Olen aina vain yksin kotona enkä jaksa tällaista elämää
Millä ihmiset saa sisältöä elämään jos on perheetön eikä ole töissä missään?
Kommentit (30)
Tee huomenna aamusta eväät ja lähde johonkin kävelemään päiväretkelle, tai käyt vaikka lainaamassa kirjastosta jonkun hyvän kirjan. Itselläni on yksin tekemistä enemmän mitä ihmiselämässä aikaa.
Kyllä mulla ainakin tulee juttuseuraa kun lähden ulos, usein on joku naapuri ulkona, kaupungilla voi jutella kaupassa muille asiakkaille ja kassoille. Voi kysyä neuvoa kaupungilla missä on se ja se paikka. Elokuvissa istun odotushuoneessa toisen yksinäisen viereen ja kysäisen oletko tulossa katsomaan samaa leffaa, uimahallissa käyn aina samoihin aikoihin niin niistä tulee juttuseuraa ja tuttuja ajan kanssa. Alat jonkun projektin kotona, ja joudut järjestämään siihen tarvikkeita, apuja, neuvoja kysyä joltain yms. Mutta kyllähän se työstä käy tuo sosiaalisten tilanteidenkin haku, jos niitä kaipaa.
Naisten puhki kokeilema keino: siitä elämästä valittaminen, ei varmaankaan lyö leiville. Myöskään säästä valittaminen ei varmaan paranna elämänlaatuasi. Jos ei halua olla kotona yksin, on kotiin kutsuttava joku. Jos ei halua olla kotona on mentävä sieltä pois. Olethan tehnyt jomman kumman näistä, sillä muuten ei tule kesää, vaikka niin yksinkertaiset ohjeet ovatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus on, ei kukaan tule kotoa hakemaan.
Ihmisten ilmoille sieltä on könyttävä😀Ei hyötyä. Olen ihmisten ilmoilla vähintään kuusi tuntia päivässä.
Tulos: aina yksin.
Mistään ei ole varmaankaan hyötyä, joten älä edes yritä mitään. Ole siis yksin.
Joo ap ole yksin ja pysy pois myrkyttämästä muiden elämää. Jos posin kautta ensi kerralla.
Aattelin huomenna tehdä pizzaa ja sämpylöitä. On mukavaa käydä omassa saunassa. Kävelen paljon, aloitan kansalaisopiston jumpan , käyn uimassa, hiihtämässä.
Facebookin ryhmä nimeltä Naisten treffit. Sieltä löytyy kaveriseuraa naisille.
tee asioita jotka ovat sinusta mielenkiintoisia. yksinäisyys kumpuaa yleensä tylsyydestä ja omista tunteista
Vierailija kirjoitti:
tee asioita jotka ovat sinusta mielenkiintoisia. yksinäisyys kumpuaa yleensä tylsyydestä ja omista tunteista
Yksinäisyys tulee minulle ihan konkreettisesti ystävien kuolemisella ja ikääntymisellä sekä rahattomuudesta ja siitä seuraa masennusta.
Vaikka sitä paljon parjataan niin mä sain elämää työpajalta ja kuntouttavasta työtoiminnasta. Sieltä jäi oikeita kavereita ja tosi mukavia ihmisiä suurin osa siellä olleista. Viihdyin pari vuotta enkä millään olisi halunnut lähteä pois niiden ihmisten takia.
Yksinäänkin voi lähteä harrastamaan. Ikinä en ole lenkkipolulla kenenkään kanssa höpissyt mutta esim. keikoilla ja festareilla oon ihan rohkeasti mennyt kysymään mielenkiintoisan näköisiltä tyypiltä että saanko liittyä seuraan. Ikinä ei ole kukaan kieltäytynyt ja kyllä mullekin sopisi jos joku yksinäinen tulisi juttelemaan.
Netistä olen löytänyt myös kavereita.