Perheelliset! Kuinka usein teillä käy vieraita, jotka ovat yön yli tai kauemmin?
Itse asumme miehen ja 4 kk pojan kanssa sen verran korvessa ja kaukana, että monesti vieraat saattavat olla koko viikonlopun kylässä.
Tuntuu, että vierailuja tulee enemmän ku jaksais.. Melkein joka toinen viikonloppu kun minun puolen sukulaiset käy ja sitten miehen..
Vai oonkohan mä vaan sen verran herkkä ja introvertti, että koen sen liian usein tapahtuvana..
Kommentit (11)
Useamman kerran vuodessa, kesällä yleensä enemmän. Viimeksi jouluna oli ystäväni.
Ihan hirveetä, en jaksaisi tuollaista yhtään. Oma äitini käy muutaman kerran vuodessa ja se on ihan riittävästi.
Ehkä kerran vuodessa kesälomalla joku sukulainen voi pari päivää olla käymässä.
Meillä käy noin kerran kolmessa vuodessa.Se riittävää.Itse en missään nimessä jaksaisi moista, vaikka olen taitava ruoanlaittaja.Ettekö voi sanoa että nyt ei kyllä sovi, ihan kohteliaasti sanotte että halutaan rauhoittua ihan oman perheen kesken muutama kuukausi.
Ei ikinä. Tai joskus 15 vuotta sutten, kun meillä oli vain yksi lapsi ja asuimme ulkomailla, tuli ensin appivanhemmat pariksi viikoksi meille ja hieman myöhemmin anoppi yksin, mutta meillä olikin silloin todella mukavaa. Suomeen muuton jälkeen en ole aikuisia yövieraita meille huolinut. Tilaa on, mutta en halua ja syytä yökyläilyyn ei löydy. Päivälläkin aikuisia vieraita käy vain harvoin, lapsilla kyllä on vieraita, mutta hekään eivät jää yöksi kun vieressä asuvat.
kerran kesässä sukulaisia kaukaa joille ei voi sanoa "tuossa olisi hotellikin"
Viime syksy oli poikkeuksellisen vilkas, kolmena viikonloppuna oli kaveriperhe yökylässä. Yleensä pari kertaa vuodessa käy kauempana asuva kaveri lapsineen, mutta silloin tilataan pizzaa ja mennään ajoissa nukkumaan, että kaikki jaksaa hyvin.
Jouluna. 1-2 aikuisista lapsista on 1-2 yötä meillä.
Nyt kun yksi tyttäristämme on yksin Suomessa vauvan kanssa hän on ollut pari kertaa yötä.
Iso talo, tilaa on ja samalla sen ruuan tekee useammalle
Aika harvoin nykyisin. Vanhemmat alkaa olla sen verran iäkkäitä, että eivät kauheasti tykkää enää kyläillä. Sukulaisilla alkaa olla lapset sen verran isoja ja vaurauttakin kertynyt että lomamatkoilla ei kierrellä Suomea ja pyritä majouttumaan sukulasten luo, vaan menevät hotelliin. Vanhoista perhetutuista/sukulaisista monet ovat eronneet, eikä ole enää sillä tavalla oltu tekemisissä.
Hyh en jaksaisi, minulla vain näin päin käynyt; lapsiperhe tullut loisimaan pieneen kaksiooni moneks yötä 😳 onneks ei enää kun tarpeekseni sain niin ärähin
En kyllä ite jaksais noin usein toistuvaa yökyläilyä, varsinkin kestää koko vkl. Ruokaa pitäs olla laittamassa ja kotia pitäs laittaa aina vieraille.
Meillä pieni kaksio, niin eipä oo ollu yökyläilyä kun kaikki sanoo ettei viitti meiän nurkkiin tulla yöksi. 2 aikuista 2 lasta. Ovat sitten ottaneet ennemmin maksullisen yöpaikan/majottuneet osa siskon luo, jos ovat tulleet synttäreille/ristiäisiin tmv. Mun puolen suku asuu n 400km päässä, lukuunottamatta siskoa.