Päiväkodissa yllätys
Olisko teistä epämukavaa tai vaivaannuttavaa, jos lapsenne päiväkotiryhmän uusi opettaja olisikin miehenne entinen avovaimo?
Tai sitten minä olen vaan outo, kun olisin halunnut edes jotenkin valmistautua henkisesti tähän yllättävään kohtaamiseen.
Kommentit (9)
Ehkä aluksi olisi vaivaannuttavaa. Mutta työrooli on kuitenkin eri kuin siviiliminä, joten asialliset hommat varmaan hoidettaisiin.
Kertoisitteko työkavereille? ”Toi Eetu on mun entisen miehen lapsi”
Todennäköisesti tietäisin etukäteen jos päiväkodissa olisi töissä miehen etinen avovaimo.
Muuten yllätyksistä on selvitty kyllä eikä niistä ole jäänyt traumoja vaikka niihin ei yleensä ole osannut varautua etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Olisko teistä epämukavaa tai vaivaannuttavaa, jos lapsenne päiväkotiryhmän uusi opettaja olisikin miehenne entinen avovaimo?
Tai sitten minä olen vaan outo, kun olisin halunnut edes jotenkin valmistautua henkisesti tähän yllättävään kohtaamiseen.
Miten ajattelit että olisit saanut tiedon tuosta? Luuletko että päiväkoti ilmoittelee vanhemmille että täällä on sitten töissä aloittanut nyt nykyisen puolisosi entinen avopuoliso. Mistä ne edes tietäisivät aina kuka on kenenkin ex ilmoitellakseen tällaisista tilanteista.
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitteko työkavereille? ”Toi Eetu on mun entisen miehen lapsi”
Todennäköisesti en. Voi toki olla että se että tunnemme isän kanssa jostakin entuudestaan kävisi työkavereille ilmi jostakin tilanteesta. En kuitenkaan lähtisi salailemaan työkavereille sitä mistä syystä tunnemme toisemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ajattelit että olisit saanut tiedon tuosta? Luuletko että päiväkoti ilmoittelee vanhemmille että täällä on sitten töissä aloittanut nyt nykyisen puolisosi entinen avopuoliso. Mistä ne edes tietäisivät aina kuka on kenenkin ex ilmoitellakseen tällaisista tilanteista.
Minä tiedän kyllä kenen kanssa puoliso on ollut avoliitossa ja sen verran myös tunnen heitä että suunnilleen tiedän mitä tekevät työkseen ja missä asuvat. Se voisi toki olla "yllätys" että hän sattuisi olemaan juuri lapseni ryhmässä, mutta kyllä siihenkin osaisi sen verran varautua että ei tuo ylitsepääsemätöntä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin päiväkodista ennen aloitusta soitettiin kotiin. Sitten sovittiin tutustumiskäynti. Kyllä näin tavattiin hoitajat jo ennen päiväkodin varsinaista aloitusta.
Olin päikkärissä töissä, juuri vaihtanu taloa. Yhden lapsen äidin uutta puolisoa kehuttiin kovasti miten osallistuu ja auttaa erityislapsen kanssa. Oli pieni shokki, kun tää kehuttu mies oli miun exä, jonka kanssa suhde oli päättyny reilu puoli vuotta aiemmin miehen hallitsemattomaan päihteiden käyttöön.
Tuolloin kerroin työkavereille että on ex ja että ero oli vaikea.
Voisi olla. En ole ollut koskaan moisessa tilanteessa. Tosin tilanteeseen vaikuttaisi myös se millaisissa väleissä olisivat eronneet.