Millaisia ovat Latvialaiset miehet?
Tapasin eilen yhden täällä työssä olevan. Komea oli ja vaihdettiin numeroita. Kannattaako tutustua? Kokemuksia?
Kommentit (74)
Mä en oikeesti haluaisi ikinä mitään neitiä miehekseni. Olen perinteisten arvojen kannalla, vaikka itse käynkin töissä. Lapsia ei ole enää kotona vaan olen yksikseni. Haluaisin juurikin jonkun miehekkään miehen, jota hemmotella siis. En ole mikään ulkona viihtyvä ekstrovertti, joten perinteinen latvialainen mies olisi oikein hyvä, jos ei käytä alkoa liikaa. ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herralla on varmasti säkit täynnä kun on painanut keikkahommaa yötä päivää. Anna sille perzettä, varmasti käy mielellään tyhjentämässä omat lastit ennenkuin ajaa keikkalastit laivaan ja häipyy maasta.
Öö, tämä on kyllä töissä täällä Suomessa ihan vakituisesti/ jollakin määräaikaissopimuksella. En tiedä oikein vielä, mutta raksahommia. ap.
Kuinkas muutenkaan.
Monella balttimiehellä on sitten perhe kotimaassa vaikka täälläkin mielellään seuraa hakee ja sängynlämmittäjää.
Niin. Harmi, etten tiedä tuosta vielä juuri mitään, eikä näköjään ehdi nyt illan suussa tekstailemaankaan jostakin syytä. Aion ottaa selville, enkä tosiaankaan sotkeudu häneen, jos hänellä on perhe tai on jotenkin mukana jossakin rikollisessa toiminnassa. Mutta ensivaikutelma oli kyllä hyvä kaikinpuolin ja aamulla oli laittanut mukavia viestejä kun vielä itse nukuin johtuen eilisestä baarireissusta:) ap.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikeesti haluaisi ikinä mitään neitiä miehekseni. Olen perinteisten arvojen kannalla, vaikka itse käynkin töissä. Lapsia ei ole enää kotona vaan olen yksikseni. Haluaisin juurikin jonkun miehekkään miehen, jota hemmotella siis. En ole mikään ulkona viihtyvä ekstrovertti, joten perinteinen latvialainen mies olisi oikein hyvä, jos ei käytä alkoa liikaa. ap.
Tykkäätkö kun sinua vähän piestään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt tuollaisia? En tietenkään. Väitätkö, että kaikki latvialaiset pieksevät naistaan vai? Ei perinteiset arvot tuota tarkoita vaan sitä että nainen saa olla nainen ja mies mies. ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheväkivalta naisia kohtaan on yleistä Latviassa. Eli vaikka naiset olisivat kuinka nättejä, hoikkia ja meikattuja, turpiin tulee silti.
Latvia on myös melko rasistinen paikka. Ja miesten itsemurhatilastoissa Latvia on korkealla.
Miehet ovat machoja ja viettävät paljon aikaa (ilman vaimojaan) baareissa. Ovat urheiluhulluja.
Mutta tavallaanhan nuo tiedot eivät erota latvialaisia suomalaisista, ikävä kyllä.
Erottaa suomalaisista, koska suomalaismiehet on jo osittain alistettu hame päällä kotona häärääviksi äitimiehiksi. Siitä on machous kaukana. Ei siinä roolissa tavallaan vikaa ole, sen aikaa kun lapset ovat pieniä, mutta ei tällä nykymeiningillä sen pidempiä parisuhteita kyllä muodosteta, kun miestä ei enää erota naisesta.
No kun naiset ovat niitä koulutetuimpia jotka hääräävät töissä housut jalassa, niin kyllähän heidän erottaa aivan selvästi kotona hameessa hääräävistä miehistä :D
Valitettavasti olet oikeassa, että joissain tapauksissa roolit on menneet jo päälaelleen. Saattaahan se joillain toimiakin, mutta useimmiten sitä kipinää ei synny tuosta asetelmasta.
Ai ei synny kipinää? Kyllä mä olen aina tykännyt miehistä jotka kokkaavat.
Mun siskolla on vuosia ollut seinällä juliste, jossa on vauvaa pitelevä paidaton komea mies - tämä on kuulema yksi maailman eniten myydyin juliste maailmassa.
Tälläkin palstalla naisten kaikkein yleisin miehestään tekemä negatiivinen kommentti on: ei osallistu lastenhoitoon ja kotitöihin.
Olet ehkä itse mies, jolta puuttuu herkkyys nähdä naisten näkökulma. En usko että suuri osa naisista haluaa "perinteistä" miestä, joka kukkoilee ja määrää ja hallitsee naista rahalla ja nyrkillä. Tai no en osaa puhua kaikkien naisten puolesta, mutta kuvitteleisin että aika pitkälle voi yelistää että nainen haluaa tasa-arvoisen kumppanin hoitamaan arkea ja tekemään yhdessä päätöksiä yhteisissä asioissa, mutta miehen joka kunnioitttaa naisen itsemäärämisoikeutta muissa asioissa, ja silti hanskaa romantiikan, jossa voi tuoda myönteisesti esiin machopiirteitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt tuollaisia? En tietenkään. Väitätkö, että kaikki latvialaiset pieksevät naistaan vai? Ei perinteiset arvot tuota tarkoita vaan sitä että nainen saa olla nainen ja mies mies. ap.
Niin tunnetusti nainen muuttuu mystisesti mieheksi heti kun käy töissä ja rupeaa tienaamaan, mies muuttuu salaperäisesti naiseksi kun ottaa tiskirätin käteensä :D
Voi elämä, oletko 115-vuotias?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheväkivalta naisia kohtaan on yleistä Latviassa. Eli vaikka naiset olisivat kuinka nättejä, hoikkia ja meikattuja, turpiin tulee silti.
Latvia on myös melko rasistinen paikka. Ja miesten itsemurhatilastoissa Latvia on korkealla.
Miehet ovat machoja ja viettävät paljon aikaa (ilman vaimojaan) baareissa. Ovat urheiluhulluja.
Mutta tavallaanhan nuo tiedot eivät erota latvialaisia suomalaisista, ikävä kyllä.
Erottaa suomalaisista, koska suomalaismiehet on jo osittain alistettu hame päällä kotona häärääviksi äitimiehiksi. Siitä on machous kaukana. Ei siinä roolissa tavallaan vikaa ole, sen aikaa kun lapset ovat pieniä, mutta ei tällä nykymeiningillä sen pidempiä parisuhteita kyllä muodosteta, kun miestä ei enää erota naisesta.
No kun naiset ovat niitä koulutetuimpia jotka hääräävät töissä housut jalassa, niin kyllähän heidän erottaa aivan selvästi kotona hameessa hääräävistä miehistä :D
Valitettavasti olet oikeassa, että joissain tapauksissa roolit on menneet jo päälaelleen. Saattaahan se joillain toimiakin, mutta useimmiten sitä kipinää ei synny tuosta asetelmasta.
Mun siskolla on vuosia ollut seinällä juliste, jossa on vauvaa pitelevä paidaton komea mies - tämä on kuulema yksi maailman eniten myydyin juliste maailmassa.
Tälläkin palstalla naisten kaikkein yleisin miehestään tekemä negatiivinen kommentti on: ei osallistu lastenhoitoon ja kotitöihin.
Olet ehkä itse mies, jolta puuttuu herkkyys nähdä naisten näkökulma. En usko että suuri osa naisista haluaa "perinteistä" miestä, joka kukkoilee ja määrää ja hallitsee naista rahalla ja nyrkillä. Tai no en osaa puhua kaikkien naisten puolesta, mutta kuvitteleisin että aika pitkälle voi yelistää että nainen haluaa tasa-arvoisen kumppanin hoitamaan arkea ja tekemään yhdessä päätöksiä yhteisissä asioissa, mutta miehen joka kunnioitttaa naisen itsemäärämisoikeutta muissa asioissa, ja silti hanskaa romantiikan, jossa voi tuoda myönteisesti esiin machopiirteitään.
Sulla on ihan väärä käsitys siitä, mitä perinteiset roolit ovat. Naisiin nyt kuitenkin vetoaa oikeasti mies, joka on aina mies, eikä vaihtele rooleja. Siihen ei silti kuulu tietenkään mikään väkivalta esim.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että joku paidaton mallimies pitelee valokuvassa vauvaa on kyllä kaukana todellisesta lapsiarjesta ja ruuhkavuosista. Se nyt vaan on monta kertaa nähty, että seksuaalinen vetovoima lentää taivaan tuuliin, kun mies ei enää tunnu mieheltä. Tottakai valitetaan, jos mies ei osallistu mihinkään, vaan nainen joutuu raatamaan yksin. Kuitenkin elämänkokemukseni perusteella on yleisesti toimivampaa kaikinpuolin, kun molemmilla on roolinsa, joissa molemmilla on omat tehtävänsä. Se, että haluaa miehen olevan ihan kaikkea samaan aikaan, ei ole mahdollista, eikä kannattavaa.
Tää ap on sama akka? joka on ainakin kerran aikaisemmin aloittanut "Liivimies kutsui treffeille"-ketjun. Kylläpä se miehen löytäminen on joillekin vaikeaa.
Paskatrolli kirjoitti:
Tää ap on sama akka? joka on ainakin kerran aikaisemmin aloittanut "Liivimies kutsui treffeille"-ketjun. Kylläpä se miehen löytäminen on joillekin vaikeaa.
Toiset viehättyy gangstereista.
Tyhmiä.
Ainakin metallitöissä Turun seudulla tekevät todella pienellä palkalla ja eivät ollenkaan rahakkainta päivää metallin TESsillä, eli jättävät sunnuntain tulemat.
Jos viikko tunnit täynnä, niin la 8h ja su 8h, kuten suomalainen tekee, saa vkonlopusta 44h palkan.
Nämä työnsankarit tekee pelkkää la 8h ja saavat vain vkonlopusta 12h palkan.
Perussuomalainen politiikka käsittelee juuri näitä epäkohtia.
perusduunari kirjoitti:
Tyhmiä.
Ainakin metallitöissä Turun seudulla tekevät todella pienellä palkalla ja eivät ollenkaan rahakkainta päivää metallin TESsillä, eli jättävät sunnuntain tulemat.
Jos viikko tunnit täynnä, niin la 8h ja su 8h, kuten suomalainen tekee, saa vkonlopusta 44h palkan.
Nämä työnsankarit tekee pelkkää la 8h ja saavat vain vkonlopusta 12h palkan.Perussuomalainen politiikka käsittelee juuri näitä epäkohtia.
Latviassa on korkea koulutustaso. Suomestakin lähtee opiskelijoita mm lääketieteelliseen Riikaan. Ne jotka näet metallitöissä eivät edusta koko väestöä. Suurin osa nuorista suorittaa korkeakoulutuksen, taitaa olla jo prosentti korkeakoulutetuista suurempi kuin Suomessa. Ainakin reilusti samaa luokkaa.
Olen tuntenut noin 15 ko maan miestä, jotka olleet duunissa mulla Suomessa.
Kaikki olivat perheellisiä ja ihan fiksuja miehiä. Tietysti luonne eroja, kuten muissakin ihmisissiä.
Mielestäni kansalaisuus ei sinällään esteenä, mutta tosiaan ovat perheenpää kulttuurista, jossa naiset eivät ole tasa-arvossa, mutta luonnollisesti pitävät huolta ja arvostavat naisiaan.
Eivät olleet häntäheikkejä tai viinaan meneviä, tupakoiva kyllä.
Luotettavia ja ahkeria vs venäläiset, puolalaiset, virolaiset...slaavit
Heti ollaan dissaamassa. Voi olla hyväkin tuttavuus. Täällä jo mainittukin, että tasa-arvo ei toteudu vaan on perinteiset roolit siinä kulttuurissa. Ja baareihin mennään miespuolisten kavereiden kanssa. Vaimo hoitaa kodin ja pitää itsestään huolta.
Vielä lisäys, joskus tuli ohjelma tyttökauppiaat, jossa latvialaiset miehet tekivät bisnestä tytöillä.