Elämäntapamuutos ja laihduttaminen ilman vaakaa?
Kommentit (18)
Ei tarvitse. Vaaka vain hankaloittaa asiaa. Ensin sitä käy vaa'alla kerran viikossa, sitten pari kertaa. Kun paino putoaa tai ei putoa, sitten sitä punnitsee itsensä joka päivä ja lopulta monta kertaa päivässä. Paremmin menee, kun mittaa vaikka vyötärönympäryksen kerran viikossa tai sovittaa jotain ennen liian pientä vaatekappaletta.
Kyllä oma keho ja peili kertovat milloin on hyvä olo. Ei se vaaka.
Ei ole vaaka pakollinen, mutta jos et ole varma menetkö oikeaan suuntaan ja jos tavoitteena nimenomaan painon pudotus, voisi olla hyödyllistä käydä vaikka kerran kuussa tarkistamassa tilanne.
Minäkin uskon siihen että sen laihtumisen ja hyvän olon tuntee kyllä ilman vaakaakin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oma keho ja peili kertovat milloin on hyvä olo. Ei se vaaka.
Peili ei paljasta totuutta, ei hyvässä eikä pahassa.
Peilistä katsoo ihan hyvännäköinen ja suhteellisen hoikka ihminen, mutta kuvissa on aina jostain syystä joku perusläski toljottamassa.
Vastaavasti onnistuneen laihdutuksen jälkeen peilistä katsoo ruma läski, mutta kuvissa onkin joku hoikka ja hyvännäköinen ihminen.
Itse en käytä enää vaakaa. Se oli aivan liian ahdistavaa, koska kävin siinä liian usein. Kuitenkin jollain tavalla on hyvä seurata toimiiko elämänmuutos siten, että paino putoaa. Itsellä toimii pieneksi jääneet vaatteet tai mittanauha.
Minulle tuli 10kg lisää, kun lopetin säännöllisesti punnituksen.
Tosin luultavasti lopetin sen juuri sen takia, kun masennus taisi iskeä ja vietin sohvan nurkassa vuoden kurjan elämäntilanteen vuoksi
Ei tarvita. Elämäntapamuutos tiputtaa painoa, ei sitä tarvitse edes kutsua laihduttamiseksi.
Parempi kun ei tuijota vaakaa eikä ajattele laihduttavansa, tekee vain hyviä muutoksia joista tulee uusi elämäntapa.
Paino ei ole niinkään se oleellinen juttu (ellei tavoitteena ole roima pudotus), vaan vyötärönympärys ja oma tunne. Kannattaa ottaa aloittaessa - ja siitä eteenpäin kerran kuussa - itsestään ihan rehelliset vartalokuvat alusvaatteissa: huomattavasti vaakaa motivoimampaa, kun näet konkreettisen muutoksen.
Ruokavaliota voi tarkkailla ja ohjata oikeaan suuntaan esim. jollain apilla. Jos jatkuva tarkkailu tuntuu pahalta, niin tutki edes viikko-kaksi mitä syöt ja mitkä ovat pääasialliset ravinnonlähteet (protskut, hiilarit, rasvat), niin osaat muuttaa ruokailutottumuksiasi.
Vaa’alla voi käydä sit kun huvittaa. :)
En käytä vaakaa enkä ala käyttämään nytkään vaikka laihdutan.
Mutta kokemuksesta tiedän että kunhan se hyvänolon-paino on saavutettu, kannattaisi sitä pitää yllä tarkistuspunnituksilla.
Minä lihoin kun lopetin tupakan polton, tavoitteena on mahtua entisiin vaatteisiin. Ikävä kyllä aloin polttamaan uudelleen joten sekin pitäisi saada pois.
Keskity syömään ja liikkumaan niin, että sinulla on hyvä olo. Paino on ihan toissijainen asia.
Vallan mainiosti onnistuu ilman vaakaakin. Mä itse vaan oon niin kärsimätön, että haluan nähdä heti tuloksia ja se 200 gramman pudotuksen näkeminenkin kannustaa kovasti, joten siksi itse käytän vaakaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja tarkennuksrna, että sellainen siis löytyy, mutta jotenkin ajatus säännöllisestä painon tarkkailusta ahdistaa. Ap
Jos elämässä haluaa saavuttaa mitä tahansa tuloksellista, sitten pitää myös tarkkailla miten homma etenee.
Vaa'alla on helppo käydä jokaisena aamuna samalla kun harjaa hampaita. Siihen ei mene käytännössä yhtään ylimääräistä aikaa.
Ihmisillä on ällistyttävä kyky nähdä peilistä jotain muuta kuin todellisuus, joten siihen ei yksinkertaisesti voi luottaa. Vaaka sen sijaan ei valehtele, varsinkin kun seuraat tuloksia pidemmällä aikavälillä.
Vierailija kirjoitti:
Keskity syömään ja liikkumaan niin, että sinulla on hyvä olo. Paino on ihan toissijainen asia.
Minulla on kaikista paras olo silloin kun mässäilen rajatta enkä liiku ollenkaan. Liikunnasta tulee huono olo.
Painan 180 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaikista paras olo silloin kun mässäilen rajatta enkä liiku ollenkaan. Liikunnasta tulee huono olo.
Painan 180 kiloa.
Ok, tuo on sinun tapasi pitää yllä hyvää oloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painan 180 kiloa.
Ja tuhota terveys ja päätyä hyvin ennenaikaisesti hautaan.
Hyvä olo ei aina ole tärkeintä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painan 180 kiloa.
Ja tuhota terveys ja päätyä hyvin ennenaikaisesti hautaan.
Hyvä olo ei aina ole tärkeintä elämässä.
Aikuisella on vapaus valita.
Vierailija kirjoitti:
Vallan mainiosti onnistuu ilman vaakaakin. Mä itse vaan oon niin kärsimätön, että haluan nähdä heti tuloksia ja se 200 gramman pudotuksen näkeminenkin kannustaa kovasti, joten siksi itse käytän vaakaa.
Mutta kun paino voi jojoilla päivän mittaan kaksikin kiloa nesteiden takia, niin tuokin on vähän turhaa. Tosin hyvä jos ilahtuu 200 grammasta.
Ja tarkennuksrna, että sellainen siis löytyy, mutta jotenkin ajatus säännöllisestä painon tarkkailusta ahdistaa. Ap