Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä näitä terveydenhuollon "ammattilaisia" oikein vaivaa?

Vierailija
09.01.2019 |

Olen raskaana ja joudun elämäntilanteeni vuoksi päätymään aborttiin, niin kipeältä kuin se nyt tuntuukin.

Sain ajan gynekologille, lääkärin mukaan minun piti saada sieltä neuvoa ja tukea päätökseeni. Siellä (eri) lääkäri kuitenkin minulta kysymättä alkoi kirjata ylös syitä aborttiin ja varata aikaa raskaudenkeskeytykseen. Ei siis edes kysynyt, olenko vielä varma päätöksestäni. Hämmennyin tuosta niin paljon, etten saanut sanaa suustani. Tuntui muutenkin kamalan kiusalliselta, kun alapäätä sörkki lähes eläkeikäinen mies joka heitti vieläpä vitsiä sen perään, kun oli minut tutkinut.

Halusin vähän lisäaikaa miettiä vielä päätöstäni sekä tunsin oloni sairaaksi (flunssainen, oksentelin jne), joten soitin polille vielä kotoa seuraavana päivänä. Sieltä vastasi tympääntynyt nainen joka vain totesi, ettei aikaa voi siirtää ja jos päätöksen teko on "kerran niin vaikeaa" niin voinhan pitää lapsen. Sanoi myös, että aina voin lähteä liikkeelle buranan voimin, mikä oli mielestäni aivan naurettava kehotus terveydenhuollon "ammattilaiselta". Olen raskaana, mutta pitäisi vielä ottaa riski sairastua johonkin jälkitauteihin ja lähteä kipeänä liikenteeseen?

Kiitos että sain avautua, olen vain niin järkyttynyt tästä koko tilanteesta ja abortin tekeminen ottaa niin kamalan koville ilman epäammattimaisten lääkäreiden ja hoitajien kommenttejakin... :(

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi