Tauot töissä?
Minkälaisia taukoja työpaikoilla on? Onko ruokalaa vai pitääkö olla omat eväät?
Kommentit (23)
Lentäjät poistuvat ohjaamosta 30 min ruokatauon ajaksi.
It-hommissa olen. Taukoja voi pitää jos ehtii. Usein ei ehdi ollenkaan koko päivänä, paitsi hakea pari kertaa kahvia automaatilta omassa työpisteessä juotavaksi. Joillakin on myös eväitä siinä omalla koneella syötäväksi kuten banaania, energiajuomaa, jotain välipalapatukoita - itse pärjään pelkällä kahvillakin työpäivän jos on kiire.Toisinaan ehtii käväistä jossain työpaikan läheisessä lounasravintolassa lounaalla. Sitten taas jos joskus on töiden suhteen hiljaista, ihan sama kuinka pitkän kaavan mukaan syö ja taukoilee.
Tervwysalalla 10 min tauko ja 20 min lounastauko. Ei ole ruokaa, omat eväät pitää olla mukana.
Meillä pitäisi olla 30 min. ruokatauko ja 2x15 min. ns. kahvitauko.
Ei useinkaan pysty pitämään kuin sen max. 30 min., jos lähtee ulos talosta; muuten ovi kilkattaa eli on pakko mennä hätiin... ja tauko menee täysin holtittomiksi päreiksi, joista ei kukaan ota selvää....
Töissä pikkufirmassa.
Aasiakaspavelu on pääsääntöinen työni, josta saan korvauksen menetetystä vapaa-ajasta.
Ruoka sanalla kun lapset syö. Minusta on tullut ikävä hotkija, koska aina koitan ehtiä syödä vähän ennen kuin joku kaataa maidot, aivastaa pitkin pöytää, kaataa ruuat lattialle tai viskaa ne päin kaverin pläsiä.
Kahvin koitan juoda nukkarissa jos kaikki nukkuvat
2 kahvitaukoa 0-20 min ja ruokatauko 20-60 min riippuen työtilanteesta. Useimmiten pidän yhden 10 min kahvitauon ja 30-40 min ruokkiksen paitsi perjantaisin jolloin syödään porukalla ravintolassa noin tunnin verran.
Sairaanhoitajana tk:ssa. Tauot 10+20min. Ei saa poistua osastolta niin pitää olla omat eväät. Usein joutuu keskeyttämään tauko tai ei ehdi pitämään taukoa lainkaan.
Ravintola-alalla tiskin takana riippuu ihan paikasta. Esim. yökerhossa ei taukoja, ehkä joku ihan muutaman minuutin jos ei ole jäätävä asiakasrysä. Yksin töissä baarissa- ei taukoja. Useampi samassa vuorossa, ehkä nopea ruokatauko alkuillasta.
Henkilökohtaisena avustajana ei taukoja. Tosin mulla oli niin mukava työnantaja, että syötiin usein yhdessä kun olin töissä :)
Kokkina ravintolassa- ei taukoja
R-kioskilla ei taukoja. Ikinä. Pa*skin duuni muutenkin missä ikinä olen ollut.
2 kpl 2 min kahvitaukoja. Ruokatauko 30 min (omaa aikaa). Ei ruokalaa. Joko käyn läheisessä lounasravintolassa tai syön omia eväitä ruokiksella.
Vierailija kirjoitti:
2 kpl 2 min kahvitaukoja. Ruokatauko 30 min (omaa aikaa). Ei ruokalaa. Joko käyn läheisessä lounasravintolassa tai syön omia eväitä ruokiksella.
Siis kahvitauot 12 min.
Asiantuntijatyö toimistossa. Virallisesti 30 min ruokis ja 2x15 kahvitauko. Käytännössä työtilanteen mukaan, joskus lyhyemmät, joskus pidemmät tauot. Vaikea myös välillä tarkkaan sanoa onko kyseessä tauko vai epävirallinen palaveri. Oman työn ohessakin saattaa joskus ajatus harhailla tai hiiri lipsahtaa Facebookin puolelle. Omia eväitä syödään monesti, ihqn vieressä ei ole lounaspaikkaa.
2 × kahvitauko ja 30 min lounastauko, luonasravintola samassa rakennuksessa mutta ulkonakin saa syödä muualla tai tuoda omat eväät. Vakuutusala.
Nukkumaan työkaveri!
Älä mieti näitä.
Ei me niin hirveesti laiskotella, että tilaaja kaatuu siihen.
T. A S.
Yksi 10 min kahvitauko, ei ruokataukoa, syön valvonta-aterian lasten kanssa päiväkodissa. Päivän pituus 8h, yksi vähän lyhyempi päivä.
Syön omia eväitä kun lapset syövät lounasta, yleensä ehtii jonkun hedelmän tai jugurtin syömään ennen kuin tapahtuu häslinkiä.
Voi jatkaa sitten 15 min tauolla
Virallisesti meillä taitaa olla 2x15min kahvitaukoa ja yksi 30 min ruokatauko. Normaalisti aamukahviin menee 30-45min ja iltapäiväkahviin toinen mokoma. Lounas on yleensä jotain 45-60min väliltä. Pisimmillään saattaa mennä 1,5 tuntia, jos kauempana käydään lounaalla.
Toisaalta joskus ei oikein ehdi pitää kahvitaukoja tai lounaita ollenkaan, riippuu paljon palavereista. Eli työnantaja joustaa ja minä joustan. Eiköhän tuossa molemmat voita. Välillä on vaikea pistää lounaalla tai kahvilla rajaa siihen, että mikä on työaikaa ja mikä sitä omaa aikaa kun melko usein samalla työasioita jutellaan.
Pitkät kahvitauot, 30-45min. Ruokis on 30min mutta oikeesti menee tunti. Oma ruokala jossa lounas 5€.
Yksin puolen tunnin tauko ja toinen vartin. On ruokala, mutta säästän ja syön omia jämiä.