Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erityisen kypsä ja pikkuvanha teini

Vierailija
07.01.2019 |

Mitä luulette, pitäisikö epäillä aspergeria?
Tyttö syntyi vaativana, itkuisella vauvana ja sai raivareita toisinaan pikkulapsena. Mutta toki aika harvoin. Pikkulapsena tämä myös puski ihan iholle, eikä välittänyt muiden persoonallisesta, henkilökohtaisesta tilasta vaan näytti esimerkiksi lelua niin lähellä naamaa, että sitä ei voinut nähdä.
Puhumaan oppi ihan ajallaan, mutta s ja r puuttuivat lähes kouluikään saakka.
Koulu meni hyvin, opillisesti, sillä muisti on hyvä, mutta tyttöporukkaan oli vaikea päästä. Toisinaan tyttö sitten oli yhden kaverin kanssa tai myöhemmin isommassa porukassa. Pojat nälvivät jossain vaiheessa, mutta nyt lukiossa kukaan ei huutele mitään ja kavereita on.
Teiniä ei kiinnosta ryyppääminen eikä ulkona hilluminen. Ei kuuntele tai fanita mitään bändiä ja on kunnianhimoinen ja vähän liiankin samalla aaltopituudella viulunsoitonopettajan, mies 50+v, kanssa. Suvusta löytyy aspergertapaus. Pitäisikö olla huolissaan? Meillä ei ole muita lapsia joten vertailukohtaa ei ole.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siis pitäisi olla nyt huolissaan? 

Vierailija
2/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä pitäisi olla huolissaan? Eikö kaikki ole tytön elämässä ihan hyvin nyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ryyppää ja tykkää valmentajastaan. No panik.

Vierailija
4/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huolestua, jos hyvien numeroiden taustalla on ulkoa opettelua tai muistamista eikä ymmärtämistä. Tulee muuten jossain vaiheessa iso itku

Vierailija
5/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehityksestä, onko jotain autismipiirteitä jotka ovat jääneet huomaamatta.

Vierailija
6/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa huolestua, jos hyvien numeroiden taustalla on ulkoa opettelua tai muistamista eikä ymmärtämistä. Tulee muuten jossain vaiheessa iso itku

No missä vaiheessa se oikein tulee jos lukiokin sujuu hyvin?

Vierailija
7/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tähän osaa mitään sanoa muuta kuin että matikka on aina ollut 10, kielissä muisti auttaa, ja tietysti lukuaineissa. Lukiokurssiarvosanat olleet 9-10, pari kasia joukossa, on lukion tokalla.

Vierailija
8/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoituksissa tai viimeistään yliopistossa. Riippuu paljon opettajista

Vierailija
9/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä pitäisi olla huolissaan? Eikö kaikki ole tytön elämässä ihan hyvin nyt?

Kyllä kai.. ehkä tosiaan panikoin turhaan.

Vierailija
10/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin huolissaan tuosta 50+ viuluopettajasta.

Vierailija
11/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sait päähäsi että apn tyttö opettelisi ulkoa eikä ymmärtäisi lukemaansa?

Vierailija
12/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit iloinen fiksusta ja menestyvästä teinistä, etkä etsisi vikoja siitä. Hyi sinua.

Vierailija
13/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata väkisin tehdä ongelmaa, jota ei ole olemassa. Ei kaikkien tarvi olla samanlaisia.

Vierailija
14/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjen asperger onkin vaikeampi huomata kuin poikien. Tyttöassit omaavat paremmat sosiaaliset taidot, mutta heilläkin esiintyy kaavamaista ajattelua ja pakkoajatuksia.

Vierailija
15/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehityksestä, onko jotain autismipiirteitä jotka ovat jääneet huomaamatta.

Jos on, niin ilmeisesti niistä ei ole teinille itselleen mitään haittaa. Piirteitä nyt voi olla siitä sun tästä ja varmaan aika moni ihminen löytää autismin kirjon pitkistä oirelistoista jotain tuttua, mutta jos kerran elämä tuntuu menevän mukavasti, niin miksi rasittaa tyttöä tutkimuksilla ja kokemuksella siitä, että on jotenkin poikkeava. Eiköhän paras ratkaisu ole antaa tytön olla oma itsensä, olla iloinen siitä että menee noinkin hyvin, ja tsempata harjoittelemaan niitä asioita jotka mahdollisesti ovat vaikeita.

Vierailija
16/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sait päähäsi että apn tyttö opettelisi ulkoa eikä ymmärtäisi lukemaansa?

Varmaan siitä että se on tyttö.

Ohis

Vierailija
17/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa melko paljon minulta... Aikuisiällä olen miettinyt onko minulla, kun ainakin isälläni tuntuu olevan paljon piirteitä siitä. Erityisherkkyys-nettitestissä olen saanut korkeat pisteet.

Vierailija
18/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairas. Terapian tarpeessa.

Vierailija
19/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa melko paljon minulta... Aikuisiällä olen miettinyt onko minulla, kun ainakin isälläni tuntuu olevan paljon piirteitä siitä. Erityisherkkyys-nettitestissä olen saanut korkeat pisteet.

Siis miettinyt onko minulla aspergeria

Vierailija
20/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kanssa just tuommoinen teini (viulu mukaanlukien). Mihin on maailma mennyt kun tuosta jo epäillään jotain aivojen häiriötä? :D Mä olin vaan nörtti ja introvertti, nykyään vaan noista tuo jälkimmäinen. 

Olisitko onnellisempi pissisteinistä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi