan nuorelta, mutta kyllä harmaiden takia luulin että olisi vähintään 33v.
Heh, mä olen 28 v.ja aloin harmaantua 22-vuotiaana. Harmi että hiukset on lähes mustat luonnostaan joten hopeanharmaat/vitivalkoiset hiukset kyllä erottuu.
Hui saakeli, kuulostaa todella pelottavalta...! Minä kun pelkään muutenkin sitä hetkeä kun en enää menekään 20-vuotiaasta, vielä sentään ihmisillä suut loksahtaa auki kun kuulevat että olen neljäsluokkalaisen äiti. Oma äitini alkoi harmaantua vasta muutama vuosi sitten, ehkä siinä 50-vuotta täytettyään joten ehkä en vielä ole vaarassa... N30
Miksi luulet sinun hiusten värjäämisen tai värjäämättömyyden olevan niin suuri ja keskeinen asia, että se kiinnostaisi sellaisia ihmisiä, joita et edes tunne?
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet sinun hiusten värjäämisen tai värjäämättömyyden olevan niin suuri ja keskeinen asia, että se kiinnostaisi sellaisia ihmisiä, joita et edes tunne?
Täällähän on jatkuvasti otsikoita tyyliin "Olen prostitoitu. Haluatko kysyä minulta jotain?" tai "Söin tänään aamiaiseksi mikropizzan ja nakkeja - kysyttävää?". Miksi ihmisiä kiinnostaisi jonkun tuntemattoman huoraaminen saati nakkien syönti? Tuosta nyt vain on tullut palstan tyyli, toiset aiheet kiinnostaa ja/tai koskettaa enemmän, toiset ovat puhtaita läppiä.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä ainakin minua kiinnostaa:D itse värjään harmaat piiloon, mutta olen miettinyt pitäisikö lopettaa. Olen 26v ja hiusten harmaantuminen alkoi jo 21v. Tuntuu vaan siltä, että jos en värjää, niin näytän väkisin paljon vanhemmalta. En toisaalta tiedä, olisiko silläkään niin väliä. Kommentoiko ihmiset teidän muiden nuorena harmaantuneita hiuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä ainakin minua kiinnostaa:D itse värjään harmaat piiloon, mutta olen miettinyt pitäisikö lopettaa. Olen 26v ja hiusten harmaantuminen alkoi jo 21v. Tuntuu vaan siltä, että jos en värjää, niin näytän väkisin paljon vanhemmalta. En toisaalta tiedä, olisiko silläkään niin väliä. Kommentoiko ihmiset teidän muiden nuorena harmaantuneita hiuksia?
Minulla vain lähimmät sukulaiset ovat ääneen kehdanneet ihmetellä, miten voin olla niin harmaa niin nuorena. Vähänkään tuntemattomammat eivät ole kommentoineet mitenkään tai tuijottaneet muutenkaan. Itse en huolisi tuosta vanhemmalta näyttämisestä. Jos mietimme 50-kymppistä, jolla on hienot värjätyt hiukset, näyttääkö hän 30-kymppiseltä? Tuskin. Vastaavasti harmaantunut 30-kymppinen ei näytä 50-kymppiseltä.
Lopetin hiusten värjäämisen n. 20 vuotiaana, nyt 25v ja oma väri pitkässä tukassa. Muuten tumma tukka, mutta toivon että harmaannun samalla tavalla kuin äitini; hopeisilla raidoilla, jotka painottuvat kasvojen lähelle.
Ääk! Harmaita bongattu. En tiedä, koska on ekat tulleet. Nyt ikää 38 v. Tunnen itseni epänormaaliksi :( Harmaat hiukseni ovat vitivalkoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla vain lähimmät sukulaiset ovat ääneen kehdanneet ihmetellä, miten voin olla niin harmaa niin nuorena. Vähänkään tuntemattomammat eivät ole kommentoineet mitenkään tai tuijottaneet muutenkaan. Itse en huolisi tuosta vanhemmalta näyttämisestä. Jos mietimme 50-kymppistä, jolla on hienot värjätyt hiukset, näyttääkö hän 30-kymppiseltä? Tuskin. Vastaavasti harmaantunut 30-kymppinen ei näytä 50-kymppiseltä.
Näistä satoja vuosia vanhoista en tiedä, mutta kyllä ne harmaat hiukset helposti vanhentaa sen 10+ vuotta. Ihminen muodostaa käsityksen toisen iästä hyvin nopeasti, ja hyvin näkyvät merkit kuten esim ne harmaat hiukset helposti "yliajavat" hienovaraisemmat, kuten ihon kunnon. Silloin ikäarvio menee helposti pieleen, eli vaikka kaikki muu kasvoissa on 30v, ne valkeat hiukset kiinnittävät enemmän huomiota ja aikaansaavat arvion 40v.
Kyllähä se vanhentaa 10 vuotta.