Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokralainen: miten olet yrittänyt salata statuksesi omistusasujilta?

Vierailija
06.01.2019 |

Eli millaisia tarinoita keksit sen peittämiseksi, että asut vuokralla?

Maikki

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan, että sinua harmittaa jokin asia kovasti elämässäsi. Kerro suoraan, niin alkaa heti helpottamaan, ap.

Vierailija
2/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minkäänlaisia. Entäs itse?

Vierailija
4/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään.

Vierailija
5/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki rumissa omistusröttelöissä kaupungin laitamilla kyllä tietää, ettei tämä kaupungin kattohuoneisto voisi olla omani.  Mutta jos haluaa asua kivasti niin normaalilla ihmisellä ei siihen täällä ole omistuksen kautta varaa. Ei se silti haittaa, nautin ja saan säästöjä. Muutan vasta kun saan tarpeeksi kalliin ensiasunnon hommattua :)

Vierailija
6/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt taas. Ketä edes kiinnostaa muiden asumismuodot?

Vierailija
7/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutelen tietysti kovaan ääneen kaikille, että voi että kun taas on taloyhtiön kokous, kai sinne pitäisi mennä, vaikka siellä onkin niin tylsää.

Vierailija
8/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutelen tietysti kovaan ääneen kaikille, että voi että kun taas on taloyhtiön kokous, kai sinne pitäisi mennä, vaikka siellä onkin niin tylsää.

Aika epätoivoista! 😂 Onneksi itse olen liikkein puhtain kortein.

AP

Vierailija
9/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin rikas ja asuisin kaupungissa, niin asuisin ehdottomasti vuokralla välttäen asunto-osakeyhtiömuotoisen osake-omistamisen lukemattomat riskit ja harmit. Koska olen köyhä maalainen, minun on lähes pakko asua omalla tai ainakin osittain omalla kiinteistölläni, vuokratarjonta on täällä niin surkeaa.

Vierailija
10/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siis että esittäisin omistusasujaa? En mitenkään, siitä jää aina kiinni. :D

Vuokrataloyhtiössä kaikki asuvat vuokralla, joten naapurusto tietää. Yksityiseltä vuokratessa kaikki tietävät, sittenkin vaikka pakkautuisit pokkana taloyhtiön kokouksiin. Omakotitaloalueella on tapana kertoa naapureille, että nyt olis vuokralaisia tulossa, katsokaas vähän perään.

Vierailija
11/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollaisia tarinoita pitäisi keksiä?

Vierailija
12/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin mukavassa kaupungin vuokratalossa aikoinaan ja asukaskokouskessa yksi asukas ehdotti, voisiko poistaa kadun varresta kaupungin vuokratalofirman kyltin. Ettei kaikki näe, että se on kaupungin vuokratalo. Kukaan muu kokouksessa ei kannattanut ehdotusta :) Itsekin ajatelin, että hyvä vaan jos joku rosvo ajattelee, ettei kannata murtautua vuokra-asuntoihin :-D Eipä siellä varmaan mitään huippurikkaita asunut, mutta ihan kunnon väkeä ja yhteisestä pihasta pidettiin hyvää huolta. Ainoa huono puoli vuokra-asumisessa oli (siellä oli vuokrakin ihan edullinen) ettei asuntoa voinut tuunata kovin paljon oman maun mukaan, mutta onneksi en ole mikään sisustusintoilija, jolle olisi tärkeää saada tietynlaiset tapetit ja siirrellä seinien paikkoja parin vuoden välein.

Vierailija
13/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yhtiössä vuokralaisen tunnistaa siitä, että sitä ei kiinnosta paskaakaan esimerkiksi yleinen siisteys.

Vierailija
14/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä kaikilla on tässä ympärillä velkaa ihan kamalasti, ihan ihmetyttää, että ovat niin velkaantuneita asunnoistaan, aikuiset ihmiset. Mulla on asuntorahat ja paljon enemmänkin säästössä, mutta tykkään asua vuokralla.

Vierailija
15/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. En pitänyt kyseistä asiaa salattavana asiana.

Vierailija
16/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään. En pitänyt kyseistä asiaa salattavana asiana.

Miksi sitten hankit omistusasunnon? 🤗

Maikki

Vierailija
17/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi tarinoita, olen piirtänyt seinään kikkelin.

Vierailija
18/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Kun menen (omistusasunnostani) käytävälle, en tiedä ovatko muut vastaantulevat omistajia vai vuokralaisia. En muutenkaan juuri tunne heitä, enkä jaksa käydä kokouksissakaan. Heidän koiransa kyllä tunnen, mitähän se kertoo minusta. "Se on se asunto jossa on se kiva terrieri".

Vierailija
19/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5

Vierailija
20/45 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yritä. Päinvastoin. Nauran ylivelkaantuneiden asunnonomistajien epätoivoisille selitteyille niistä syistä, joiden vuoksi omistaminen on ainoa oikea vaihtoehto. Vähän säälittää mutta samalla väkisin huvittaa.