Vuokralainen: miten olet yrittänyt salata statuksesi omistusasujilta?
Eli millaisia tarinoita keksit sen peittämiseksi, että asut vuokralla?
Maikki
Kommentit (45)
Mä en ole pystynyt salaamaan vuokra-asumistani, ex-kaveriporukka ja suku ilkkui minulle sen takia. Itse en ole syntynyt niin hyvien tähtien alla, että minulla olisi ollut jo 21-vuotiaana asp-tilillä 10k euroa, vakituista työpaikkaa ja varakkaita vanhempia. Tuntuu että kaikilla muilla on. Itse sain töitä vasta 2 vuotta amk:sta valmistumisesta ja sekin ihan eri työtä mitä olen opiskellut.
Asun mieheni kanssa kaupungin vuokratalossa kohtuuhintaisessa kolmiossa, mukavat naapurit ja toimiva pyykkitupa. Aspiin säästetään tuskallisen hidasta tahtia, en tiedä voimmeko ikinä ostaa omaa. Vuokra-asumisella on yhä edelleen ihan järjetön stigma Suomessa ja koen itsekin olevani 3. luokan kansalainen.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Helsingissä kaikki urbaanit ja trendikkäät ihmiset asuu vuokralla.
Pieleen meni mulla sitten tämä asunnon ostaminenkin. En ole edes trendikäs.
Olen ujuttautunut taloyhtiön hallitukseen.
Vierailija kirjoitti:
en mitenkään, kohta putkiremontti tulossa tähän ja naapurin omistusasuja pähkäili että miten selviää lainasta. Kerroin että katson vain uuden vuokrakämpän ja muutan kun aika tulee.
Kannattaa kuitenkin huomata, että se oli naapurisi eikä oma vuokranantajasi. Hänellä ei vastaavaa rahoitusongelma ole, sillä sinä olet jo maksanut hänen remonttinsa.
ketään ei kiinnosta kuka missäkin asuu.
ulkonäkö ratkaisee.