Terapeutti suositteli meille päivittäistä seksiä läheisyyden parantamiseksi vaikka
Minulla on sairaus, masennus, enkä aina ole halukas.. lääkkeetkin vaikuttavat asiaan. Nyt mies sitten jatkuvasti muistuttaa että pitäisi rakastella ja syyllistää minua, etten yritä tarpeeksi suhteen eteen.
:(
Kommentit (78)
Tuohan on ihan puhtaasti r@iskaus, jos suostut seksiin ilman omaa halua. Et ainakaan lähde miellyttämään miestä.
Tarvitsette kyllä ihan muunlaista terapiaa lapsen menetyksen takia kuin seksi.
Minulle ei maallikkona tulisi edes mieleen ehdottaa, että "aijaa, lapsenne on menehtynyt, otan osaa, panemalla päivittäin se helpottaa".
Tässä on kuitenkin taustalla läheisen KUOLEMA, ei mikään ollaan-etäännytty-toisistamme-muuten-vaan.
Vaihtakaa terapeuttia. Etsikää läheisen menetykseen erikoistunut terapeutti.
Terapeutit osaavat valitettavasti olla erittäin paskoja työssään, joskin hyviäkin löytyy.
Luulen että rahanne menevät kankkulan kaivoon.
Saan käsityksen, että rakkautta on, joten ehkä seksi voisi teillä toimiakkin.
Vuoden olet ollut masentunut ja pihdannut siis?! Pitäisikö miehen vain odottaa milloin vaimo sattuu ”paranemaan?”
Vierailija kirjoitti:
Vuoden olet ollut masentunut ja pihdannut siis?! Pitäisikö miehen vain odottaa milloin vaimo sattuu ”paranemaan?”
Ei tietenkään, senkus polkee päivittäin oikein luvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vuosi on lyhyt aika toipumiseen masennuksesta, saati että masennuksen juurisyyt ovat lapsen menetyksessä. 10 vuottakin voi olla alakanttiin arvioitu.
Mikä ihmeen terapeutti teillä on?
Mikä on terapeutin ammatti? Mikä koulutus? Mihin terapiaan suuntautunut?Onko laillistettu terapeutti?
Tommonen ohje on niin epäammattimainen kuin vain voi olla.
Ei pariterapiassa ole tarkoitus vahingoittaa ja syyllistää kumpaakaan puolisoa.
Teillä on täysin höpöhöpöukko leikkimässä terapeuttia.
Eihän sillä oo hanskassa edes psykologian alkeet!
En voi ymmärtää, että terapeutti ois tommosia neuvonut. Ei oo kyllä oikea homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuiko tämä Porvoossa?
Kukaan ammattinsa osaava koulutettu ja laillistettu terapeutti ei suosittele päivittäistä seksiä, jos jompikumpi puoliso on masentunut! Ei mistään syystä.
Onko kyseessä väärinymmärrys? Uskon kyllä, että jotain pieniä läheisyysharjoituksia on voinut suositella ja nimenomaan sellaisia, joissa ei ole tavoitteena seksi. Ei edes seksuaalinen läheisyys.
Kysäisepä siltä terapeutilta, että suositteleeko hän todellakin seksiä teille. Jos suosittelee, pyydä kirjallisena tai ilmoita jo etukäteen, että tallennat keskustelun.
Jos terapeutti myöntää ja vahvistaa suosittelevat saa, ota yhteyttä potilasasiamieheen ja kysy, miten tulee toimia. Potilasasiamies kyllä neuvoo, miten toimit siitä eteenpäin.
Löytyykö terapeutti julkiterhikistä? Onko edes oikeuksia toimia terapeuttina?
Tämä tuntuu menevän täällä läpi ihan täysillä. Itse olen täysin varma, että tämä on provo.
Maailmassa voi tapahtuu porvoon ulkopuolella kummallisii ja hämmentävii asioita...
Älä jaksa puolustella sääntöjä rikkovaa kollegaa jonka tulee vastata teoistaan!
Haha, ja sä oot trolli joka kiusaa muita ihmisii näillä provovitseiläsi... mene muualle porvoilee
En tiedä, ketä käsket muualle ja mikä oot ketään käskemään.
Kirjoitin tuon ekan kommentin tähän ketjuun.
Olisin toivonut, että keskustelun aloittaja olisi kommentoinut jotakin, mutta ymmärrän kyllä, että hankala tuohon on provoilijan mitään vastata.
Terapeuteille todellakin on tietyt säännöt ja rajat, joiden sisällä toimitaan.
Aloittajan mukaan näitä olisi rikottu niin törkeästi, että terapeutilta menisi luvat.
On hyviä ja huonoja terapeutteja. Lisäksi sekaan mahtuu joku sairas mätämuna, mutta sellainen ei missään firmassa kauaa olisi töissä. Ei edes omassaan.
Täysi provohan tuo aloitus on.
Ikävä provo siinä mielessä, että jotkut voivat turhaan alkaa pelätä terapiaan menoa yhdessä, vaikka terapialla voisivat saada helpostikin apua ongelmiinsa.
Ainahan ei tarvita edes terapiaa. Usein riittää terapeuttiset keskustelut ammatti-ihmisen kanssa.
Tekisin terapeutista ilmoituksen valviralle. On syytä tutkia hänen ammattiotaitonsa, koska hän ehdottaa/määrää asiakkaalle vahingollisia hoitoja.
No itselle tämä liiankin tuttu aihe, periaatteessa ymmärrän mitä terapeutti sillä yrittää kertoa ja ohjata.
Tosin masennus ja parisuhde ei vaan oikein tunnu yleensä toimivan yhteen (saati sitten seksi). Kun toisen pitäis saada ensin masennustila korjattua ja se ei oo oikein helppoa.
Helpostihan tässä käy että siinä menee se parisuhdekkin puihin joka saa vielä enemmän masennusta aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehet pitävät aina yhtä.
Ihan tutkitusti naisilla on NELJÄ KERTAA voimakkaampi ryhmäkuuliaisuus (in-group preference) kuin miehillä. Tieteellisesti on aivan selvää, kumpi sukupuoli pitää aina sukupuolensa puolia.
No, niin tieteellistä kun matlun ulkopuolella nyt voi olla.
Paheksun provoamista tällä asialla.
Joko kysymys on väärinkäsityksestä TAI tämä on laaduton provo.
Yksikään oikea terapeutti ei käske harrastaa seksiä päivittäin. Läheisyyttä, kyllä. Hellyyttä, kyllä. Toisen hieromista, kosketusta, kyllä.
VASTUUTONTA provoilla noin. Valitse eri aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtakaa parisuhdeterapeuttia
Parhaat terapeutit kieltävät seksin kokonaan. Siitä ne tunnistaa. Sitten ne esittelevät ylpeinä tissejään, sellaisia ovat hyvät parisuhdeterapeutit.
Vierailija kirjoitti:
Miehet pitävät aina yhtä.
Naisilla on tutkitusti neljä kertaa voimakkaampi sisäryhmän preferenssi. NELJÄ kertaa useammin pitävät yhtä, miehiä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo "paranee" kun uusi mies astuu kuvioon, ei ennen sitä. Vaimo on jo hylännyt miehensä, suhteensa. Ei vaan pysty olemaan rehellinen itselleen, saatikka miehelleen. Ei halua tehdä mitään suhteen parantamiseksi, koska ei halua koko suhdetta. Ainoastaan sen hyödyt, kunnes on valmis virallisesti jättämään.
Täällä puhuu nyt monta sellaista, jotka ei tiedä mitä masennus tekee esimerkiksi seksihaluille. Kun itse sairastin, halut oli nolla. Mies ymmärsi tämän hyvin ja yhtä hyvin minä ymmärsin että hänellä on tarpeita. Niimpä sitä seksiä harrastettiin kompromissina vaikkei minulla haluja ollutkaan. Eikä sellainen seksi ollut mukavaa. Väkisin vääntämistä ja todella turhauttavaa. Osaan siis samaistua aloittajaan ja pidän tuota neuvoa vähän erikoisena.
Oleellisempaa olis kertoa millaista seksiä ja kenen ehdoilla? Alasti lusikassa nukkuminen, hieronta, rintojen hyväily sormin tai Suulla, runkkaus toisen nähden tai avustaen, strippausta ja vilauttelu ja ulos ilman pikkareita lähteminen, nakurannalla löhöily. Vaikka mitä voi tehdä mikä on enempi tai vähempi seksuaalista ja kivaa. Sen suoran jyystön vois jättää siihen kun se molemmista tuntuu kivalta
Siinä tässä on ongelmana että ap sairastaa masennusta ja masentuneiden ihmisten mielihalut vaihtelee (ap jo tossa kertoi)
Jos ees tiedät mikä on masennus?