Vuokralainen: miten olet yrittänyt salata statuksesi omistusasujilta?
Eli millaisia tarinoita keksit sen peittämiseksi, että asut vuokralla?
Maikki
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yritä. Päinvastoin. Nauran ylivelkaantuneiden asunnonomistajien epätoivoisille selitteyille niistä syistä, joiden vuoksi omistaminen on ainoa oikea vaihtoehto. Vähän säälittää mutta samalla väkisin huvittaa.
😂
Aikamoinen huuliveikko olet. Ainahan omistusasuja on parempi ihminen. Senhän tietää lapsikin!
Maikki
Jep! Oletan, että älykäs provotrollaajakin omistaa asuntonsa..? :)
/20
Ap asuu itse Jakomäessä tai Kontulassa Hekan asunnossa. Ihan selkee tapaus tämä.
En koe tarpeelliseksi pitää elämässäni ihmisiä jotka arvostelevat muita asumisen perusteella, eli en mitenkään.
Provohan tämä oli, toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Huutelen tietysti kovaan ääneen kaikille, että voi että kun taas on taloyhtiön kokous, kai sinne pitäisi mennä, vaikka siellä onkin niin tylsää.
Omistusasujat hyvin usein tietävät, että kuka/ketkä ovat minkäkin luukun omistajia. Nämä omistusasujat lähinnä pohtivat, että missä sfääreissä elelet, jos sulle ei ole selvinnyt, että olet vuokralla 🤣😂😇
En minkäänlaisia. Olisiko pitänyt?
en mitenkää, siistii olla taas tällanen pikku puliukko rankan duunin jälkee, saa olla rauhassa kaheli ja ihmiset ymmärtää sen kyllä
Vierailija kirjoitti:
Näillä kaikilla on tässä ympärillä velkaa ihan kamalasti, ihan ihmetyttää, että ovat niin velkaantuneita asunnoistaan, aikuiset ihmiset. Mulla on asuntorahat ja paljon enemmänkin säästössä, mutta tykkään asua vuokralla.
Asumiskuluni ovat parisataa euroa pienemmät kuin naapurin vuokra-asujalla täysin identtisessä asunnossa. Laina on kohta maksettu ja sitten ero nousee viiteensataan euroon.
Pakko myöntää, että kerran olin sukulaisen juhlissa, jossa yksi sukulaisen kaveri oletti mun asuvan omistusasunnossa enkä korjannut käsitystä. En siis todellakaan valehtelisi asiasta ja tyhmää, että piti sillä hetkellä hävetä asiaa. Ja mulla on siis kavereita, joilla ei ole edes siellä vuokra-asuntoakaan.
mielummin vuokralla ku jossain velkavankeudessa loukussa.
ihan sama missä asuu, kaikki me kuollaan ja hautaan ei kukaan vie mitään mukanaan.
kannattas enemmän miettiä omaa terveyttään ja esim. liikuntaa ku sitä onko se katto siinä oma vai vuokrakatto.
Hämmennän uteliaat kyselijät vastaamalla että asun asossa. Aika harva tuntuu ymmärtävän sen, enemmistö on huuli pyöreänä että aijaa ja näkyy selvästi etteivät kehtaa kysyä enää tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä kaikilla on tässä ympärillä velkaa ihan kamalasti, ihan ihmetyttää, että ovat niin velkaantuneita asunnoistaan, aikuiset ihmiset. Mulla on asuntorahat ja paljon enemmänkin säästössä, mutta tykkään asua vuokralla.
Asumiskuluni ovat parisataa euroa pienemmät kuin naapurin vuokra-asujalla täysin identtisessä asunnossa. Laina on kohta maksettu ja sitten ero nousee viiteensataan euroon.
Ja sitten tulee putki-, katto-, ikkuna-, julkisivuremontti, ja sun asumiskulut nousee pari sataa kuussa. Vuokralainen muuttaa muualle kuukauden irtisanomisajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten tulee putki-, katto-, ikkuna-, julkisivuremontti, ja sun asumiskulut nousee pari sataa kuussa. Vuokralainen muuttaa muualle kuukauden irtisanomisajalla.
Tämä. Ikuista lainanmaksua on omistusasujan elämä ja kämppien hoitovastikkeetkin kasvaa jatkuvasti. Kummasti tuppaa unohtumaan kun vertailujaan tekevät.
Huh huh! Ap sai vuokra-asuja-wt:t tulistumaan jälleen kerran.
Valehtelen että pitäisi tehdä pientä remppaa.
Kyselen naapuriltani että milloinkas se seuraava yhtiökokous taas olikaan.
en mitenkään, kohta putkiremontti tulossa tähän ja naapurin omistusasuja pähkäili että miten selviää lainasta. Kerroin että katson vain uuden vuokrakämpän ja muutan kun aika tulee.
En mitenkään. Kuten en sitäkään että meillä käy kotipalvelu, siivooja ja myös 200m2 omakotitalo löytyy. Ihan pokkana voin näistä lirkutella kun lähden vaikka lasten kanssa elokuviin ja törmään matkalla naapurin omistusasukkaaseen, joka naama punaisena tamppaa mattoja.
Asutaan siis vuosi vuokralla kerrostalossa kun rempataan omaa taloa eikä haluta asua remontin keskellä pienten lasten kanssa.
Jaa ei se mua haittaa, mulla on maalla 200 m2 järvenranta villa ja sijoituksissa vajaa € 400 000. Ei ne ihmettele mun vuokralla asumista.
Ainakin Helsingissä kaikki urbaanit ja trendikkäät ihmiset asuu vuokralla.
😂
Aikamoinen huuliveikko olet. Ainahan omistusasuja on parempi ihminen. Senhän tietää lapsikin!
Maikki