Meinasin hakea töihin, enpä taidakaan jaksaa
Rasituin jo pelkästä ilmoitusten lukemisesta. Pari nettihakemusta täytin osittain mutta poistin ennen lähettämistä. Pitäkööt tunkkinsa. Annan muiden elättää konsultit ja alentaa itseään tuossa pelleshowssa. Minä olen ulkona kilpailusta.
Menen mieluummin vaikka ulos kävelemään.
Kommentit (22)
Tavallaan ihailen niitä, jotka sitkeydellä jaksavat puskea eteenpäin ja ottaa torjunnan kerta toisensa jälkeen vastaan, itseensä ja parempaan tulevaisuuteen uskoen. Minusta ei sellaiseen ole.
Toisaalta pidän heitä halveksuttavina hölmöinä.
Asun itäsuomessa alueella jossa työttömiä on edelleen yli 10% työvoimasta. Työpaikkoja paikkakunnalla on kuukaudesta riippuen 7-18 mutta niin on hakijoitakin.
Käytännössä mun pitäisi muuttaa etelä-suomeen satojen kilometrien päähän, mikäli haluaisin tehdä töitä. Ei oikein nappaa, kun ottaa huomioon valtaosan työpaikoista olevan muutaman kuukauden pätkiä. Jos saisin vaikka puoleksi vuodeksi kerralla töitä voisin muuttaa. Muutoin en, muuttaminenkaan ei ole halpaa ja etelässä on niin kalliit vuokrat.
Pitäisi luopua saunallisesta ja parvekkeellisesta kaksiosta ja muuttaa yksiöön, josta joutuisin maksamaan enemmän mitä tästä asunnosta.
Opintojen vuoksi kukaan ei pääse töihin. Täytyy olla reipas ja työhaluinen sekä suunnitella uraansa vaihe vaiheelta keräten työkokemusta aina opintoihin liittyvistä harjoittelusta alkaen. Sillä, että lojuu kotona on vaikutuksensa jatkoon. Työpaikan saanti käy vaikeammaksi cv aukkojen takia ja kotona makuista ei kerry sinulle eläkettä. Sittenhän elämämkoululainen voi ulista 40+ vuoden kuluttua miten eläkeläistä aina sorretaan. Jos masennus estää työnhaun, hakeudu lääkäriin ja hoida itsesi kuntoon.
Itse olen ollut työttömänä marraskuun lopusta lähtien. Saan puhtaana käteen 66,50 euroa joka arkipäivä. Täytän aktiivimallin. Eipä ole kauheasti napannut hakea töitä. Olen velaton, ja asun omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Opintojen vuoksi kukaan ei pääse töihin. Täytyy olla reipas ja työhaluinen sekä suunnitella uraansa vaihe vaiheelta keräten työkokemusta aina opintoihin liittyvistä harjoittelusta alkaen. Sillä, että lojuu kotona on vaikutuksensa jatkoon. Työpaikan saanti käy vaikeammaksi cv aukkojen takia ja kotona makuista ei kerry sinulle eläkettä. Sittenhän elämämkoululainen voi ulista 40+ vuoden kuluttua miten eläkeläistä aina sorretaan. Jos masennus estää työnhaun, hakeudu lääkäriin ja hoida itsesi kuntoon.
Mitä vttua sä selität? :D
Nämä "cv aukot", "kotona makuu" ja "elämämkoulu" taitaa olla sulle henkilökohtaisesti läheinen aihe.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut työttömänä marraskuun lopusta lähtien. Saan puhtaana käteen 66,50 euroa joka arkipäivä. Täytän aktiivimallin. Eipä ole kauheasti napannut hakea töitä. Olen velaton, ja asun omakotitalossa.
Tämä on oikea asenne. Työ tulkoon tekijän luokse, eikä toisinpäin.
Niin.Omasta perheestä myös eräs täyttää aktiivimallin ja jää näinollen roikkumaan päivärahaan. Eli töitä tehdään vai niin vähän vuokrafirmojen kautta että aktiivimalli on helppo täyttää. Tätähän tämä on. Ihmiset eivät tahdo ottaa enään esim. Siivous tai kassahommia ja sen tunnet nahoissasi että vakkari et töissä ole. Samalla olet oikeutettu kaikkiin tukiin jos vuokralla asut.Siihen pari pentua vielä ja kas!! Uusi valkoinen köyhälistö luokka on Syntynyt!
Vierailija kirjoitti:
Niin.Omasta perheestä myös eräs täyttää aktiivimallin ja jää näinollen roikkumaan päivärahaan. Eli töitä tehdään vai niin vähän vuokrafirmojen kautta että aktiivimalli on helppo täyttää. Tätähän tämä on. Ihmiset eivät tahdo ottaa enään esim. Siivous tai kassahommia ja sen tunnet nahoissasi että vakkari et töissä ole. Samalla olet oikeutettu kaikkiin tukiin jos vuokralla asut.Siihen pari pentua vielä ja kas!! Uusi valkoinen köyhälistö luokka on Syntynyt!
Uskon hyvin että tällainen tapaus löytyy perheestäsi. Et itsekään kirjoitustaidosta päätellen edusta edes keskiluokkaa.
Minä tienaan 3500€/kk ja säästöjä tilillä noin 45000€. Olen 30v ja tehnyt töitä 15-vuotiaasta asti opiskelujen lomassa ja lomilla kokopäiväisenä. Olen insinööri ja opiskelen jatkuvasti uusia taitoja, joita voin käyttää työssä hyväkseni. Samalla varmistan sen, että vaikka tippuisin nykyisestä työpaikastani, olen sen verran osaava kaveri, että minut palkataan hyvällä todennäköisyydellä seuraavaan työpaikkaa.
Olen kehittänyt osaamistani sen verran, että vaikka jäisin työttömäksi, voin työllistää itseni perustamalla yrityksen. Olen opetellut taitoja, joista on aina kysyntää.
Kaikki lähtee omasta aktiivisuudesta. Jos vain jää kotiin makaamaan ja odottamaan, että joku tulee hakemaan hyväpalkkaiseen työpaikkaan, saa maata hautaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Rasituin jo pelkästä ilmoitusten lukemisesta. Pari nettihakemusta täytin osittain mutta poistin ennen lähettämistä. Pitäkööt tunkkinsa. Annan muiden elättää konsultit ja alentaa itseään tuossa pelleshowssa. Minä olen ulkona kilpailusta.
Sinä pysyt elossa vain meidän "pelleshown" osallistujien ansiosta.
Ilman meidän rahoista sinulle maksettavia tukia olisit jo kuollut nälkään.
Ole kiitollinen että me elätämme sinut.
Vierailija kirjoitti:
Minä tienaan 3500€/kk ja säästöjä tilillä noin 45000€. Olen 30v ja tehnyt töitä 15-vuotiaasta asti opiskelujen lomassa ja lomilla kokopäiväisenä. Olen insinööri ja opiskelen jatkuvasti uusia taitoja, joita voin käyttää työssä hyväkseni. Samalla varmistan sen, että vaikka tippuisin nykyisestä työpaikastani, olen sen verran osaava kaveri, että minut palkataan hyvällä todennäköisyydellä seuraavaan työpaikkaa.
Olen kehittänyt osaamistani sen verran, että vaikka jäisin työttömäksi, voin työllistää itseni perustamalla yrityksen. Olen opetellut taitoja, joista on aina kysyntää.
Kaikki lähtee omasta aktiivisuudesta. Jos vain jää kotiin makaamaan ja odottamaan, että joku tulee hakemaan hyväpalkkaiseen työpaikkaan, saa maata hautaan asti.
Maksa sä mun eläminen, niin mä jään makoilee hautaan asti. Teen sitten asioita joista vois saada rahaakin,muttei kiinnosta raha, vaan oma elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvattelisin mielelläni omat ruokani ja elättäisin itseni, se nyt vaan ei ole mahdollista jos ei omista paljon rahaa ja omaa tonttia. Ennen pystyit panemaan torpan pystyyn ja elättää itsesi, eipä enää, joten pyöritä sinä tätä pelleshowta kun rahasta tykkäät
Vierailija kirjoitti:
Työpaikat menee ensisijassa suhteilla. Kaikki sen ulkopuolella tapahtuva hakeminen on epätoivoista hakuammuntaa, jossa sattumalla on isompi rooli kuin osaamisella tai aktiivisuudella.
Näköjään sitä hyväpalkkaista työpaikkaa pitää sinunkin vielä odottaa - tuohan on vain muutaman satasen (verojen jälkeen ei sitäkään) enemmän kuin ite tienaan kesällä helpoissa hanttihommissa, ilman minkäänlaista koulutusta... sukulaisen firmassa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvattelisin mielelläni omat ruokani ja elättäisin itseni, se nyt vaan ei ole mahdollista jos ei omista paljon rahaa ja omaa tonttia. Ennen pystyit panemaan torpan pystyyn ja elättää itsesi, eipä enää, joten pyöritä sinä tätä pelleshowta kun rahasta tykkäät
"Elättäisin itseni jos omistaisin paljon rahaa." Hieno ajatusmalli. Minäkin urheilisin jos olisin olympiakultamitalisti.
Molempiin toki tarvitaan paljon kovaa työtä. Käsite on sinulle selvästi vieras, kun olet tottunut saamaan kaiken ilmaiseksi*
*Muut maksavat, koska sinä et tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pskat mä sulle haistatan.
Verotettavat palkkatulot viime vuonna yli 20 ke, ja olin sentään päätoiminen opiskelija. Lisäksi pääomatuloja useampi tonni. Ei siinä hirveesti tukia nosteltu päälle.
Mutta kivan olkiukon rakentelit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Elättäisin itseni jos omistaisin paljon rahaa." Hieno ajatusmalli. Minäkin urheilisin jos olisin olympiakultamitalisti.
Molempiin toki tarvitaan paljon kovaa työtä. Käsite on sinulle selvästi vieras, kun olet tottunut saamaan kaiken ilmaiseksi*
*Muut maksavat, koska sinä et tee mitään.
Eikä edes hävetä, maksa sinä elämiseni, hähhähhää
Vierailija kirjoitti:
Meikä ottaa 75 euroo päivässä. Sillä kun kitkuttelen vuoden, niin voin alkaa nostaa elakkeen puolikasta siihen kylkeen. Eipä duuniin oikein oo hoppu. Luntakin satelee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikä ottaa 75 euroo päivässä. Sillä kun kitkuttelen vuoden, niin voin alkaa nostaa elakkeen puolikasta siihen kylkeen. Eipä duuniin oikein oo hoppu. Luntakin satelee
Arvostan. Elämä on tässä ja nyt, siitä pitää nauttia. Töitä tehköön ne jotka jaksaa ja joiden on pakko. Sama koskee työnhakua.
Muita luovuttaneita?
Mun pitäisi opintojen takia päästä jo oman alan töihin, mutta on niin vaikea tie että taidan suosiolla pysyä hanttihommissa maailman tappiin. Ellei joku mua kotoa "löydä".