Millaista on farmaseutin työ? Entä palkka ja farmaseutiksi opiskelu?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Sellainen lääkemaailman merkonomihan se on.
Miten se muka olisi lääkemailman merkonomi? Lääketeknikko on lääkemaailman merkonomi.
Osastofarmaseutti HUS, työkokemusta 10v. 3100e +2x ikälisä.
Siistiä sisätyötä. Välillä puuduttaavaa, osastolla olen sellainen lääkeasioiden tukihenkilö ja hoidan apteekin ja osaston välisiä asioita.
Huonoa on, että et oikeastaan kuulu sitten mihinkään työyhteisöön kunnolla ja hoitajista löytyy niitä jotka yrittävät kiusata yms. Paksuhko nahka on oltava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis aikeissa hakea kevään yhteishaussa opiskelemaan pitkästä aikaa. Olen pohtinut farmaseutin ja terveydenhoitajan tutkintoja.
Ap
Farmaseutti on asiakaspalvelua, terkkari taas ei lukeudu asiakaspalveluksi ollenkaan.
Farmaseutti koulutus on lyhyempi.
Teekkarin työ ei ole asiakaspalvelua??? Mitä muuta se on ,kuin asiakaspalvelua.
Sehän on ennen kaikkea asiakaspalveluammatti ainakin jos on töissä apteekissa. Eli pitää tykätä asiakaspalvelusta ja asiakkaathan ei kaikki ole kovin helppoja, mutta osalle sopii hyvin, mutta osalle ei sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen lääkemaailman merkonomihan se on.
Miten se muka olisi lääkemailman merkonomi? Lääketeknikko on lääkemaailman merkonomi.
Näin on, mutta itse vaihtaisin farmaseutin työnkuvan teknisen hommiin anytime. Paljon monipuolisempaa ja vaihtelevaa työtä. Surkea palkka kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Osastofarmaseutti HUS, työkokemusta 10v. 3100e +2x ikälisä.
Siistiä sisätyötä. Välillä puuduttaavaa, osastolla olen sellainen lääkeasioiden tukihenkilö ja hoidan apteekin ja osaston välisiä asioita.
Huonoa on, että et oikeastaan kuulu sitten mihinkään työyhteisöön kunnolla ja hoitajista löytyy niitä jotka yrittävät kiusata yms. Paksuhko nahka on oltava.
Hoitajatkin jaksaa kyllä olla yhtiä työyhteisön ilostuttajia, voi hyvää päivää. Onneksi apteekissa on yleensä työporukassa hyvä henki.
Tietääköhän farmaseutit noita food grade ym. juttuja joista tuolla puhutaan https://www.suomenparasvitamiini.fi/40849 vai kuuluuko farmaseutille vitamiinit ym ollenkaan? Noita ei taida edes suurin osa luontaistuotemyyjistä tietää.
Hattua nostan kyllä farmaseuteille siitä, että osaavat lääkäreitä paremmin selittää lääkkeiden käytössä huomioon otettavat asiat. Nimimerkillä henkilö, joka sai lääkäriltä kirjaimellisesti 7 minuutin etävastaanotolla mielialalääkityksen, jonka jälkeen lääkäri sanoi kiltisti, että Eipä tässä sit muuta, mukavaa päinjatkoa :)
Apteekissa sitten farmaseutti kertoi kattavasti, mitä kyseinen mielialalääke sisältää ja mitä tulee erityisesti ottaa huomioon sen käytössä. Kiitos hänelle.
Olen apteekissa teknisenä työntekijänä, mutta en ikinä opiskelisi farmaseutiksi. Tämä siis kaikella kunnioituksella farmaseutteja kohtaan. Stressaisin itseni hengiltä siinä työssä. Asiakkaan silmin työ näyttää leppoisalta ja helpolta lääkkeiden ojentamiselta. Kumminkin farmaseutti aina varmistaa monia asioita ennen lääkkeen ojentamista asiakkaalta. Paljon myös joutuvat metsästelemään lääkäreitä kun huomaavat virheitä annostuksessa jne. Lisäksi reseptintoimituksessa käy paljon hankalia asiakkaita esim. vihaisia huumeriippuvaisia jne.
Vierailija kirjoitti:
Olen apteekissa teknisenä työntekijänä, mutta en ikinä opiskelisi farmaseutiksi. Tämä siis kaikella kunnioituksella farmaseutteja kohtaan. Stressaisin itseni hengiltä siinä työssä. Asiakkaan silmin työ näyttää leppoisalta ja helpolta lääkkeiden ojentamiselta. Kumminkin farmaseutti aina varmistaa monia asioita ennen lääkkeen ojentamista asiakkaalta. Paljon myös joutuvat metsästelemään lääkäreitä kun huomaavat virheitä annostuksessa jne. Lisäksi reseptintoimituksessa käy paljon hankalia asiakkaita esim. vihaisia huumeriippuvaisia jne.
Hyviä pointteja, monissa ammateissa sellaisia huonoja puolia joista moni ei tiedä.
Riippumatta sukupuolesta?