Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Argh... neuvokaas siskot paras toimintalinja, kun mies vetää aina jonkinlaisen uhriutuvan aggression

Vierailija
06.01.2019 |

...kun pitäisi siivota.

Miten esittää asian niin, ettei päädy siivoamaan yksin?

Epäilen, että tuo on miehen strategia välttää ko. hommaa, että hän aina suuttuu siivoamisen ehdottamisesta, niin pääsee prkl loikomaan mököttäen makkariin.

Olen vuosien mittaan yrittänyt ties mitä keinoja. Asiallista etukäteensuunnittelua. Ehdottanut miehelle, että hän voi valita, mitä tekee (kunhan tekee). Joskus myös lykännyt siivoamista viimeiseen asti.

Ei kyse ole siitä, että olisin joku niuho siivousneurootikko. Meillä on neljä ihmistä pienessä kerrostalokodissa, joten minusta on melkeinpä pakko imuroida, pestä vessa ja kylppäri ja pyyhkiä pölyt 1-2 viikossa. Nytkin on joululoman takia (kaikki olleet kotosalla kaksi viikkoa) lattia roskia täynnä, mutta mies otti asiakseen mököttää, kun vastasin kysymykseen "mitä tehtäis tänään?" "Pitäisi siivota...". No totta kai muutakin ehtii, varsinkin JOS muutkin osallistuisivat projektiin!

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole konsteja. Mulla on samanlainen mies kotona. Se vissiin luulee, että joku kotitonttu tai saunan lauteiden alla majaileva filippiiniläinen kotiapulainen hoitaa asiat, kun me ollaan töissä niin ettei hänen tartte!

Vierailija
2/64 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole tarvetta pyyhkiä pölyjä kahdesti viikossa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten musta tuntuu että tuo kaksi kertaa viikossa on lähempänä totuutta kuin yksi kerta viikossa... Taitaa vaan olla niin että teillä on ihan eri näkemys siitä kuinka usein siivousta pitäisi tehdä

Vierailija
4/64 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet valinnut tuon miehen. Hän on ollut sellainen aina. Mikä oikeus sinulla on alkaa muuttamaan häntä?

Vierailija
5/64 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita miehen eteen lista asioista mitä kotona pitää tehdä ja pyydä häntä ruksimaan tehtäviä niin että tekemistä jää suunnilleen puolet ja puolet. Kysy mihin mennessä mies ne tekee ja vannota että sovitusta pidetään kiinni.

Harkitsisin jopa pariterapiaa.

Vierailija
6/64 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin jo jättänyt sottapytyn omaan kämppäänsä ja varmistanut että seuraava kumppani ymmärtää kodinhoidon kuuluvan kaikille.

Lopeta sen passaaminen. Anna sen tajuta etteivät pyykit peseydy itsekseen eikä ruoka löydä jääkaappiin mystisesti taikavoimin.

Sulla on siellä mieslapsi, otan osaa suruun.

Vierailija
7/64 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko lapset liian pieniä siivoamaan? Pienikin lapsi osaa tehdä yksinkertaisia askareita.

Siivoaminen on koko perheen tehtävä, ei vain sinun.

Vierailija
8/64 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt mieheltäsi kuvitteleeko hän, että sinä nautit siivoamisesta?

On nimittäin olemassa sellaisia naisia, jotka nauttivat tai heille on äärettömän tärkeää, että siivotaan oikein. Tällöin mies on tiellä ja vaivaksi ja hänen lähtönsä golffaamaan vai iloksi.

Meillä taas siivotaan yhdessä, koska yhdessä sotketaankin. Uhriutuminen ei auta 😁

Vierailija
9/64 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole tarvetta pyyhkiä pölyjä kahdesti viikossa!

Sanoin että yhdessä-kahdessa viikossa. 1-2 viikossa ei ole lyhenne yhdesti tai kahdesti vaan yhdessä tai kahdessa viikossa.

Eli kerran viikossa tai kahdessa.

Ap

Vierailija
10/64 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan kaupassa käyntiä, ruuanlaittoa ja pyykinpesua, joten mies vastaa niistä eli meillä tehdään rintarinnan asiota kumpikin omia vahvuuksia käyttäen. Imuroinnin hoitaa robotti ja minä vastaan moppauksesta ja lapset pölyen pyyhkimestä ja jokainen vastaa, että vessan on siisti käynnin jälkeen ja tavarat menee HETI omille paikoilleen käytön jälkeen eikä esim tiskejä ja vaatteita jätetä levälleen. Lapset kun on otettu pienestä pitäen mukaan ikätasonsa mukaan koululaisilta kaikki sujuukin kuin itsestään.

Vierailija
11/64 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet valinnut tuon miehen. Hän on ollut sellainen aina. Mikä oikeus sinulla on alkaa muuttamaan häntä?

Puoliso ei ole mikään palvelija/renki/piika/puolisonsa äiti tai isä...

Ps. hammaskeijua ei ole olemassa se oli äiti

Vierailija
12/64 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan ole. Ja toki hänessä on paljon hyviäkin puolia, eivät ihmiset ole mustavalkoisesti joko ok kaikessa tai pahiksia kaikessa.

Se oikeus on, että yhdessä aiheutetut työt pitäisi hoitaa yhdessä. En ole palkaton kotiorja.

Ap

Vierailija
13/64 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistin asumaan muutaman kilsan päähän. Nyt saa olla ihan rauhassa siivoamatta.

Vierailija
14/64 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan kaupassa käyntiä, ruuanlaittoa ja pyykinpesua, joten mies vastaa niistä eli meillä tehdään rintarinnan asiota kumpikin omia vahvuuksia käyttäen. Imuroinnin hoitaa robotti ja minä vastaan moppauksesta ja lapset pölyen pyyhkimestä ja jokainen vastaa, että vessan on siisti käynnin jälkeen ja tavarat menee HETI omille paikoilleen käytön jälkeen eikä esim tiskejä ja vaatteita jätetä levälleen. Lapset kun on otettu pienestä pitäen mukaan ikätasonsa mukaan koululaisilta kaikki sujuukin kuin itsestään.

No tuosta ei kyllä ollut mitään apua siksi, ettei ole olemassa sellaisia kotitöitä, joista mun mieheni tykkäisi. Kyllä hän välillä laittaa ruokaa, kun olen iltavuorossa, mutta niin laitan minäkin. Kaupassa käyn melkein aina minä, pyykit ja silitykset hoidan minä jne.

Ap

Vierailija
15/64 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan ole. Ja toki hänessä on paljon hyviäkin puolia, eivät ihmiset ole mustavalkoisesti joko ok kaikessa tai pahiksia kaikessa.

Se oikeus on, että yhdessä aiheutetut työt pitäisi hoitaa yhdessä. En ole palkaton kotiorja.

Ap

Niin, mutta teidän siisteyskäsityksenne ovat erilaiset. Hän sietää enemmän epäsiisteyttä kuin sinä. Et sinä voi alkaa määräillä miestä siivoamaan siten kuin sinä haluaisit siivota. Mies siivoaa sitten kun hänen mielestään on aiheellista siivota.

Vierailija
16/64 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten musta tuntuu että tuo kaksi kertaa viikossa on lähempänä totuutta kuin yksi kerta viikossa... Taitaa vaan olla niin että teillä on ihan eri näkemys siitä kuinka usein siivousta pitäisi tehdä

Kirjoitin 1-2 viikossa. Eli meillä siivotaan kerran viikossa tai kahdessa. Taitaa vaan olla niin että et ymmärrä äidinkieltäsi.

Ap

Vierailija
17/64 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole konsteja. Mulla on samanlainen mies kotona. Se vissiin luulee, että joku kotitonttu tai saunan lauteiden alla majaileva filippiiniläinen kotiapulainen hoitaa asiat, kun me ollaan töissä niin ettei hänen tartte!

😂Ajatus saunassa majailevasta kotiavusta olisi kiva...

Vierailija
18/64 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on itse valinnut olla se piika. Ja nyt valittaa siitä, ettei se ole kivaa. Ei heru sympatiapisteitä ap:lle multa.

Vierailija
19/64 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ne perheen kaksi muuta jäsentä?!

Vierailija
20/64 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on itse valinnut olla se piika. Ja nyt valittaa siitä, ettei se ole kivaa. Ei heru sympatiapisteitä ap:lle multa.

Minä en ole pyytänyt keneltäkään sympatiaa, varsinkaan kaltaiseltasi kus.päältä.

Kysyin neuvoja, millä lähestymistavalla tuollaisen saa osallistumaan. Uusia vinkkejä (joita en olisi kokeillut) ei ole vielä tullut, mutta ketjusta päätellen ongelma on yleinen, joten ehkä jollakin sellainen vinkki vielä on.

Ps. Kuten jo sanoon, en ole valinnut laiskaa miestä. Kyllä tuo on kehittynyt vuosien mittaan. Ja edelleenkin vaadin kyllä häntä osallistumaan, olisi vaan parempi, jos sen saisi sujumaan riidatta.

Ap