Muinoin tällä palstalla väitettiin velkojen seuraavan minua ulkomaille. Ei näytä koskevan Axl Smithiä.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/e135680e-f4ae-4e17-b2e3-0721f0…
Taas AV:lle levitettiin valheita kun kerroin jättäväni opintovelkani maksamatta ja muuttavani Yhdysvaltoihin. Täällä vakuutettiin, että kyllä se ulosottomies löytää sinut ulkomailta. No tässä on teille todiste, ei löydä! Voit sikailla täällä vaikka millaiset velat, ulkomailla olet turvassa.
ELi jatkan alkueräistä suunnitelmaa ja kasvatan velkani niin suureksi kuin pystyn. Poistun sitten maasta kun olen saanut kaiken irti ja kunnon koulutuksen itselleni.
Kommentit (41)
Siis ilmeisesti tässä tapauksessa kantajan pitäisi pitää huoli siitä, että ulkomainen pulju perii velat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se joka jättää omat velkansa muiden maksettavaksi on yhteiskunnan pohjasakkaa
Eli pankit/ pankkiirit ovat yhteiskunnan pohjasakkaa. Nehän nimenomaan aina jättävät velkansa veronmaksajien hoidettavaksi kun karjatalouden sivutuote osuu tuulettimeen.
Poliitikkojen suosiollisella avustuksella tietysti.
Eikös se ole juuri niin aika monen mielestã?
Kai ne tarkistaa nuo jutut sitten kun passi pitää uusia.
Ainakin usa tekee niin. Enpä kuitenkaan yllättyisi jos suomessa ollaan niin tyhmiä ettei kyseistä käytäntöä ole.
Voin tässä sanoa oman kokemukseni perusteella, että kyllä opintovelat peritään ulkomailta.
Itse jätin opintolainan maksamatta ja olin EU:n ulkopuolisessa maassa asumassa ja sain paikallisen perintätoimiston perääni velkaani karhuamaan. Eli Kela kyllä laittaa Intrum Justitian yhteistyökumppanin asialle.
Vierailija kirjoitti:
Voin tässä sanoa oman kokemukseni perusteella, että kyllä opintovelat peritään ulkomailta.
Itse jätin opintolainan maksamatta ja olin EU:n ulkopuolisessa maassa asumassa ja sain paikallisen perintätoimiston perääni velkaani karhuamaan. Eli Kela kyllä laittaa Intrum Justitian yhteistyökumppanin asialle.
Mutta menikö ihan perintään asti vai oliko vain että sait maksukehotuksia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuoltakarvaranteelta ei saada rahoja vaikka tiedetään missä se on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En enää muista kirjeiden sisältöä, että mitä niissä oli, mutta sävy oli sellainen, että suostuin vapaaehtoisesti lyhentämään velkaa. Saattoi toki olla kehotuskin, en sitten tiedä, että olisivatko voineet ottaa suoraan palkasta, luultavasti kyllä. Kyllä palkasta voidaan ulosmitata ulkomaillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En enää muista kirjeiden sisältöä, että mitä niissä oli, mutta sävy oli sellainen, että suostuin vapaaehtoisesti lyhentämään velkaa. Saattoi toki olla kehotuskin, en sitten tiedä, että olisivatko voineet ottaa suoraan palkasta, luultavasti kyllä. Kyllä palkasta voidaan ulosmitata ulkomaillakin.
Tuskin saavat perittyä. Kirjeitä voivat lähetellä ja uhkailla.
Oppilaita pitäisi neuvoa koulussa tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska nämä korvauksia odottavat naiset eivät tee asialle mitään, siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska nämä korvauksia odottavat naiset eivät tee asialle mitään, siksi.
Toivottavasti lähtevät yhdessä perimään rahoja. Tuo runggu pitää saada vastuuseen pervoilustaan.
Vierailija kirjoitti:
Elikkä velkaa kannattaa tehdä jossain paikallisessa osuuspankissa tai vastaavassa, pikavippejä, stoccan kortti ja joitain muita joustoluottoja ym.
Ei oikeita luottokortteja visa, masteri ym.
Kyllä, jos ei ole aikomustakaan maksaa takasin. Se kannattaa pitää mielessä, että jos jää toiseen maahan pysyvästi, niin ei mene duuniin jolla on kytköksiä suomeen. Jos firmalla on suomessa jotain, niin sillon lähtee liksasta. Eli kandee mennä Steven Bundylle putkimieheksi, niin ei ole hätää ja ei mokaa ulkolaisia kortteja. Op ja Nordeat voi vetää huoletta vtuiksi. 20 vuoteen ei kannata takasin tulla. Sen jälkeen voi kävellä normaalisti ilman hätää että joku itkis rahojaan, koska suomessa velat vanhenee nykyään 20v. Toinen juttu on se, että jos vietät yhtäjaksoisesti toisessa maassa pitkän aikaa. Ennen oli ainakin 10v käymättä suomessa, niin tulee kysely passin palautuksesta, niin sitä ei tarvi antaa eikä suostua eikä sitä kannata palauttaa. Ja toi ei koske rehellistä ihmistä. Ainoastaa jos on velkaa tälle valtiolle.
Mistä tiedän. Serkku teki noin 17 vuotta sitten ja palaa 2022 takasin asumaan. Se jätkä ei ole koskaan tehnyt mitään rehellistä suomessa. Se on pelkkä talousrikollinen ja kikkailija ollu täällä. Se on putkimiehenä appiukkonsa firmassa Baltimoressa jenkeissä ja elää normaalia elämää vaimonsa kanssa ja niillä on kohta talo maksettuna. Ne myy sen ja muuttaa tänne. Näin olen ymmärtänyt.
Se on nauranu monta kertaa tämän maan systeemeille. Se sano aikoinaan jos se olis tehnyt täysin saman siellä, niin se istuis 130 vuotta. Hieman eri tuomio siinä paikassa talousrikolliselle missä elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elikkä velkaa kannattaa tehdä jossain paikallisessa osuuspankissa tai vastaavassa, pikavippejä, stoccan kortti ja joitain muita joustoluottoja ym.
Ei oikeita luottokortteja visa, masteri ym.Kyllä, jos ei ole aikomustakaan maksaa takasin. Se kannattaa pitää mielessä, että jos jää toiseen maahan pysyvästi, niin ei mene duuniin jolla on kytköksiä suomeen. Jos firmalla on suomessa jotain, niin sillon lähtee liksasta. Eli kandee mennä Steven Bundylle putkimieheksi, niin ei ole hätää ja ei mokaa ulkolaisia kortteja. Op ja Nordeat voi vetää huoletta vtuiksi. 20 vuoteen ei kannata takasin tulla. Sen jälkeen voi kävellä normaalisti ilman hätää että joku itkis rahojaan, koska suomessa velat vanhenee nykyään 20v. Toinen juttu on se, että jos vietät yhtäjaksoisesti toisessa maassa pitkän aikaa. Ennen oli ainakin 10v käymättä suomessa, niin tulee kysely passin palautuksesta, niin sitä ei tarvi antaa eikä suostua eikä sitä kannata palauttaa. Ja toi ei koske rehellistä ihmistä. Ainoastaa jos on velkaa tälle valtiolle.
Mistä tiedän. Serkku teki noin 17 vuotta sitten ja palaa 2022 takasin asumaan. Se jätkä ei ole koskaan tehnyt mitään rehellistä suomessa. Se on pelkkä talousrikollinen ja kikkailija ollu täällä. Se on putkimiehenä appiukkonsa firmassa Baltimoressa jenkeissä ja elää normaalia elämää vaimonsa kanssa ja niillä on kohta talo maksettuna. Ne myy sen ja muuttaa tänne. Näin olen ymmärtänyt.
Se on nauranu monta kertaa tämän maan systeemeille. Se sano aikoinaan jos se olis tehnyt täysin saman siellä, niin se istuis 130 vuotta. Hieman eri tuomio siinä paikassa talousrikolliselle missä elää.
Tunnen myös samanlaisen tapauksen. Tosin hän asuu Aasiassa. Velat taitaa olla jo vanhentuneet.
Vierailija kirjoitti:
Opintolaina on valtion takaama eli valtion niskaan kaatuu lainat. Ei tarvitse maksaa koskaan.
Jep, näinhän se toimii. Kun jättää opintolainansa maksamatta, pankki saa rahansa valtiolta ja Kela jatkaa opintolainan perimistä ulosoton kautta. Pari kertaa kun saatava palautuu ulosotosta varattomuuden vuoksi, niin Kela oma-aloitteisesti lopettaa perinnän, koska se ei ole mielekästä.
Aikaa kuluu n. viisi vuotta.
t. opintolainaa oli 17.500 euroa
Vierailija kirjoitti:
Hum, isot luottokorttiyhtiöt kuten visa ja mastercard veloittavat velkasi kyllä ulkomaillakin. Samoin jollain pankeilla on toimintaa monessa maassa (opintolainat on pankeilta). Kolmanneksi velkojen vanhenemisaika on vähintään 20 vuotta tai enemmänkin jos velka on hankittu huijaustarkoituksessa tai rikoksella.
Pitkään saa siis roikkua pikkurahan vuoksi ulkomailla.
Opintolainassa on Kela takaajana, joten pankit eivät lähde lähde perimään opintolainoja, vaan ottavat rahansa täysimääräisenä Kelalta.
Kela voi tietysti siirtää saatavansa perintätoimistolle.
Vierailija kirjoitti:
On laitonta ottaa lainaa mikäli ajatuksena on olla maksamatta sitä takaisin. Kyllä sinut tuomiolle saadaan.
Hih. Niinkö pikku- pirjo luulit? Ei ehkä jollain pankilla oo motivaatioo lähteä metsästämään jotain jostain kiinan maaseudulta jossa puhutaan vain kiinaa, jos velkoja paennut tyyppi päättää kadota sinne tai Tahitille, kadmanduu, tiibetiin, zaireen, tai naurusaarille ja aloittaa elämän alusta. Toki maahanpääsyt viisumit oleskeluluvat voivat vaatia mutta kun nai jonkun niin eiköhän ovet avaudu.
Tehkää niin kin yksi tuttu teki: lakina on että velat mitätöityy kuolemaan, mutta vain jos perittävä on rutiköyhä eli jaettavaa ei perillisille jää penniäkään, eikä arvotavaraa. Eli, velkoihin sortunut henkilö päätti tehdä uuden yhdistelmälainan tappavaa syöpää sairastVan kanssa, niin että sairas tuli näiden velkojen maksajaksi. Takaajana toimi tuo velkaantunut. Sairas joutui maksamaan lyhennystä joka kk. No kuolema korjasi sitten. Jäljelläoleva velkasumma katosi kuin pieru saharaan koska velat ei periydy.
Keino ottaa velkaa, elää velaksi ja jättää maksamatta. Onhan se pirullista muille perillisille tosin...
Ilmeisesti Karolilla/ axl/ trevorilla ei ole rahaa enää. Mut kai se jotain työtä tekee elääkseen lontoossakin ...
Vierailija kirjoitti:
Kai ne tarkistaa nuo jutut sitten kun passi pitää uusia.
Ainakin usa tekee niin. Enpä kuitenkaan yllättyisi jos suomessa ollaan niin tyhmiä ettei kyseistä käytäntöä ole.
No jos ei ole etsintäkuulutettu niin ei kansalaisuutta ja passia kai menetä.mutta luulen että tuomari armahti hänet nimenomaan vankilalta sillä ajatuksella että Axl suostuu maksamaan uhreille...mielenkiintoista miten nyt käy...mun mieletä voisi viefä vsikka korkeimpaan oikeuteen koska tää lusmu livahti nyt ilman täyttä rangaistustaan, eikö? Veisin kyllä poliisiasiaksi koska tuomioistuin oli rangaistukseksi määrännyt nuo maksut. Nyt pääsi liashtamaan osin ilman rangaistusta. Sitten vaan kans.väl. etsintäkuulutus niin jätkä tuodaan sörkän vankilaan lyhentämään kakkuaan. En jättäis asiaa tähän.oliko tuomio ehdollinen?
Eli pankit/ pankkiirit ovat yhteiskunnan pohjasakkaa. Nehän nimenomaan aina jättävät velkansa veronmaksajien hoidettavaksi kun karjatalouden sivutuote osuu tuulettimeen.
Poliitikkojen suosiollisella avustuksella tietysti.