Jonot fysiatrille Tampereella?
Odottelen tässä Tampereella kirjettä fysiatrin arvioon Taysiin, lähete mennyt joulukuun alussa. Lääkäri mietti että pitkät on jonot, mutta ei sanonut miten pitkät. Lähetteen syynä sitkeä selkäkipu jonka syy ei löytynyt röntgenissä eikä auttanut fysioterapia. Muina oireina esim lämpöilyä ja imusolmuketurvotusta (en tiedä onko noilla mitään vaikutusta siihen miten nopeasti etenee jonossa). Ei ole säteilyoireita.
Jos joku tietää jonotilanteesta, tai on kokemuksia oudosta selkäkivusta tai fysiatrilla käynnistä niin toivon kommentteja!
Kommentit (5)
27 v, kuntosalia 2 x vk, muuna liikuntana pyöräilyä, kävelyä. Fysioterapeutti antoi keskivartalohallintaan vinkkejä, ja muutamasta venyttelyliikkestä oli vähän apua lihasjumeihin. Kipu kuitenkin on ja pysyy. Hän huomasi myös että selkärangassa lievä skolioosi, mikä on outoa koska sitä ei ole ollut ennen. Kipu on aika tarkkaan rajatussa kohdassa alaoikealla.
Jonot ainakin 2-3kk Hatanpään fysiatrialle. Siellä taitaa olla tällä hetkellä vain kolme fysiatria töissä.
Kiitos tiedosta!
Kirjauduin äsken Kantaan ja näkyi että sisätautipuolella on käsitelty jotain tietoja. Tämä on vähän erikoista koska tällaisesta ei puhuttu lääkärissä, voikohan olla että fysiatrialla ollaan konsultoitu sisätauteja tai muuten mietitty onko fysiatria oikea osoite minulle? Itselle kyllä yksi ja sama minne erikoisalalle päätyy, haluaisin vain vastauksia.
Moikka! Kirjoituksestasi on jo jonkin aikaa mutta oireesi kuullostavat täysin samoilta kuin minulla. Mulla löydettiin kans röntgenistä sattumalta lievää skolioosia, alaselkökipu ei helpottunut fysioterapialla ja loputkin oireet täsmäävät.Itsekin olen fysiatrian jonossa ja aika kauan olen jo odotellut.. Sä olet varmaankin jo päässyt fysiatrille mutta selvisikö mitään? Kiinnostuksesta vaan kyselen siis kun itsellä sama ongelma!
Eikö fysioterapiasta ollut apua? Mitä liikuntaharrastuksia sinulla on? Ikäsi?