Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokralainen: miten olet yrittänyt salata statuksesi omistusasujilta?

Vierailija
06.01.2019 |

Eli millaisia tarinoita keksit sen peittämiseksi, että asut vuokralla?

Maikki

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yritä. Päinvastoin. Nauran ylivelkaantuneiden asunnonomistajien epätoivoisille selitteyille niistä syistä, joiden vuoksi omistaminen on ainoa oikea vaihtoehto. Vähän säälittää mutta samalla väkisin huvittaa.

😂

Aikamoinen huuliveikko olet. Ainahan omistusasuja on parempi ihminen. Senhän tietää lapsikin!

Maikki

Vierailija
22/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yritä. Päinvastoin. Nauran ylivelkaantuneiden asunnonomistajien epätoivoisille selitteyille niistä syistä, joiden vuoksi omistaminen on ainoa oikea vaihtoehto. Vähän säälittää mutta samalla väkisin huvittaa.

😂

Aikamoinen huuliveikko olet. Ainahan omistusasuja on parempi ihminen. Senhän tietää lapsikin!

Maikki

Jep! Oletan, että älykäs provotrollaajakin omistaa asuntonsa..? :)

/20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap asuu itse Jakomäessä  tai  Kontulassa Hekan asunnossa. Ihan selkee tapaus tämä.

Vierailija
24/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe tarpeelliseksi pitää elämässäni ihmisiä jotka arvostelevat muita asumisen perusteella, eli en mitenkään.

Provohan tämä oli, toivottavasti.

Vierailija
25/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutelen tietysti kovaan ääneen kaikille, että voi että kun taas on taloyhtiön kokous, kai sinne pitäisi mennä, vaikka siellä onkin niin tylsää.

Omistusasujat hyvin usein tietävät, että kuka/ketkä ovat minkäkin luukun omistajia. Nämä omistusasujat lähinnä pohtivat, että missä sfääreissä elelet, jos sulle ei ole selvinnyt, että olet vuokralla 🤣😂😇

Vierailija
26/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minkäänlaisia. Olisiko pitänyt? 

Vierailija
27/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mitenkää, siistii olla taas tällanen pikku puliukko rankan duunin jälkee, saa olla rauhassa kaheli ja ihmiset ymmärtää sen kyllä

Vierailija
28/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä kaikilla on tässä ympärillä velkaa ihan kamalasti, ihan ihmetyttää, että ovat niin velkaantuneita asunnoistaan, aikuiset ihmiset. Mulla on asuntorahat ja paljon enemmänkin säästössä, mutta tykkään asua vuokralla.

Asumiskuluni ovat parisataa euroa pienemmät kuin naapurin vuokra-asujalla täysin identtisessä asunnossa. Laina on kohta maksettu ja sitten ero nousee viiteensataan euroon.

Vierailija
29/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, että kerran olin sukulaisen juhlissa, jossa yksi sukulaisen kaveri oletti mun asuvan omistusasunnossa enkä korjannut käsitystä. En siis todellakaan valehtelisi asiasta ja tyhmää, että piti sillä hetkellä hävetä asiaa. Ja mulla on siis kavereita, joilla ei ole edes siellä vuokra-asuntoakaan.

Vierailija
30/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielummin vuokralla ku jossain velkavankeudessa loukussa.

ihan sama missä asuu, kaikki me kuollaan ja hautaan ei kukaan vie mitään mukanaan.

kannattas enemmän miettiä omaa terveyttään ja esim. liikuntaa ku sitä onko se katto siinä oma vai vuokrakatto.

Vierailija
31/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmennän uteliaat kyselijät vastaamalla että asun asossa. Aika harva tuntuu ymmärtävän sen, enemmistö on huuli pyöreänä että aijaa ja näkyy selvästi etteivät kehtaa kysyä enää tarkemmin.

Vierailija
32/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä kaikilla on tässä ympärillä velkaa ihan kamalasti, ihan ihmetyttää, että ovat niin velkaantuneita asunnoistaan, aikuiset ihmiset. Mulla on asuntorahat ja paljon enemmänkin säästössä, mutta tykkään asua vuokralla.

Asumiskuluni ovat parisataa euroa pienemmät kuin naapurin vuokra-asujalla täysin identtisessä asunnossa. Laina on kohta maksettu ja sitten ero nousee viiteensataan euroon.

Ja sitten tulee putki-, katto-, ikkuna-, julkisivuremontti, ja sun asumiskulut nousee pari sataa kuussa. Vuokralainen muuttaa muualle kuukauden irtisanomisajalla.

Vierailija
33/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten tulee putki-, katto-, ikkuna-, julkisivuremontti, ja sun asumiskulut nousee pari sataa kuussa. Vuokralainen muuttaa muualle kuukauden irtisanomisajalla.

Tämä. Ikuista lainanmaksua on omistusasujan elämä ja kämppien hoitovastikkeetkin kasvaa jatkuvasti. Kummasti tuppaa unohtumaan kun vertailujaan tekevät.

Vierailija
34/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh! Ap sai vuokra-asuja-wt:t tulistumaan jälleen kerran.

Vierailija
35/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelen että pitäisi tehdä pientä remppaa.

Vierailija
36/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen naapuriltani että milloinkas se seuraava yhtiökokous taas olikaan.

Vierailija
37/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mitenkään, kohta putkiremontti tulossa tähän ja naapurin omistusasuja pähkäili että miten selviää lainasta. Kerroin että katson vain uuden vuokrakämpän ja muutan kun aika tulee.

Vierailija
38/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Kuten en sitäkään että meillä käy kotipalvelu, siivooja ja myös 200m2 omakotitalo löytyy. Ihan pokkana voin näistä lirkutella kun lähden vaikka lasten kanssa elokuviin ja törmään matkalla naapurin omistusasukkaaseen, joka naama punaisena tamppaa mattoja.

Asutaan siis vuosi vuokralla kerrostalossa kun rempataan omaa taloa eikä haluta asua remontin keskellä pienten lasten kanssa.

Vierailija
39/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa ei se mua haittaa, mulla on maalla 200 m2 järvenranta villa ja sijoituksissa vajaa € 400 000. Ei ne ihmettele mun vuokralla asumista.

Vierailija
40/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingissä kaikki urbaanit ja trendikkäät ihmiset asuu vuokralla.