Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen teidän puoliso/parisuhde on?

Vierailija
08.01.2019 |

Kurkistus muiden parisuhteeseen.
Mitkä ovat teidän roolit parisuhteessa? Mitä työtä teette? Onko nainen kenties kodin hengetär vai uranainen? Millaista työtä mies tekee? Kuka sanoo perheessä viimeisen sanan? Kuka loppupeleissä päättää tehdäänkö ulkomaanmatka vai koti suomeen laskettelureissu? Vai jäädäänkö kenties kotiin jos toinen ei halua reissuun? Miten rahat jakautuu? Onko yhteinen talous vai mies laskennallinen ja tarkka? Entä seksi? Lastenhoito/ kouluasiat? Kumpi huolehtii vai meneekö tasan?

Ja tärkein: Oletko onnellinen ja tyytyväinen suhteeseen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme toisella kierroksella, ja olen onnellinen. Parisuhteemme on tasavertainen. Kumpikaan ei sano viimeistä sanaa, vaan yhdessä keskustelemme. Olen ollut myös dominoivan miehen kanssa naimisissa, ja tiedän kyllä miten tämä menee.

Minä teen enemmän kotitöitä, mutta lyhyempää päivää. Lisäksi ne ovat minun lapsiani, jotka täällä sotkevat, joten kyllä se homma kuuluukin minulle.

Meillä on omat tilit, mutta emme laske pennosia. Käytännössä minä maksan pakolliset menot, ja mies sitten käyttää rahansa kaikkeen ylimääräiseen, kuten ulkona syömiseen tai uuteen kodinkoneeseen. Minä olen pihimpi.

Seksiä kerran viikossa.

Molemmilla on omia lapsia, ei yhteisiä, eikä tule. Molemmat hoitavat omansa.

Vierailija
2/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uuno se on, mutta Jännä, tumma ja pitkä.

Pakkohan sille on silloin antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yrittäjä epäsäännöllisillä työajoilla, itse vedän perus 8-16 duunia. Mies tienaa siis enemmän kuin minä, ja huolehtii suuremman sivun esim laskuista. Minä taas olen huolehtinut kodin tarvikkeista, sisustuksesta ja kalusteiden ostosta, hyväksytän toki isommat ja kalliit ostokset miehellä.

Minä hoidan enemmän kotia, mies joskus auttelee kun jaksaa.

Yhdessä päätetään minne mennään lomalle, yleisimmin se olen ollut minä joka ehdottaa kaikenlaisia paikkoja ja niistä sitten valittu. Jos lähdetään sinne reissuun, minä huolehdin mitä sinne tulee ottaa mukaan, mies pakkaa tyylillä ”varabokserit repun pohjalla riittää”.

Rahankäyttö taas menee vähän minun edukseni, olen tosiaan pienempi palkkainen, joten käytän aina ensisijaisesti omaa rahaa, mutta jos rahani loppuvat loppukuusta mies antaa sitten minulle rahaa jotta pystyn hoitamaan kauppaostoksia tms, mies ei monesti kauppaan ehdi mukaan.

Petipuuhia on jaksamisen mukaan, miehen työ rajoittaa hempeilyä aika paljon, itse haluaisin ehkä enemmän. Lapsia meillä ei vielä ole niin tähän asiaan en pysty ottamaan kantaa, luulen että se olen sitten minä joka lapsista huolehtii enemmän jos niitä saadaan.

Pääpiirteittäin olen tyytyväinen suhteeseemme, toki meilläkin riidellään aiheesta ja turhasta, mutta missäpä suhteessa ei riideltäisi.

Vierailija
4/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla hyväpalkkainen ja vaativa asiantuntijatyö, mies tienaa kuitenkin enemmän. Mies tekee omasta tahdostaan enemmän kotitöitä kuin minä, tosin meillä ei ole kotona asuvia lapsia joten hommia ei niin mahdottomasti edes ole.

Päätökset teemme aina yhdessä. Mies antaisi minun tehdä lähes mitä tahansa mitä haluaisin ollakseni onnellinen, ei esimerkiksi vastustaisi jos haluaisin lähteä reppureissaamaan yksin tms. Rahat menevät yhteiselle tilille ja kumpikin ostaa mitä itse haluaa. Minä olen tarkempi, mutta mieheni ei esimerkiksi kysy mitä olen ostanut jos maksan tililtä 2000 euron luottokorttilaskun. Minä kysyisin kyllä.

Seksiä meillä on päivittäin. Olemme todella rakastuneita ja onnellisia, toki meilläkin on omat ongelmamme mutta ne eivät meitä tule erottamaan. Olemme naimisissa.

Vierailija
5/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lasten kanssa kotona ja tekee suurimman osan kotitöistä ja hoitaa koululaisten kouluasiat. Itse teen lyhyttä työpäivää, oikeastaan teen 0 tuntisopimuksella ja suuren osan ajasta kotona.

En osaa sanoa kumpi sanoo viimeisen sanan. Jos kyse lomamatkasta, niin minä

Jos auton tai kodinkoneen ostosta niin mies.

Itse käyn työssä ja tuon palkan. Olen todella huono raha-asioissa ja inhoan kaupassa käyntiä joten palkan siirrän aina miehen tilille ja mies hoitaa kauppareissut, laskut ja lasten kausivaatteet ym. Mies hoitaa itseasiassa jopa minun veroilmoitukseni ja työmatkavähennykset ym, olen ihan pihalla monestakin asiasta. Rahatalous siis yhteinen.

Olemme oikein onnellisia, seksi on hyvää ja sitä on 1-2 krt/vk .

Vierailija
6/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä teette? Hoitaja ja maatalousyrittäjä

Onko nainen kenties kodin hengetär vai uranainen? Ei kumpikaan

Kuka sanoo perheessä viimeisen sanan? Riippuu asiasta, usein molemmat.

Kuka loppupeleissä päättää tehdäänkö ulkomaanmatka vai koti suomeen laskettelureissu? Yleensä työtilanne mutta jos jompikumpi meistä pitää valita niin minä.

Vai jäädäänkö kenties kotiin jos toinen ei halua reissuun? Ei välttämättä. Joskus jäädään joskus ei.

Miten rahat jakautuu? Talous on yhteinen

Onko yhteinen talous vai mies laskennallinen ja tarkka? Enemmän minä olen laskennallinen.

Entä seksi? Ok

Lastenhoito/ kouluasiat? Ok Kumpi huolehtii vai meneekö tasan? Mies huolehtii enemmän.

Vierailija
7/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju! Itse nyt sinkkuna, joten en voi omaa tarinaani kertoa. Toivottavasti tulee lisää kertomuksia. :)

Vierailija
8/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 lisää

Oletko onnellinen ja tyytyväinen suhteeseen? Olen tyytyväinen. Onnellisuus taas on enemmän kiinni hetkestä mutta joo ollen onnellinen suhteeseen ja suhteeseen.

Vierailija
9/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat teidän roolit parisuhteessa? Mitä työtä teette? Onko nainen kenties kodin hengetär vai uranainen? Millaista työtä mies tekee? Kuka sanoo perheessä viimeisen sanan? Kuka loppupeleissä päättää tehdäänkö ulkomaanmatka vai koti suomeen laskettelureissu? Vai jäädäänkö kenties kotiin jos toinen ei halua reissuun? Miten rahat jakautuu? Onko yhteinen talous vai mies laskennallinen ja tarkka? Entä seksi? Lastenhoito/ kouluasiat? Kumpi huolehtii vai meneekö tasan?

Olen onnellinen ja tyytyväinen. Kumpikaan ei ole kodin hengetär eikä uratykki, minä olen asiantuntijatyössä ja matkustan jonkin verran työni puolesta (enimmäkseen kotimaassa), mies on yrittäjä ja pyörittää yritystään kotoa käsin. Mies tekee enemmän kotitöitä sen takia, että on enemmän kotona. Itselläni menee työmatkoihin yli 3 t/pv, joten päivät venyvät. Kahtena päivänä viikossa on lisäksi liikuntaharrastuksia, joten en ole kotona ennen klo 21 illalla.

En tunne meidän suhteessamme tuollaista tarvetta "sanoa viimeinen sana", olemme ihan neuvottelemalla löytäneet ratkaisun kaikkiin asioihin tähän saakka. Se pätee myös matkoihin; viimeksi joulun alla kerroin miehelle, että suunnittelen lähteväni helmikuussa käymään paikassa X, kun on mahdollisuus käyttää viimeiset jäljellä olevat vuosilomapäivät, ja kysyin lähtisikö hän mukaan. Hän innostui, joten menemme yhdessä. Jos häntä ei olisi kiinnostanut eikä hän olisi ehdottanut mitään parempaa vaihtoehtoa, olisin mennyt yksin. Yhtä lailla hän käy välillä reissussa yksin tai pikemminkin kavereidensa kanssa, kun kohde ei kiinnosta minua.

Asumis-, ruoka- ja yhteisen auton kulut maksetaan puoliksi taloustililtä, jonne kumpikin tallettaa aina saman verran niin, että raha riittää pakollisiin maksuihin. Loput ovat omaa rahaa ja sen suhteen saa tuhlailla tai kitsastella ihan niin paljon kuin haluaa.

Lapsia ei ole ja olemme sen ikäisiä, ettei myöskään tule. Seksiä on välillä enemmän, välillä vähemmän.

Vierailija
10/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen 3-vuorotyötä sairaanhoitajana ja mies tekee perus 8-16 duunia sähköinssinä. Molemmat hoitavat kotia tasapuolisesti, mutta mies käy enemmän kaupassa, koska hänen työajat sallivat sen paremmin. Molemmat tykätään siististä kodista, mies on vielä tarkempi, kuin minä. Raha-asiat menee aika pitkälti puoliksi. Matkat ja muut investoinnit suunnitellaan ja maksetaan yhdessä. Ei ole erikseen oikeastaan mitään miesten ja naisten hommia, mutta minä olen pääasiassa vastuussa ruuanlaitosta (koska osaan sen paremmin) ja mies hoitaa autoasiat (koska hän osaa sen paremmin). Se kolaa pihan ja leikkaa nurmikon, joka sattuu sen ehtiä tekemään.

Meillä on hyvin tasa-arvoinen ja hyvä parisuhde. Lapsia ei ole vielä.

Vierailija
11/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen siivooja kokoaikaisesti ja samalla käyn koulua, mies tehtaalla töissä. Meillä mies on se kodin hengetär kun minä teen n. 16h päivää. Minä sanon viimeisen sanan kaikkeen. Mies saa päättää lomamatkat, mulle kelpaa kaikki.

Rahat on yhteisiä ja minä olen tarkempi rahoista, seksi on hyvää, meillä on koira ja tällä hetkellä mies huolehtii siitä, eli kuvia satelee pitkin päivää puhelimeen.

Vierailija
12/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat teidän roolit parisuhteessa? Olemme tasavertaisia

Mitä työtä teette? Itse opiskelen ja olen osa-aikaisesti kaupassa ja mies on rakennusyrittäjä. Miehellä myös aikomus lähteä opiskelemaan

Onko nainen kenties kodin hengetär vai uranainen? En koe olevani kumpaakaan. Kotitöitä teemme yhdessä.

Millaista työtä mies tekee? Päivätyötä, itsenäistä, välillä pitkää päivää, alle 3000/kk palkka

Kuka sanoo perheessä viimeisen sanan? Yhdessä päätetään asiat 

Kuka loppupeleissä päättää tehdäänkö ulkomaanmatka vai koti suomeen laskettelureissu? Vai jäädäänkö kenties kotiin jos toinen ei halua reissuun? Nämäkin päätämme yhdessä. Kumpikaan meistä ei dominoi päätöksissä.

Miten rahat jakautuu? Onko yhteinen talous vai mies laskennallinen ja tarkka? Mies tienaa enemmän kuin minä tällä hetkellä. Hän on laskennallinen ja tarkka omasta rahankäytöstään. Itse en läheskään yhtä tarkka, mutta silti aina raha-asiani ovat kunnossa. Pyrimme suurin piirtein maksamaan puolet ja puolet maksukyvyn mukaan. Joustamme puolin ja toisin tilanteen vaatiessa, emmekä tee raha-asioista suurta numeroa koskaan. 

Entä seksi? 3-5 krt viikossa.

Lastenhoito/ kouluasiat? Ei ole vielä lapsia. Suunnitelmissa on kaksi. 

Ja tärkein: Oletko onnellinen ja tyytyväinen suhteeseen? Meillä on upea suhde ja olen siihen tyytyväinen! Harvoin riitelemme mistään. Hyväksymme toisemme sellaisina kuin olemme. Olen onnellinen. 

Vierailija
13/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on toisella kierroksella ja minä ensimmäisellä. Minä käyn töissä ja mies työkyvytön tällähetkellä. Asumme omistamassani omakotitalossa, mies on kodinhengetär ja minä patalaiska mitä kotitöihin tulee. Meillä on omat rahat, mutta huomattavasti parempien tulojeni takia kaikki "ylimääräinen kiva" menee minun pussistani.

Asioista päätetään yhdessä. Vääntöä ei tule, koska haluamme useimmiten samoja asioita. Kumpikin antaa toiselle omaa tilaa, mutta on myös lähellä. Seksi loistavaa.

Olen onnellinen.

Vierailija
14/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein: olen erittäin onnellinen ja tyytyväinen.

Vierailija
15/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää saivartelua.

Mies on perheen pää ja pulinat pois!

Vierailija
16/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat teidän roolit parisuhteessa? Elämänkumppanit, puolisot

Mitä työtä teette? Mies ei enää työelämässä, minä osa-aikaisena ekassa duunariammatissani

Onko nainen kenties kodin hengetär vai uranainen? Noitaliemiä keittelevä koti-ihminen, ei hengetär kuitenkaan

Millaista työtä mies tekee? Ei tee, tk-eläkkeellä

Kuka sanoo perheessä viimeisen sanan? Ei meillä ole sellaista

Kuka loppupeleissä päättää tehdäänkö ulkomaanmatka vai koti suomeen laskettelureissu? Yhteinen tavoite, kohde sama, Jäämeren rannoille aina kun kykenee

Vai jäädäänkö kenties kotiin jos toinen ei halua reissuun? Ei ole tapahtunut

Miten rahat jakautuu? Meille, yhteiset tulot, yhteiset menot

Onko yhteinen talous vai mies laskennallinen ja tarkka? Molemmat tarkkoja

Entä seksi? Kyllä, kiiitos, aina vaan

Lastenhoito/ kouluasiat? Kumpi huolehtii vai meneekö tasan?  Jo tehty, Luojan kiitos

Ja tärkein: Oletko onnellinen ja tyytyväinen suhteeseen? Erittäin molempia

Vierailija
17/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmää saivartelua.

Mies on perheen pää ja pulinat pois!

On se meilläkin näin, ei se kuitenkaan tarkoita että mies dominoivasti päättä asiat ja jyrää toisen.

Meillä se näkyy niin että mies huolehtii ja välittää perheestään ja laittaa sen elämässä muun edelle. Ymmärtänyt sen että onnellinen vaimo = onnellinen perhe.

Vierailija
18/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies lasten kanssa kotona ja tekee suurimman osan kotitöistä ja hoitaa koululaisten kouluasiat. Itse teen lyhyttä työpäivää, oikeastaan teen 0 tuntisopimuksella ja suuren osan ajasta kotona.

Itse käyn työssä ja tuon palkan. Olen todella huono raha-asioissa ja inhoan kaupassa käyntiä joten palkan siirrän aina miehen tilille ja mies hoitaa kauppareissut, laskut ja lasten kausivaatteet ym. Mies hoitaa itseasiassa jopa minun veroilmoitukseni ja työmatkavähennykset ym, olen ihan pihalla monestakin asiasta. Rahatalous siis yhteinen.

Tämä on nyt vähän off-topic, mutta jos toinen on lasten kanssa kotona ja toinen 0 tuntisopimuksella, niin mistä se raha tulee?

Vierailija
19/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen toimistotyössä, mies elintarvikealalla. Tienataan suunnilleen saman verran, rahat on yhteiset, mutta molemmilla myös sen verran omaa, että voi halutessaan jotain ostaa tarvimatta kysyä lupaa toiselta. Kotityönjako on meillä perinteinen, minä hoidan "naistentyöt" ja mies "miestentyöt". Minulle väkisinkin tulee enemmän kotitöitä, mutta teen ne ihan mielelläni, eikä niitä kahden aikuisen taloudessa rasitteeksi asti olekaan. Lapsia ei siis ole, ja tuskin tuleekaan.

Minä olen se, joka sanoo viimeisen sanan lähes kaikessa. En omasta halustani, vaan koska miehestä ei siihen tahdo olla. Odottaa vain aina minun päätöstäni. Aina se ei häiritse, mutta joskus on tosi raskasta.

Vierailija
20/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nyt vähän off-topic, mutta jos toinen on lasten kanssa kotona ja toinen 0 tuntisopimuksella, niin mistä se raha tulee?

Tarkoittaa että voin tehdä niin paljon kuin haluan mutta ei ole pakko ellei tarvi. Työ pääasiassa sellaista että voi tehdä kotonakin. Tämä sopimus ei sovi minulle. Paljon enemmän tulisi palkkaa kun olisi 8h/pv. Yleensä kun menen töihin, pyrin tekemään pitkiä päiviä. Mahdollisuus olisi tienata hyvin mutta laiskana ja mukavuudenhaluisena viime aikoina tehnyt vain sen mitä talous tarvii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän