Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKÄ logiikka tässä on olevinaan? Kirppisketjusta poiminta

Vierailija
07.01.2019 |

"Nuo ilmaistavaroiden vaihto kahvipaketteihin karsii 90% hupikyselijöistä pois, ja kun joutuu itsekkin jotain antamaan niin todennäköisemmin tulevat myös hakemaan tuotteen. Moni (etenkin vanhempi) kahvinjuoja ostaa paketteja tarjouksesta, joten sellainen löytyy melkein aina kaapista valmiina."

"Mikähän logiikka tuossa mielestäsi on?"

Kysymyksen esitin minä, ja edelleen olisi jännä kuulla että mikä se logiikka siis on? Miten vaihtokauppa auttaa mihinkään, sen kun tekee vaan oharit jos ei halua/jaksa mennä ostamaan tavaraa???

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on siinä kyllä se logiikka, että ihan ilmaiseksi saatua tavaraa ei arvosteta ja ohareita tehdään varmaan herkemmin kuin jos ollaan edes sen kahvipaketillisen verran sitouduttu projektiin.

Vierailija
2/21 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on siinä kyllä se logiikka, että ihan ilmaiseksi saatua tavaraa ei arvosteta ja ohareita tehdään varmaan herkemmin kuin jos ollaan edes sen kahvipaketillisen verran sitouduttu projektiin.

Ooookkkei... Ei edelleenkään mitään logiikkaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieti asiaa näin.

Ilmainen tavara: Sovittu haku, hakija ei jaksakaan lähteä/halua tavara, jää vain kotiin.

Tavara kahvipaketilla: Hakija ei juo kahvia, menee kauppaan ja ostaa kahvipaketin, sopii haun, hakee tavaran. Jos ajattelee kotona, ettei jaksakaan/haluakaan tavaraa, miettii että osti jo kahvipaketin X e:lla, kyllä nyt pitää jaksaa.

Eihän tämä toki takaa sitä hakua, mutta osa näistä ihan huvikseen kyselijöistä varmasti tippuu pois, kun pitäisi oikeasti tehdä jotakin.

Vierailija
4/21 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisenlogiikka!

Vierailija
5/21 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä minäkään. Luulisi, että silloin just ohareita tulisi enemmän, kun joutuu maksamaan jotain (vaikka sen kahvipaketin) kuin jos saisi kokonaan ilmaiseksi. Voi alkaa näet kaduttaa, että en mä nyt tuosta 3 euroa haluakaan maksaa. Ja lisävaivaakin tulee, kun joutuu kaupasta käydä sen paketin hakemassa verrattuna siihen että antaisi suoraan vain 3€.

Vierailija
6/21 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se vaan on niin, että ihmisillä on taipumus arvottaa tavaraa sen hinnan perusteella. Olen esimerkiksi ollut myyjänä UFF:lla ja normivaateliikkeessä, ja UFF:ltä varastetaan paljon enemmän kuin tavallisista liikkeistä, koska osa ihmisistä omaa sellaisen kieroutuneen ajattelutavan, että "kun nää on niin halpoja, niin ei näiden varastaminen ole varastamista".

Sama pätee ilmaiseksi saataviin tavaroihin. Kun ne saa ilmaiseksi, ihmiset ajattelevat, että on samantekevää, otanko vai en. He eivät ajattele siinä vaiheessa sitä VAIVAA, jota aiheuttavat tavaran lahjoittajalle tekiessään oharit. He vain ajattelevat, että roinaa mitä roinaa, ihan sama haenko vai en. Voivat varailla siten sellaistakin roinaa, joille ei ole käyttöä.

Jos taas he katsovat tavaran maksavan edes sen kahvipaketin verran, se on jo lähtökohtaisesti "arvokkaampaa". Ja he joutuvat varatessaan tavaraa miettimään, tarvitsevatko sitä vai eivät, eivät siis varaa sitä varmuuden vuoksi jos sattuisi tarvitsemaan. Varusprosessi on harkitumpi, joten on todennäköisempää, että he myös hakevat varaamansa asian.

En nyt ihan ymmärrä ap sinun logiikkaasi, kun tämä varsin ymmärrettävä inhimillinen ajattelutapa ei sinulle aukea. En itse harrasta kirpparipalstoja, mutta noin ihmisten ajattelu usein kulkee, että ilmaistavaraa ei arvosteta eikä sen antajaakaan.

1

Vierailija
7/21 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan, siitä kahvipaketin haustakin on oma vaivansa, helpompi olisi hakea tavara ilman vastinetta.

Jos mulla on 2 km kauppaan ja 2 km toiseen suuntaan josta tavara pitäisi hakea, niin en ehkä jaksa vaivautua.

Vierailija
8/21 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen on oikeassa. Ilmaista tavaraa varataan ja haalitaan huoletta, ja jätetään noutamatta helposti, koska siitä ei ole mitään maksettu. Jos siitä joutuu pulittamaan edes sen parin euron kaffepaketin verran, mietitään ja harkitaan hiukan tarkemmin.

Vierailija
9/21 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, minun kommenttini. Samasta syystä: Jos haluaa eroon jostain niin ei kannata antaa ilmaiseksi, vaan pistää se pari euroa maksuksi. Kun joutuu antamaan jotain itsekkin niin sitouttaa enemmän kuin ilmainen. Ilmaistuotteilla riittää noita hupivarailijoita, pelkkä pieni hinta karsii niistä osan. Siihen kun lisää vielä tietyn vaihtotuotteen, kahvipussin tai suklaata, niin voi jo olla melkein varma että kaupat tulee ensimmäisen kanssa. Tuossakin ketjussa moni oli "käykööt itse kaupassa!", joten sellaiset tuskin edes hupivarailee.

Ja vaihtotuotteena yleensä kahvia, koska suomalaiset juo sitä paljon ja siten melkein jokaiselta löytyy ylimääräinen paketti kotoa, tai jos ei, niin kaupasta saa helposti.

Vierailija
10/21 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, siitä kahvipaketin haustakin on oma vaivansa, helpompi olisi hakea tavara ilman vastinetta.

Jos mulla on 2 km kauppaan ja 2 km toiseen suuntaan josta tavara pitäisi hakea, niin en ehkä jaksa vaivautua.

Noin laiska ihminen jättää helposti sen ilmaistavarankin hakematta, joten on vaan hyvä asia, että et sitten vaivaudu myöskään varaamaan sitä tavaraa. Jää sellaiselle, joka oikeasti ajattelee sen tarvitsevansa.

Vierailija
11/21 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä termi tuo hupivarailu, siitä siinä on juuri kyse.

1

Vierailija
12/21 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei jaksa edes kauppaan asti tuotteen takia niin miten jaksaisi tulla hakemaan sitä?

Vierailija
13/21 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että ihmiset eivät lähtökohtaisesti arvosta mitään, mistä eivät joudu maksamaan.

Tämä näkyy mm. koulussa siten, että roskataan tahallisesti koulun tiloissa. Syy: ei ole mun asuntoni, siivooja siivoaa! Vaikka oikeasti verovaroista me jokainen maksetaan se siivouksen tarve.

Sama vuokrakämpässä: eletään kuin viimeistä päivää, rikotaan ja sotketaan. Koska kyseessä ei ole mun oma asuntoni, vaan vuokranantajan. Mitä välii?

Vierailija
14/21 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mieti asiaa näin.

Ilmainen tavara: Sovittu haku, hakija ei jaksakaan lähteä/halua tavara, jää vain kotiin.

Tavara kahvipaketilla: Hakija ei juo kahvia, menee kauppaan ja ostaa kahvipaketin, sopii haun, hakee tavaran. Jos ajattelee kotona, ettei jaksakaan/haluakaan tavaraa, miettii että osti jo kahvipaketin X e:lla, kyllä nyt pitää jaksaa.

Eihän tämä toki takaa sitä hakua, mutta osa näistä ihan huvikseen kyselijöistä varmasti tippuu pois, kun pitäisi oikeasti tehdä jotakin.

Öh... Aika ontuva logiikka. Millä luulet valvovasi, että toinen menee oikeasti ostamaan sen kahvipaketin?

Vierailija
15/21 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä ihmeen logiikka teillä on?? Kuvitellaan että minä olen hupivarailija, joka on luvannut antaa vaihdossa kahvipaketin.

Mikä minua estää hupivaraamasta ja jättämättä kahvin ostamatta?? Sehän on pelkkää sanahelinää siihen saakka, että ostaja on oikeasti siinä nenän edessä.

Olette outoja. Ihan peruslogiikkaa.

Vierailija
16/21 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma-mupastaa ja uikkari mukaan myyjäisiin. 🤰🏿🤱🏾👩

Vierailija
17/21 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä ihmeen logiikka teillä on?? Kuvitellaan että minä olen hupivarailija, joka on luvannut antaa vaihdossa kahvipaketin.

Mikä minua estää hupivaraamasta ja jättämättä kahvin ostamatta?? Sehän on pelkkää sanahelinää siihen saakka, että ostaja on oikeasti siinä nenän edessä.

Ei mikään estäkkään. Mutta ainakin 90% turhista vastauksista karsiutuu. Jos annat ilmaiseksi niin tulee pitkä jono niitä AV YV -tyyppejä, joista ehkä kymmenes on valmis tulemaan heti hakemaan ja todellakin tulee. Jos haluaa kahvipaketin vastikkeeksi niin todennäköisemmin ensimmäinen tai toinen on se oikea ostaja.

Vierailija
18/21 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään estäkkään. Mutta ainakin 90% turhista vastauksista karsiutuu. Jos annat ilmaiseksi niin tulee pitkä jono niitä AV YV -tyyppejä, joista ehkä kymmenes on valmis tulemaan heti hakemaan ja todellakin tulee. Jos haluaa kahvipaketin vastikkeeksi niin todennäköisemmin ensimmäinen tai toinen on se oikea ostaja.

Kuka tahansa voi lupailla ihan mitä tahansa. Olette kyllä ihmeellisen hyväuskoista sakkia.

Vierailija
19/21 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa voi lupailla ihan mitä tahansa. Olette kyllä ihmeellisen hyväuskoista sakkia.

Et taida myydä nettikirppareilla mitään?

Vierailija
20/21 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida myydä nettikirppareilla mitään?

Olen myynyt vaikka ja kuinka monta vuotta eri tavaroita. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi