Työpaikalla ruokailu: Lounasetu/eväät/ruokakorvaus/maksat itse?
Hei
Työpaikalla ruokailu:
- Onko sinulla lounasetu? Käytätkö sitä vai syötkö eväät? Jos eväät miksi?
- Saatko jonkun muun ruokakorvauksen? Miten käytät sen?
- Maksatko kokonaan itse ruokailun?
Kommentit (14)
Maksan itse ja syön työpaikan lounasravintolassa.
Olen kylläkin Kelan ateriatuen piirissä, koska opiskelen. Eli maksan annoksesta vain 2.60 e. Aion kyllä maksaa myös täyden hinnan, kun opiskelu loppuu; ruoka on hyvää ja ruokaileminen niin vaivatonta, etten näe mitään syytä raahata eväitä mukaan.
Ei lounasetua, ei henkilöstöravintolaa, omat eväät koska ei ole varaa pienestä palkasta maksaa 10€/pv omiin syömisiin.
Eväät, koska lähellä ei ole ruokapaikkaa.
Lounasetu,jota käytän.
Hinta vuonna 2019 on 6,60e, josta maksan 2,03 euroa verojen muodossa.
Lisäksi tuo 6,60 kartuttaa tulevaa eläkettä.
Saan lounasedun palkan päälle, joka on 10,50EUR työpäivistä. Eli n. 230EUR tulee kuukaudessa. Ostan eväät, koska en jaksa lähteä ravintolaan syömään ja samalla summalla teen monen päivän ruoat. Eli yleensä se 10,50EUR riittää hyvin pariin aamupalaan ja pariin lounaaseen. Säästöä :)
Lounasseteleillä (9,30 e) käyn syömässä lähistön ravintoloissa tai haen työpaikalle lounaan.
Meillä on lounasetu olikohan 6,70e tänä vuonna. Syön lähes aina kuitenkin eväät, koska ehdin pitämään vain pari lyhyttä taukoa päivän aikana. Ei huvita yrittää ahtaa ravintolan lounasta alas 10 minuutissa.
Meillä on luonaskortti (Edenred) jonne voi itse siirtää rahaa valitsemansa määrän (max 200 euroa, 11 kuukautena vuodessa) palkastaan. Työnantaja tukee tuota sitten siten, että maksaa puolet summasta. Eli halutesssaan siirtää vaikka sen maksismin, 200 euroa, lähtee nettopalkasta satanen.
Meillä ei ole työpaikkaruokalaa, joten syödään sitten kukin missä syödäänkin.
Tuolla lounaskortilla voi maksaa maksimissaan 10.50 arvoisen kertaruokailun. Kalliimminkin voi tietysti syödä, mutta erotus pitää maksaa sitten vaikka käteisellä tai pankkikortilla.
En syö eväitä, kun niille ei olisi mitään järkevää säilytyspaikkaa.
Kaupungin lounaspaikoista on väliin melko vaikea löytää kohtuuhintaisia ja etenkin terveellisiä vaihtoehtoja. Mäkkäreissä ym en käy lounastamassa.
Eväät. Painonpudotusketjuun viitaten ainoa tapa kontrolloida kuinka paljon syö, mitä syö ja vielä milloin syö. Lisäksi ruoka on paremman makuista ja laadukkaammista raaka-aineista tehty kuin se amican sotku mitä lounasrafkoissa tarjotaan. Teen joka tapauksessa ruokaa iltaisin, jolloin skaalaaminen on helppoa ja tekee samalla vaivalla vähän enemmän. Teen yleensä 2-3 päivän ruuat kerralla. Vielä säästynee rahaakin!
Eväät. On kyllä ruokala, mutta lounas pitää maksaa itse kokonaan, eikä mun pienestä palkasta maksella 8 euron arvoisia lounaita viittä kertaa viikossa.
Otan yleensä eväät mukaan koska ei kiinnostaa maksaa 9,90 e meidän surkeasta ruokalaeväästä. Oikeasti kouluruokatyyppinen ja aivan järkyttävän hintainen safka, pystyvät pitämään tuollaista hintaa koska monella ei ole aikaa/viitsimistä lähteä muualle syömään eikä varsinkaan johto raahaa mitään eväitä mukanaan.
Esimerkiksi eilen oli paistettua turskaa ja perunoita. Yök.
Lounassetelit, otan yleensä ~5 kuukaudessa. Ei huvita joka päivä maksaa sitä edes liki kahdeksaa euroa, minkä siitä oikeasti maksaa. Haen sämpylän, syön työpaikan tarjoamia puuroja, hedelmiä tms, tai joskus käyn kaupasta hakemassa evästä. Ehkä kerran viikossa käyn kollegoiden kanssa lounastamassa jossain vähän paremmassa mestassa.
Joskus teen kotona ison satsin ruokaa ja syön sitä töissäkin sitten.
Aika vähällä pärjää päivän, syö illalla sitten kunnolla ja hyvin.
Lounasetu. Käyn välillä jossain ravintolassa lounaalla, välillä on omat eväät. Eväspäiviltä säästyneitä lounasseteleitä käytän viikonloppuisin ja lomilla.
Eväät, ei ole lounasetua.