Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jota häiritsee tälläiset nimet?

Vierailija
09.01.2019 |

Eli siis minua jostain syystä häiritsee nimet, jotka ovat tyyliin "Ella Johanna Anni" tai "Juho Viljami Otto" (tuulesta temmatut esimerkit). Eli tuollainen lyhyt-pitkä-lyhyt rytmitys häiritsee. Jotenkin vaan tuntuu, että se menisi luontevammin "Ella Anni Johanna" tai "Juho Otto Viljami". Olen tietenkin aina pitänyt tämän vaan pääni sisällä ja kaikki saavat nimetä lapsensa miten haluavat, mutta onko ketään muuta, jota tuo jostain syystä vähän häiritsee? :D

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah! Enpäs oo koskaan ajatellut asiaa :D

Vierailija
2/60 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele kuuntelemaan musiikkia, rytmejä, jakoja, huomaat että on muutakin rytmiä kuin joku suomipop, sitä väheksymättä,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oikeassa. Luulen että nimien huono asettelu johtuu jostain tärkeysjärjestyksestä sen pohjalta miten vanhemmat tuntevat nimeä kohtaan. Annetaan isien/isoisien ym nimiä ja ajatellaan että on tärkeätä onko 3s vai 4s jonossa.

Vierailija
4/60 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,  Suomessa on totuttu siihen, että nimet ovat muotoa Kalle Ville Kalevi tai Ville Kalevi, eli lyhyt nimi ensin ja pitkä nimi viimeiseksi. Ulkomailla näkee kyllä nimiä päinvastoin, esim. Maria Lisa tai jotain sellaista. Johtuisiko näistä vaikutteista. 

Vierailija
5/60 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu rytmistä. Paras rytmi, silloin sama missä järjestyksessä nimet ovat.

Vierailija
6/60 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sarjaa on esim. Kaisa Hanna ja Matti Aki. Ei sovi mun korvalle.

Vierailija
7/60 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estelle Silvia Ewa Mary vs Victoria Ingrid Alice Desiré

Vierailija
8/60 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estelle Silvia Ewa Mary vs Victoria Ingrid Alice Desiré

Nää Ruotsin kuninkaallisten nimet on kyllä isoin "häiriö". Etenkin Estellen.

AP

Vierailija
9/60 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida maailmassa sellaista asiaa ollakaan joka ei jotakuta häiritsisi.

Vierailija
10/60 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut nillittivät Charlotte Elizabeth Diana nimestä, että Diana olisi pitänyt olla toisena.  Mutta kyllä se lausuttuna on parempi noin.

Vierailija
11/60 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun nimi olisi vaikka Örtznag Äbädurluu Äbydäär, niin sehän se vasta minua jo alkaisi häiritä sen  lausumisvaatimuksillaan....

Vierailija
12/60 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki

Ari Johannes kuulostaa järkevältä.

Johannes Ari ei kuulosta järkevältä

Mutta

Johannes Ari Jorma taas toimiikin.

Vierailija
13/60 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo kieltämättä jotenkin epäsopivammilta kuulostavat ensinmainitussa muodossa kuin tuossa jälkimmäisessä muodossa. Ei se minua nyt häiritsevyyteen asti haittaa, mutta hieman kieltämättä särähtää korvaan. Tunsin kerran pojan, jonka etunimet olivat Ilkka Teemu. Jotenkin aina tuntui, että siitä puuttui kolmas nimi tyyliin Ilkka Teemu Johannes tms.

Vierailija
14/60 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse pahemmin, mutta kyllähän lyhyt-lyhyt-pitkä sointuu paremmin. Tietysti riippuu lausumisesta, että lausuuko "väärässä" järjestyksessä olevat nimet töksähtävästi vai harmonisesti.

Vierailija
15/60 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nuo kieltämättä jotenkin epäsopivammilta kuulostavat ensinmainitussa muodossa kuin tuossa jälkimmäisessä muodossa. Ei se minua nyt häiritsevyyteen asti haittaa, mutta hieman kieltämättä särähtää korvaan. Tunsin kerran pojan, jonka etunimet olivat Ilkka Teemu. Jotenkin aina tuntui, että siitä puuttui kolmas nimi tyyliin Ilkka Teemu Johannes tms.

Ja lisättäköön vielä, että kuuntelen ja soitan musiikkia hyvin laidasta laitaa ja eri rytmisinä. Balkkanilaisesta kansanmusiikista peruspoppiin jne. Siitä huolimatta tuo nimiasia särähtää korvaan. 

Vierailija
16/60 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini nimi on tyyliin Marja Kaarina Jonna (Marja on keksitty, 2 jälkimmäistä nimeä on oikeita). Kumma kun joidenkin vanhempien on pakko äkätä se kolmas nimi, ja useimmille tuntuu olevan ihan sama mikä se on.

Vierailija
17/60 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi jokaista nimiä ei käytetä. Ei kai kukaan puhu jostain ihmisestä kaikkia nimiä käyttäen?

Vierailija
18/60 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi jokaista nimiä ei käytetä. Ei kai kukaan puhu jostain ihmisestä kaikkia nimiä käyttäen?

Pappi tai henkikirjoittaja puhuu kun lukee vihkikaavaa.

Vierailija
19/60 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa sarjaa on esim. Kaisa Hanna ja Matti Aki. Ei sovi mun korvalle.

Kaisa Hanna Elviira ja Matti Aki Santeri ja heti on parempi kun on rytmi kohdallaan.

Vierailija
20/60 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tutun tyttö on Maria Lotta enkä vain pääse yli siitä, että Lotta Maria olisi sointuvampi !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi