Köyhien viha tuli tutkijalle yllätyksenä
Hesarin kyselytutkimus paljasti niukkuudessa elävien toivottomuuden ja samaan aikaan poliisi varustautuu uusilla konepistooleilla ja panssariautoilla. Tämä on ajan kuva Suomesta.
"Tutkija Sakari Kainulainen Diakonia-ammattikorkeakoulusta sanoo, ettei ole aiemmin törmännyt tutkimuksissa yhtä massiiviseen itsetuhon ja vihan määrään."
Miten ihmeessä Suomessa tätä ilmiötä ei tiedetä! Tämä yhteiskunta yllättää minutkin tietämättömyydellään. Miksi ei ole säännöllisiä tutkimuksia "yhteiskuntaraivosta"?
"Umpikujan kokemus herättää hyvinvoivassa maassa suuria tunteita, myös raivoa. HS:n kyselyyn tuli vastauksia, joissa uhkaillaan väkivallalla poliitikkoja, päättäjiä, rikkaita – sellaisia kirjoituksia ei voi julkaista."
Ranskassa viha purkautui, kun Pariisissa autot paloivat kadulla.
”Toiset vain kiristävät vyötä, kun toisille annetaan yli äyräiden. Ranskassa ei ole enää sosiaaliturvaa
http://jormanordlin.puheenvuoro.uusisuomi.fi/266990-koyhien-viha-tuli-t…
Kommentit (602)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtöntä rangaistaan kaksinkertaisesti. Siinä kohdassa kun heitetään ulos työmarkkinoilta eikä onnistu sinne pääsemään takaisin eli häviää kilpailussa ja sitten vielä haukutaan ja nöyryytetään. Työttömyys on kuin vankilassa olisi kehoitan kokeilemaan.
Mikset perusta toiminimiyritystä ja ala myymään tuota huippuosaamistasi, jonka olet ilmaisella koulutuksella hankkinut?
Mihin sä sitä ventovierasta yrittäjää siihen väliin tarvitset? Ei hän ole vastuussa sun elämästäsi, sinä olet ihan itse.Liian iso riski. Voi tippua aivan pohjalle ilman mitään "turvaverkkoja". Siinä se syy.
Kannattaa myös muistaa, että yrittäminen vaatii aivan omanlaisensa temperamentin. Mikä on erittäin synnynnäinen ja pysyvä ominaisuus. Jos ihminen, jolla on huono stressinsietokyky hermorakenteensa takia alkaa yrittäjäksi käy hyvin äkkiä niin että kyseinen ihminen on burn outissa ja masentuu.
Yrittäminen EI ole mikään ratkaisu massoille. Pärjätäkseen yrittäjänä kun pitää osaamisen lisäksi olla tosiaan stressinsietokykyä -ja vähän tuuriakin. Pääomasta puhumattakaan. Jos ei aineellista niin henkistä.
Älä jauha pa*kaa. Yrittäjillä ei ole mitään tiettyä temperamenttia vaan kaikki ovat erilaisia yksilöitä.
Toiminimen voi perustaa 100 eurolla ja alkaa myymään työtään vaikka ikkunanpesua. Ei kaikki yrittäminen vaadi mittavia investointeja. Mutta kyllä se työtön aina tekosyyn löytää ettei vaan tarvisi mitään tehdä tai yrittää.
Suomessa on satoja tuhansia yrittäjiä mutta toiset perustelee ettei he voi, koska menee turvaverkko ja voi pudota pohjalle. Olkaa sitten valittamatta jos ette voi pientä riskiä ottaa vaan oletettatte että joku toinen tekee sen teidän puolesta.Työtön kun rupeaa yrittäjäksi niin aika nopeasti hän lakkaa olemasta työtön TE-toimiston mielestä. Sillä ei ole merkitystä ettei tienaa paljon mitään, korvaukset pannaan poikki. Sitten pitäisi sillä "ikkunanpesulla" pystyä elättämään itsensä.
Ja ei, kaikki eivät kykene ikkunanpesuun. Tiedän että sulle vaikea ymmärtää, mutta sellainen maailma on.
Sehän siinä yrittämisessä onkin idea että enään ei olla työttömiä... ihan sama kuin töissäkävijöillä. Siitä työttömyydestä pitäisi malttaa luopua. 6 kk on mahdollista saada starttirahaa joka vastaa työttömyyskorvausta... sen aikaa kun kuljet vähintään sen 8 h päivässä (myös viikonloput koska olet yrittäjä) soittelemassa ovikelloja ja myymässä osaamistasi niin luulisi että sulla on työtä kertynyt tai sitten sun työpanostasi ei vaan arvosteta eikä siitä kyllä ole silloin kukaan yrittäjäkään valmis sulle mitään maksamaan.
Tiedätkös kun se ikkunanpesu oli vain yksi esimerkki, mutta jos ihminen ei pysty tekemään mitään työtä niin silloin hän ei ole työtön työnhakija vaan työkyvytön, eikä tämä keskustelu koske heitä.
Koitas nyt keksiä taas joku hyvä tekosyy ette vaan joudu laittaan itseesi peliin.Tällä hetkellä ei työkyvyttömäksi pääse, vaikka on hoitavien lääkäreiden yms. asiantuntijoiden mukaan työkyvytön. Kelasta ja vakuutusyhtiöstä tulee hylkypäätöksiä ja tämän taustalla on poliittisia päätöksiä - en ymmärrä, miksi tätä on niin vaikea tajuta. Työkyvyttömät työttömät ovat todella hankalassa tilanteessa ja heitä on paljon. Mitä Sipilä ja Orpo heille aikoo tehdä? Miten heidät kikkaillaan tilastoihin? Minkä arvoinen heidän elämänsä on? Minne he joutuvat, jos tilanne tästä vielä kiristyy? Ei voida sulkea silmiä sairailta ihmisiltä, vai voidaanko?
Sä varmaan sitten kouluttaudut uudestaan kun et kerran pääse työkyvyttömyys eläkkeelle. sinultahan sujuu näköjään kirjoittaminen varsin mallikkaasti joten pystyt tekemään todella monipuolista työtä yhä. Vai eikö kiinnosta?
Kyllähän tilanne on se että suurin osa työttömistä on täysin työkykyisiä.Miksi luulet minua työkyvyttömäksi työttömäksi? Ei se, että puolustaa heikompia, ole minulta pois. Vai pitäisikö minun kohdella heitä yhtä huonosti kuin sinä?
Miten minä kohtelen työttömiä huonosti? Ai siten kun annan vinkkejä miten työllistää itse itsensä?
Se että tukee työttömyyttä ei ole puolustamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapa tai tule tapetuksi. Tapa köyhä! Uusi rikkaiden muotivillitys.
Oikeasti se menee niin että: rikas, kustanna köyhälle tulonsiirtona asunto ja ruoka ja perusmenot. Kuuntele vittuilua takas.
Sairaalle köyhälle.
Muuten yhtälösi ei toimi.
Yhteiskunnasta syrjäytyneet ovat todella usein sairaita ihmisiä. Kaikki kynnellekykenevät ovat jo töissä.
Suomen ongelma on se, ettei yksityishenkilöiden ole realistisesti mahdollista palkata itselleen esim. lastenhoitajaa, kodinhoitajaa, puutarhuria jne. Koko tämä työllisyyden ala on Suomessa olematon, sillä keskiluokalla ei kertakaikkiaan ole varaa maksaa palkkoja kellekään. Siivooja just ja just kerran kuussa.
Moni työkyvytönkin pystyisi varmasti pesemään ikkunoita tms. pikkuhommia, josta saisivat lisärahaa. Toivottomuutta vähentäisi mahdollisuus itse parantaa asemaansa, edes hieman.
Juttelin erään afrikkalaisen miehen kanssa asiasta, ja hän oli ihan kummissaan miksemme palkkaa kotiin apuvoimia kun lapsiperhearki on niin kuormittavaa. Kerroin että jo muutaman päivän palkkoihin menisi koko kuukausipalkkani aineenopettajana. Joten siksi teen kaiken itse.
Voi että, en todellakaan pystyisi pesemään ikkunoita, hyvä kun saan oman kodin ikkunat hiljakseen pestyä usean päivän aikana. Oikea käteni on täynnä metallia ja tällä hetkellä leivän voitelukin sattuu. En tiedä mitä työkyvyttömyyseläkeläisen oikein oletetaan olevan tällä palstalla. Että ihan huvin vuoksi on työkyvytön vai mitä ihmettä.
Oletatko että jonkun yrityksen pitäisi palkata sut maksaa huippupalkkaa? Kerro toki mikä on ammattisi ja huippuosaamisesi. Pystyt kuitenkin näköjään ulisemaan täällä palstalla joten varmaan susta tulis hyvä koodari tai kaarnaveneiden suunnittelija?
Miksi työkyvyttömän pitäisi mennä pesemään parilla eurolla keskituloisten ikkunoita?
Se on tietysti ainoa vaihtoehto, mitään muuta ei ole. Ota kaljaa ja jatka makaamista, kyllä me muut sinut elätämme, mutta älä oleta että arvostaisimme sinua.
Tottakai yhteiskunta elättää niin työttömät, työkyvyttömät kuin kaljan kittaajatkin. Arvostaisitko edes työssään vammautunutta? Tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti se menee niin että: rikas, kustanna köyhälle tulonsiirtona asunto ja ruoka ja perusmenot. Kuuntele vittuilua takas.
Sairaalle köyhälle.
Yhteiskunnasta syrjäytyneet ovat todella usein sairaita ihmisiä. Kaikki kynnellekykenevät ovat jo töissä.
Suomen ongelma on se, ettei yksityishenkilöiden ole realistisesti mahdollista palkata itselleen esim. lastenhoitajaa, kodinhoitajaa, puutarhuria jne. Koko tämä työllisyyden ala on Suomessa olematon, sillä keskiluokalla ei kertakaikkiaan ole varaa maksaa palkkoja kellekään. Siivooja just ja just kerran kuussa.
Moni työkyvytönkin pystyisi varmasti pesemään ikkunoita tms. pikkuhommia, josta saisivat lisärahaa. Toivottomuutta vähentäisi mahdollisuus itse parantaa asemaansa, edes hieman.
Juttelin erään afrikkalaisen miehen kanssa asiasta, ja hän oli ihan kummissaan miksemme palkkaa kotiin apuvoimia kun lapsiperhearki on niin kuormittavaa. Kerroin että jo muutaman päivän palkkoihin menisi koko kuukausipalkkani aineenopettajana. Joten siksi teen kaiken itse.
Niin, tulitko ajatelleksi millä se siivoojasi sitten eläisi jos maksaisit anteliaat 4 e per kerta siivouksesta?
Kyllä sillä olisi varaa maksaa ihan kunnon tuntipalkka, jos sitä ei verotettaisi kuiviin sen vuoksi, että maksellaan porukkaan kotiin makoilemaan. Kumpaako sitä tahdotaan, että olisi kunnollista työtä työhalukkaalle vai, että maataan kotona valittamassa, että ei ole töitä edes aktiivimallin velvoitteisiin?
Jos minä tarvitsisin siivojaan kotiini ja tunnin hinta olisi 40e niin mitä väliä sillä on saako siivoja siitä 20e vai 10 euroa itselleen? Oikeasti haluat että tuntiveloitus pienisi vaikka siivojalle itselleen jäisi käteen tasan sama.
Ja suurin osa suomalaisista ei jokatapauksessa palkkaisi yhtään ketää vaan tekisi itse kaiken minkä vain pystyvät ja lopuille hommillekin yritetään löytää pimeäntyön tekijä. Näin toimin ja toimisin myös itse.
No sinun epärehellisyytesi tuskin on normi. Jos minua ei verotettaisi 40%, voisi mielelläni palkata jonkun pesemään ikkunani tai maalaamaan kattoni. Nyt yritän vähällä vapaa-ajallani hoitaa nuokin itse, koska makoilija makaa pussillani työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ta.pa tai tule tap.etu.ksi. T.ap.a köyhä! Uusi rikkaiden muotivillitys.
Oikeasti se menee niin että: rikas, kustanna köyhälle tulonsiirtona asunto ja ruoka ja perusmenot. Kuuntele vi.ttu.ilua takas.
Ei. Se menee niin, että "hyväosainen, kustanna huono-osaisellekin jonkinlainen elämä. Ostat samalla hyvän omantunnon ja ENNEN KAIKKEA YHTEISKUNTARAUHAN."
Eli vähän niin kuin mafia: maksakaa meille tyhjästä tai me t.ape.t.aan sun vaimo ja lapset? Kiva yhteiskunta.
Näinhän se menee myös eläinmaailmassa. Väkivalloin otetaan sieltä mistä saadaan ja vahvin voittaa. Sitäkö Suomeen halutaan kun voidaan valita hyvinvointivaltio?
Valtio on vuosikaudet käynyt "taloussotaa" heikommassa asemassa olevia kansalaisiaan vastaan ja vienyt heiltä ostovoiman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti se menee niin että: rikas, kustanna köyhälle tulonsiirtona asunto ja ruoka ja perusmenot. Kuuntele vi.ttu.ilua takas.
Ei. Se menee niin, että "hyväosainen, kustanna huono-osaisellekin jonkinlainen elämä. Ostat samalla hyvän omantunnon ja ENNEN KAIKKEA YHTEISKUNTARAUHAN."
Eli vähän niin kuin mafia: maksakaa meille tyhjästä tai me t.ape.t.aan sun vaimo ja lapset? Kiva yhteiskunta.
Näinhän se menee myös eläinmaailmassa. Väkivalloin otetaan sieltä mistä saadaan ja vahvin voittaa. Sitäkö Suomeen halutaan kun voidaan valita hyvinvointivaltio?
Nythän työttömät ottavat jo? Ja sitä kutsutaan juuri hyvinvointivaltioksi. Eli työttömät voi hyvin kun muita riistetään?
Niinhän työssäkäyvätkin ottavat. Kelpaa niin lapsilisät, asuntolainojen verovähennykset kuin ansioon sidotut sairaspäivärahat. Ja vaikka mitkä muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä asuneena alkaa päässä kiehua joka kerta kun puhutaan Suomen ”köyhistä” ja ”työttömistä”, ”paskaduuneista” ja ”paskapalkoista”. Mitään epämukavuuksia ei siedetä, ollaan olevinaan niin köyhiä, mutta kuitenkin on varaa kaiken maailman aatteisiin, jotka estävät ottamasta vastaan työtä tai koulutusta.
T. Jenkkeihin muuttanut töiden perässä ex työtön
Eli sä lähdit jenkkeihin. Mikä sua esti suoa ottamasta vastaan töitä ja koulutusta Suomesta?
Ei yhtään mikään. Mutta koin, että Jenkeistä saan lisäkoulutusmahdollisuuksia ja sellaista työkokemusta, mistä on hyötyä myöhemmin Suomessa. Olin oikeassa.
Nyt en ymmärtänyt: haukut ihmisiä jotka eivät ota vastaan työtä, mutta sitten itse oleilit Suomessa työttömänä, kun ei täkäläinen työ kelvannut, ja lähdit sitten Jenkkeihin.
Niin ihan ok tehty, ei siinä mitään, mutta miksi sitten halveksit ja haukut muita kaltaisiasi, jotka myöskin haluavat paskaduunin sijaan löytää jotain mielekkäämpää työtä????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelastetaan vain naiset ja lapset - näin saamme paljon työntekijöitä mm. terveys- ja vanhuspuolelle. Emme tosiaan tarvitse näitä miehiä Suomeen, eihän tässä ole mitään järkeä. Sodissa kärsivät naiset ja lapset - miksi tänne otetaan vain nuoria sotakarkureita, joilla on paljon mt-ongelmia ja patoutunutta vihaa?
Voiko tämän kiintiöidä Suomeen? Tervetuloa Orpot tms. sekä naiset sodan jaloista. Muut voivat etsiä toisen kotimaan.
Hyvä idea!
Typeryyksiä. Kyllä miehetkin kärsivät sodassa. Ja mitä järkeä olisi ottaa tänne naisia ja lapsia, ja jättää heidän isänsä, ja perheen isommat poikalapset ottamatta?
Miten joku perhe eläisi täälllä iloisena kun perheen miehet olisivat poissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalle köyhälle.
Niin, tulitko ajatelleksi millä se siivoojasi sitten eläisi jos maksaisit anteliaat 4 e per kerta siivouksesta?
Kyllä sillä olisi varaa maksaa ihan kunnon tuntipalkka, jos sitä ei verotettaisi kuiviin sen vuoksi, että maksellaan porukkaan kotiin makoilemaan. Kumpaako sitä tahdotaan, että olisi kunnollista työtä työhalukkaalle vai, että maataan kotona valittamassa, että ei ole töitä edes aktiivimallin velvoitteisiin?
Jos minä tarvitsisin siivojaan kotiini ja tunnin hinta olisi 40e niin mitä väliä sillä on saako siivoja siitä 20e vai 10 euroa itselleen? Oikeasti haluat että tuntiveloitus pienisi vaikka siivojalle itselleen jäisi käteen tasan sama.
Ja suurin osa suomalaisista ei jokatapauksessa palkkaisi yhtään ketää vaan tekisi itse kaiken minkä vain pystyvät ja lopuille hommillekin yritetään löytää pimeäntyön tekijä. Näin toimin ja toimisin myös itse.
No sinun epärehellisyytesi tuskin on normi. Jos minua ei verotettaisi 40%, voisi mielelläni palkata jonkun pesemään ikkunani tai maalaamaan kattoni. Nyt yritän vähällä vapaa-ajallani hoitaa nuokin itse, koska makoilija makaa pussillani työttömänä.
Hoida vaan itse. Ei haittaa muita. Tutuillani käy kotisiivojaa eivätkä ole mitenkään parempituloisia. Toki lapsettomia jos sillä on jotain väliä. Eivät ole valittaneet hinnasta.
Työn taso ja palkat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vähän niin kuin mafia: maksakaa meille tyhjästä tai me tapetaan sun vaimo ja lapset? Kiva yhteiskunta.
Näin se on ollut läpi historian sivun. Valitettavasti.
Ranskan vallankumous teki lopun riistolle ja kansan nälkään tappamiselle.
Silti jotkut onnettomat unelmoi että joku afrikkalainen voisi olla herra maisterin siivouskomerossa 300e kk vuokralla ja saa ikkunoiden pesusta ja omenapuiden naurettavasta kaljuksi leikkauksesta 2e tunti palkkaa.
Jos sitä omenapuuta ei osaa leikata, niin maksetaan kunnon puutarhuri paikalle. Minä kävelen kadulla ja katselen tirskuen kaljuiksi revityille omenapuille.
Siittä vaan 2e tunti. Puiden raiskausta sanon minä.
Herra maisterin sopii vetää kaljuksi itse kuten tekee kun on niin kallista. Naureskelen edelleen ammattitaidottomuudelle. Siinähän leikitte puutarhuria ja raiskaatte hyviä puita.
Todella masentava näkymä.
Hienoa tuollainen syvällinen filosofia siitä, että jotkut todellakin edelleen pitävät oikeutenaan toisten ihmisten alistamisen ja hyväksikäytön. Mun mielestä tollaset kiusaajat pitäis saada tap"paa ihan vapaasti.
Good riddance.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän työttömät ottavat jo? Ja sitä kutsutaan juuri hyvinvointivaltioksi. Eli työttömät voi hyvin kun muita riistetään?
Haluatko nyt olla eläimen tasolla (teoria siitä, että ihminen on korkeammalla kuin muut eläimet) vai ihmisen tasolla? Haluatko olla sivistynyt? Haluatko, että ihmisyytesi tunnustetaan, sitä kautta, että olet empaattinen ja inhimillinen? Ihmiset ovat tarvinneet aiempina aikoina laumaa suojakseen ja tämä seikka on päässyt nykyisiltä kermapepuilta unohtumaan. Sivistynyt ihmislauma pitää huolta jokaisesta laumanjäsenestä. Yhteiskunta on lauma ja kansalaiset ovat laumanjäseniä. Toki, osa apinalajeista t.app.aa lajikumppaneitaan pitääkseen laumansa mieleisenään, sellainenko haluat, että laumasi on? Osa susilauman susista tapetaan, sellaistako haluat? Me olemme kansakunta, demokraattinen sellainen, jossa eri ihmisten eri mielipiteet kalahtavat yhteen ja enemmistön mukaan mennään (tosin itse en usko Suomen vaalijärjestelmään, vaan raha tuloksen ratkaisee). Haluammeko me olla apinalauma, susilauma vai ihmislauma? Millaisia ihmisiä me haluamme olla? Ilmeisesti minä haluan olla empaattinen ja kaikista huoltapitävä ja sinä et. Me voimme kaikki yhdessä ideoida sellaisia tapoja miten työttömille saadaan töitä. Sen lisäksi meillä tulee aina olemaan sairaita, työkyvyttömiä, vanhuksia, vammaisia jne. joista ainakin minun mielestäni meidän on pidettävä hyvää huolta. Miksi työpaikkoja on vähennetty? Miksi niitä on vähennetty hoitoalalta jne.? Miksi juuri sieltä missä olisi hurjasti työpaikkoja, koska tämänhetkinen kapasiteetti ei riitä vastaamaan tarpeeseen? Töitä olisi, mutta niitä ei haluta antaa. Tekijöitä olisi, tarve olisi, mutta ei haluta maksaa, miksi? Rahaa syydetään toisaalle moninkertaisesti, vaikka tarvetta ei ole. Kokoomuksen ja Keskustan "arvo"valintoja. Meillä on töitä ja tekijöitä, mutta ei maksajaa. Moni työtön on työaikanaan maksanut tulevia työttömyyskorvauksiaan, joten turha napista työttömistä. Meillä on monenlaisia väliinputoajia, jotka tarvitsevat tietoja, taitoja ja kannustusta päästäkseen mukaan työelämään. Meillä on pieni joukko elämäntapatyöttömiä, joiden vuoksi ei saa rangaista niitä, jotka haluavat työtä. Rakenteet pitää puhdistaa ja arvot laittaa kohdalleen. Tai taantua apinalaumaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelastetaan vain naiset ja lapset - näin saamme paljon työntekijöitä mm. terveys- ja vanhuspuolelle. Emme tosiaan tarvitse näitä miehiä Suomeen, eihän tässä ole mitään järkeä. Sodissa kärsivät naiset ja lapset - miksi tänne otetaan vain nuoria sotakarkureita, joilla on paljon mt-ongelmia ja patoutunutta vihaa?
Voiko tämän kiintiöidä Suomeen? Tervetuloa Orpot tms. sekä naiset sodan jaloista. Muut voivat etsiä toisen kotimaan.
Hyvä idea!
Typeryyksiä. Kyllä miehetkin kärsivät sodassa. Ja mitä järkeä olisi ottaa tänne naisia ja lapsia, ja jättää heidän isänsä, ja perheen isommat poikalapset ottamatta?
Ehkä se miehenmalli joka neuvoi huolestunutta isää miten kohta teini-ikäistä tyttöä kasvatetaan ymmärtämään erilaisia kultuureja voisi alkaa adoptio-isäksi?
Vaikutti tosi pätevältä neuvonantajalta ja sangen rauhalliselta. Ei lainkaan kiihkomieliseltä tapaukselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän työssäkäyvätkin ottavat. Kelpaa niin lapsilisät, asuntolainojen verovähennykset kuin ansioon sidotut sairaspäivärahat. Ja vaikka mitkä muut.
Entäs se Tuija Nurmi. 2011 vuodesta asti nostanut kansanedustajan sopeutumiseläkettä ja toiminut samaan aikaan lääkärinä ja rahat on veroparatiisissa.
Vit"u mikä akka.
Olen ollut kymmenen vuotta työkyvyttömyyseläkkeellä. Yhteensä työhistoriaa takana liki kolkytvuotta, kuitenkin menen uudelleen töihin piakkoin. Viimeiset kymmenen vuotta asuin isäni kanssa, hän nukkui pois äkkiä. Jäin tähän rintamamiestaloon kun kukaan ei ostanut sitä (perikunta omistaa siis), mutta kaksi veljeäni kuoli myös - he hoitivat pellot ja metsät (infarktiin ja syöpään menehtyivät).
Vaikka olen käynyt läpi kymmeniä leikkauksia, ajattelen, että työelämä on/oli helpompaa kuin tämä surun ja murheen sekä luopumisen taival tässä. Ja jatkuvan pitopalvelun pito ☕.
Asenne 👊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea!
No miksi suomalaisen pitää muuttaa pois perheensä luota ja ottaa työtä vastaan toisesta päästä Suomea? Miksi muuttajilla olisi parempi kohtelu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtöntä rangaistaan kaksinkertaisesti. Siinä kohdassa kun heitetään ulos työmarkkinoilta eikä onnistu sinne pääsemään takaisin eli häviää kilpailussa ja sitten vielä haukutaan ja nöyryytetään. Työttömyys on kuin vankilassa olisi kehoitan kokeilemaan.
Mikset perusta toiminimiyritystä ja ala myymään tuota huippuosaamistasi, jonka olet ilmaisella koulutuksella hankkinut?
Mihin sä sitä ventovierasta yrittäjää siihen väliin tarvitset? Ei hän ole vastuussa sun elämästäsi, sinä olet ihan itse.Liian iso riski. Voi tippua aivan pohjalle ilman mitään "turvaverkkoja". Siinä se syy.
Kannattaa myös muistaa, että yrittäminen vaatii aivan omanlaisensa temperamentin. Mikä on erittäin synnynnäinen ja pysyvä ominaisuus. Jos ihminen, jolla on huono stressinsietokyky hermorakenteensa takia alkaa yrittäjäksi käy hyvin äkkiä niin että kyseinen ihminen on burn outissa ja masentuu.
Yrittäminen EI ole mikään ratkaisu massoille. Pärjätäkseen yrittäjänä kun pitää osaamisen lisäksi olla tosiaan stressinsietokykyä -ja vähän tuuriakin. Pääomasta puhumattakaan. Jos ei aineellista niin henkistä.
Älä jauha pa*kaa. Yrittäjillä ei ole mitään tiettyä temperamenttia vaan kaikki ovat erilaisia yksilöitä.
Toiminimen voi perustaa 100 eurolla ja alkaa myymään työtään vaikka ikkunanpesua. Ei kaikki yrittäminen vaadi mittavia investointeja. Mutta kyllä se työtön aina tekosyyn löytää ettei vaan tarvisi mitään tehdä tai yrittää.
Suomessa on satoja tuhansia yrittäjiä mutta toiset perustelee ettei he voi, koska menee turvaverkko ja voi pudota pohjalle. Olkaa sitten valittamatta jos ette voi pientä riskiä ottaa vaan oletettatte että joku toinen tekee sen teidän puolesta.Ihan vaan tiedoksi, että yritystä ei perusteta jos ei ole liikeideaa ja uskoa omiin kykyihinsä olla parempi kuin muut. Yrityksen perustaminen vain työllistäkseen itsensä ei ole liikeidea. Suomessa on liikaa esimerkkejä ns. pakkoyrittäjistä, jotka entinen työllistäjä on orjuuttanut ikeensä alle vain säästääkseen pakollisissa palkkausmenoissa.
ihan vaan tiedoksi että olen perustanut 3 yritystä joista 2 olen myynyt ja kolmas pyörii parhaillaan.
Liikeidea tulee vaikka siitä omasta osaamisesta... ammatista. Toki jos ei mitään osaa niin sitten se on vähän vaikeempi, mutta miksi yksikään yrityskään kyseistä henkilöä palkkaisi???
Sun orjuuttamis jutut on täyttä tuubaa johon en edes vaivaudu vastaamaan.
Kaikki osaaminen ja alat eivät vaan sovellu yrittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko nyt olla eläimen tasolla (teoria siitä, että ihminen on korkeammalla kuin muut eläimet) vai ihmisen tasolla? Haluatko olla sivistynyt? Haluatko, että ihmisyytesi tunnustetaan, sitä kautta, että olet empaattinen ja inhimillinen? Ihmiset ovat tarvinneet aiempina aikoina laumaa suojakseen ja tämä seikka on päässyt nykyisiltä kermapepuilta unohtumaan. Sivistynyt ihmislauma pitää huolta jokaisesta laumanjäsenestä. Yhteiskunta on lauma ja kansalaiset ovat laumanjäseniä. Toki, osa apinalajeista t.app.aa lajikumppaneitaan pitääkseen laumansa mieleisenään, sellainenko haluat, että laumasi on? Osa susilauman susista tapetaan, sellaistako haluat? Me olemme kansakunta, demokraattinen sellainen, jossa eri ihmisten eri mielipiteet kalahtavat yhteen ja enemmistön mukaan mennään (tosin itse en usko Suomen vaalijärjestelmään, vaan raha tuloksen ratkaisee). Haluammeko me olla apinalauma, susilauma vai ihmislauma? Millaisia ihmisiä me haluamme olla? Ilmeisesti minä haluan olla empaattinen ja kaikista huoltapitävä ja sinä et. Me voimme kaikki yhdessä ideoida sellaisia tapoja miten työttömille saadaan töitä. Sen lisäksi meillä tulee aina olemaan sairaita, työkyvyttömiä, vanhuksia, vammaisia jne. joista ainakin minun mielestäni meidän on pidettävä hyvää huolta. Miksi työpaikkoja on vähennetty? Miksi niitä on vähennetty hoitoalalta jne.? Miksi juuri sieltä missä olisi hurjasti työpaikkoja, koska tämänhetkinen kapasiteetti ei riitä vastaamaan tarpeeseen? Töitä olisi, mutta niitä ei haluta antaa. Tekijöitä olisi, tarve olisi, mutta ei haluta maksaa, miksi? Rahaa syydetään toisaalle moninkertaisesti, vaikka tarvetta ei ole. Kokoomuksen ja Keskustan "arvo"valintoja. Meillä on töitä ja tekijöitä, mutta ei maksajaa. Moni työtön on työaikanaan maksanut tulevia työttömyyskorvauksiaan, joten turha napista työttömistä. Meillä on monenlaisia väliinputoajia, jotka tarvitsevat tietoja, taitoja ja kannustusta päästäkseen mukaan työelämään. Meillä on pieni joukko elämäntapatyöttömiä, joiden vuoksi ei saa rangaista niitä, jotka haluavat työtä. Rakenteet pitää puhdistaa ja arvot laittaa kohdalleen. Tai taantua apinalaumaksi.
Upea kirjoitus. Lähetä Hesarin mielipide sivulle! Tämä tulisi jokaisen suomalaisen lukea. Sydämellinen kiitos kommentistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orjamarkkinat kirjoitti:
Työstä ei ole koskaan pulaa, ainoastaan palkan maksajista.
Kun Suomessa keksittiin 90-luvun lamassa nämä työttömien palkkatuetut työt, ilmaiset työkokeilut, koulutukseen kuuluvat palkattomat työharjoittelut ym. joissa valtio maksaa viulut eikä työnantaja, niin jopas loppui palkanmaksukykyiset työnantajat vapailta markkinoilta.
Tilalle tuli pelkkiä määräaikaisia töitä (koska valtion maksamaa palkkatukea irtoaa vain 6 kk:ksi) ja ketjutusta. Näitä puoli-ilmaisia työntekijöitä (=työttömiä) käyttävät ahneesti niin kunta, kaupunki, valtion ministeriöt ja virastot, järjestösektori kuin yksityisetkin yrittäjät.
Katsokaa työpaikkailmoituksia, niissä on enimmäkseen määräaikaisuuksia tai toive työharjoittelijasta, jolle ei - tietenkään - makseta tehtävänmukaista palkkaa.
Alalle tuli myös useita työnvälitysfirmoja, jotka vetävät välistä ja mahdollistavat työntekijöiden määräaikaispompottelun.Tämä orjuutus tuotiin meille USA:sta. Siellä väki tekee kolmea eri työtä eikä elä niilläkään. Täälläkin riisutaan hyvinvointivaltiota ja kumma kyllä kiinnostusta ei ole puuttua niihin porsaanreikiin, jotka mahdollistavat verosuunnittelun, veronkierron tai muun tulojen valumisen pois valtion kassasta. Yritystukiakin jaetaan yrityksille, joilla menee loistavasti. Mitä tuettavaa niissä enää on?
Miten aiemmin tultiin Suomessa toimeen?
Köyhiä, entisiä keskiluokan ihmisiä vttaa - eipä ihme.
Niin, löytyisikö Suomesta aloitteen tekijää ja aloitteelle 50 000 kannattajaa? Kansahan voi esittää tyytymättömyytensä ja muutokset aloitteina.
Aivan samantekevää, koska niillä aloitteilla pyyhitään pe**aa, jos ei ole kyse h**o- avioliitoista.
Senkö teet? Luovutat mieluummin kuin yrität parantaa asioita? Eihän sille sitten mitään voi. Ei olisi köyhien oma valinta jos hallitus hylkäisi aloitteen. On köyhien oma valinta olla tekemättä aloitetta.
No miten kävi kansalaisaloitteelle aktiivimallia vastaan? Ei tapahtunut mitään! Sen sijaan seuraava ns. aktiivimalli suoraan kakkosesta kolkuttelee ovella odottaen eduskunnan enemmistön hyväksymistä.
Onko siitä tehty kasu? Kansan pitää nyt alkaa johtamaan Suomea kun hallitus ei siihen pysty. Ei pidä ikinä luopua, ei ikinä alistua, eikä ikinä antaa periksi. Tiedäthän, että trollit ja spämmerit työskentelevät 24/7? Sentään maan nykytilan parantamisessa on järkevämpi aihe työskennellä 24/7. Ei pidä mennä hallituksen halpaan sen tietoisista kansanlannitusyrityksistä. Suomalainen sisu ei nöyristele!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne otetaan niitä jotka ansaitsevat turva-paikan syrjimättä ketään apua tarvitsevaa, vaikka sitä haluatkin.
Ehkäpä naisia ja lapsia syrjitään jo siellä lähtömaassa, kun eivät saa lentolippua turvaisaan maahan? Emme me voi katsoa tällaista lähtösyrjintää vierestä ja hyväksyä sitä.
Jos lähdetään kotimaasta pakoon, ei yleensä voi lähteä lentokoneella. Porukka joutuu lähtemään kävellen.
Sitten kun pääsee johonkin maahan, josta voisi ostaa (jos rahaa on) lentolipun, sitä ei voi käyttää koska lentoyhtiöt eivät ota kyytiin matkustajia, joilla ei ole turistiviisumia tms. Joten aika vaikea on kenenkään tulla noin. Siksihän ne irakilaiset ja syyrialaiset tulivat kävellen Eurooppaan, etkö sitä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upea kirjoitus. Lähetä Hesarin mielipide sivulle! Tämä tulisi jokaisen suomalaisen lukea. Sydämellinen kiitos kommentistasi.
Kannatan
Yhdessä oli Suomi100 teemana ja kuvissa oli tännemuuttaneita.. Ilmeisesti yhdessä on hallituksen ja muuttaneiden yhteiskimppa, johon kantikset eivät ole tervetulleita.
Suomi voi välittää kansalaisistaan ja meistä jokainen voi aloittaa tänään heti kun näemme naapurimme. Yhteiskunta olemme me kansalaiset ja meidän tulee todellakin ihan jokaisen itse osoittaa ja välittää teoissamme ja äänestyspäivänä toisistamme. Hallitus ei todellakaan kansalaisten puolta pidä vaan sen tekevät kansalaiset itse. Näin on aina ollut ja tulee olemaan.