Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei yritykset tee yhteistyötä ammattiopistojen kanssa?

Vierailija
08.01.2019 |

Olen nyt AMK:ssa ja täällä käy vähän väliä milloin minkäkin yhtiön edustajia. Ammattiopistossa niitä ei ollut yhtään.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/17 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään?

Vierailija
4/17 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä linjaa kävit amiksessa?

Vierailija
5/17 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oppilaiden alle 18v ikä rajoittaa. Monelle firmalle kynnyskysymys.

Vierailija
6/17 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistyö = opiskelijoiden käyttäminen palkattomana työvoimana.

Vierailija
7/17 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMKlaiset on itsenäisempiä ja motivoituneempia, ja jos on mahdollisuus työpaikkaan niin AMK harvemmin kouluttautuvat "putkessa" vielä pidemmälle niin saa samantien töihin

Vierailija
8/17 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä linjaa kävit amiksessa?

Tarjoilija.

Vierailija
9/17 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun työ on tehty niin palautetta saa kysellä monesti perään, joskus sitä ei saa ollenkaan.

Vierailija
10/17 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että opetus amiksessa on niin p€rseestä että olisin itse mielummin ollut 80% ajasta työharjoittelussa. Vaikka se onkin palkatonta niin enemmän siellä oppii kuin koulussa. Minulle ne olivat ainakin paljon antoisampaa kuin koulussa istuminen.

Vierailija
11/17 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse.

Ne kuppaavat jo nyt lahjakkaimmat pois kesken opintojen ja kouluttavat itse tarpeisiinsa.

Vierailija
12/17 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AMKlaiset on itsenäisempiä ja motivoituneempia, ja jos on mahdollisuus työpaikkaan niin AMK harvemmin kouluttautuvat "putkessa" vielä pidemmälle niin saa samantien töihin

No harvoin ne kovin itsenäisiä on (paitsi tietysti ryyppäämisessä ym, se luonnistuu kyllä). Paljon tarvitaan ohjausta että mitään saavat aikaiseksi ja kaikki palautetaan ihan viime pakon edessä.

Vierailija
13/17 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut muutama vuosi sitten useita alan työharjoittelijoita yrityksessäni ja voin sanoa, että heistä oli enemmän riesaa kuin hyötyä!

Oli ihan uskomatonta miten jotkut tyypit olivat ihan pihalla kaikesta, vaikka olivat olevinaan opiskelleet alaa ja harjoittelua + näyttöä vaille valmiit. Jos teen jotakin juttua yksin vaikka kolme tuntia, niin tällaisen opiskelijaurpån kanssa siihen meni vähintään sen kolme tuntia ja meitä oli sentään kaksi! He sähläsivät, puuhasivat omiaan, tekivät mitä sattuu selän takana ja kännykkä oli kädessä samantien kun olin kauempana. Ei minulla ole yrittäjänä varaa pitää mitään lusmuja töissä.

Pari hyvää osui onneksi mukaan myös, ensimmäiseksi ja viimeiseksi, joten ihan ketuiksi homma ei mennyt. Heistä tulikin molemmista myöhemmin yrittäjiä ja heidän työtään olen tukenut niin paljon kuin olen vain pystynyt. Enää en kuitenkaan ota yhden yhtä tyyppiä, vaan olen oppirahani siitä pascasta maksanut.

Vierailija
14/17 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut muutama vuosi sitten useita alan työharjoittelijoita yrityksessäni ja voin sanoa, että heistä oli enemmän riesaa kuin hyötyä!

Oli ihan uskomatonta miten jotkut tyypit olivat ihan pihalla kaikesta, vaikka olivat olevinaan opiskelleet alaa ja harjoittelua + näyttöä vaille valmiit. Jos teen jotakin juttua yksin vaikka kolme tuntia, niin tällaisen opiskelijaurpån kanssa siihen meni vähintään sen kolme tuntia ja meitä oli sentään kaksi! He sähläsivät, puuhasivat omiaan, tekivät mitä sattuu selän takana ja kännykkä oli kädessä samantien kun olin kauempana. Ei minulla ole yrittäjänä varaa pitää mitään lusmuja töissä.

Pari hyvää osui onneksi mukaan myös, ensimmäiseksi ja viimeiseksi, joten ihan ketuiksi homma ei mennyt. Heistä tulikin molemmista myöhemmin yrittäjiä ja heidän työtään olen tukenut niin paljon kuin olen vain pystynyt. Enää en kuitenkaan ota yhden yhtä tyyppiä, vaan olen oppirahani siitä pascasta maksanut.

"Näyttöä vaille valmis" :D

Vierailija
15/17 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulu on ollut mukana elokuvien ja dokumenttien teossa.

Vierailija
16/17 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koulu on ollut mukana elokuvien ja dokumenttien teossa.

mm.Tuntematon sotilas

Pieniä suuria valheita

Äkkilähtö

Rendel

Vierailija
17/17 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko käynyt mielessä että toiset meistä haluaa hyvän työpaikan asiallisesta yrityksestä (tai sitten viran) eikä mistään nappikaupasta.