Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menimme kahden taaperon ja mieheni kanssa syömään ulos - En saanut allergiani takia syödä mitään

Vierailija
05.01.2019 |

Mies oli valinnut ravintolan. Yritin jo kotona sanoa, etten voi kyseisessä paikassa sitten syödä mitään. Mies sanoi ” no minkä minä sille voin” ” lapset haluavat sinne myös” Saimme riidan aikaan. Mies sanoi ” jää kotia” menin kuitenkin mukaan. Ruokalistalla oli yksi ainut ruoka, mitä pystyin syömään, mutta se oli niin kallis, harmittelin. Kysyin mieheltä, että voisiko hän maksaa, että voi syödä jotain, niin mies sanoi ” itse maksat”. En syönyt mitään ja sitten kyllä v..... suunnattomasti.
Olenko ylireagoiva, jos eroan?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon kaikissa ravintoloissa on joka ruuassa pähkinöitä ja kalaa, joten ei ole miehen vika.

Vierailija
2/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpahan taas. JSS.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus porvoolainen.

Vierailija
4/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoon kaikissa ravintoloissa on joka ruuassa pähkinöitä ja kalaa, joten ei ole miehen vika.

Ei vaan olen todella allerginen ja minulla on töissäkin omat eväät.

Ap

Vierailija
5/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oli vissiin se kokki, joka ei voi tehdä mitään listojen ulkopuolelta. Kerran oli yksi rajoitteinen, joka sai pelkät ranskalaiset, kun ei muu sopinut ja syömässä oltiin 30 hengen ryhmällä. Yleensä hän kuulemma aina löytää jotain, mutta tuo oli poikkeus. Hänellä ei ole allergiaa, vaan vakavammat terveysongelmat. 

Vierailija
6/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä äijäs on umpi mulkero.. Mistä näitä oikeesti riittää.. Tuskin on ainoa merkki miehesi kusipäämäisyydestä..

Vierailija
7/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä:

Olen jo vuosia huomannut ajoittain pienen kakan hajun lehahtavan mun ympärillä. Aivankuin pieru, mutta mitään pieraisun tunnetta en ole tuntenut peräpäässä. Luulin aluksi, että kuvittelen, mutta en kuvittele, vaan tajusin, että tämä liittyy toiseen mun vaivaan eli siihen, että suoleni ei tyhjene kunnolla ja silloin kun en ole saanut auttamalla suolta tyhjäksi, niin tämä haju esiintyy välillä. Uskon, että sisempi sulkijalihakseni jää jotenkin raolleen ulostamisen jälkeen ja se suoleen jäljelle jääneen kakan haju pääsee ulos.

Ap

Vierailija
8/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä oli vissiin se kokki, joka ei voi tehdä mitään listojen ulkopuolelta. Kerran oli yksi rajoitteinen, joka sai pelkät ranskalaiset, kun ei muu sopinut ja syömässä oltiin 30 hengen ryhmällä. Yleensä hän kuulemma aina löytää jotain, mutta tuo oli poikkeus. Hänellä ei ole allergiaa, vaan vakavammat terveysongelmat. 

ABC:lla kokki ei voi vaikuttaa mikropizzan sisältöön...

Vierailija
9/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tosi moniallerginen, niin parasta olisi ilmoittaa ravintolaan etukäteen, niin osaavat varautua.

Vierailija
10/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiesit jo etukäteen ettet voi syödä siellä mitään, olisit tyytynyt veteen ja hyvään seuraan. Miestäsi tuskin pystyt muuttamaan.

Vierailija
11/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupajuu. Laitapa tänne ne allergiasi ja ravintolan nimi , niin katsotaan se ruokalista läpi. 

Vierailija
12/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa vielä:

Olen jo vuosia huomannut ajoittain pienen kakan hajun lehahtavan mun ympärillä. Aivankuin pieru, mutta mitään pieraisun tunnetta en ole tuntenut peräpäässä. Luulin aluksi, että kuvittelen, mutta en kuvittele, vaan tajusin, että tämä liittyy toiseen mun vaivaan eli siihen, että suoleni ei tyhjene kunnolla ja silloin kun en ole saanut auttamalla suolta tyhjäksi, niin tämä haju esiintyy välillä. Uskon, että sisempi sulkijalihakseni jää jotenkin raolleen ulostamisen jälkeen ja se suoleen jäljelle jääneen kakan haju pääsee ulos.

Ap[/

Sori, en ole ap, mutta oli pakko. Lääkkeet unohtuivat ja minulla on mt-ongelmia. Teen usein palstalla sitä, että esitän aloittajia, kunnes minua alkaa hävittämään.

Mies jätti minut eilen ja nuppi meni sekaisin. Soittelin miehelle, mutta hän ei vastannut, laittoi vaan viestiä, että mun täytyy hankkia elämä.

Vierailija
13/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se luulotautisuus ensin ja älä jätä miestäsi luulotautien tai muiden vastaavien takia vaan ala syömään normaalisti

Vierailija
14/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ABC:lla kokki ei voi vaikuttaa mikropizzan sisältöön...

On käyty meidän vehnä- ja maitoallergisen pojan kanssa ABC:lla. Aina onnistuu säätää annoksia, paremmin  kuin missään muualla ja siksi eillä käydäänkin, kun ollaan reissussa. 

Vierailija
15/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juupajuu. Laitapa tänne ne allergiasi ja ravintolan nimi , niin katsotaan se ruokalista läpi. 

En syö eläinperäisiä tuotteita, koska olen eettisesti allerginen niille. Sanoin jo, että ravintolasta löytyi yksi sopiva annos, mutta mies ei ostanut sitä minulle. En halua maksaa itse ruuastani.

Vierailija
16/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi taaperoa ja mies - on sulla kestämistä...

Vierailija
17/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hyvänsä paikka missä ruoka valmistetaan raaka-aineista - eikä lämmitetä eineksiä mikrossa - osaa tarjota jonkin sopivan annoksen. Yksikin moniallergikko tuli kaveriporukassa ravintolaan, tarjoilijalle valitteli ettei löydä listalta allergioihin sopivaa, niin tarjoilija otti ylös mitkä raaka-aineet käy, ja kokki teki annoksen. Hyvin yksinkertaista.

Vierailija
18/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En syö eläinperäisiä tuotteita, koska olen eettisesti allerginen niille. Sanoin jo, että ravintolasta löytyi yksi sopiva annos, mutta mies ei ostanut sitä minulle. En halua maksaa itse ruuastani.

trolololoooooo

Vierailija
19/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuiko tämä samalla reissulla kun 14-vuotiasta tytärtäsi luultiin feissariksi?

Vierailija
20/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin ton aloituksen läpi ja oli pakko huutaa miehelle ja kysyä häneltä, kun hänellä on oma ravintola.

Kysyin näin. Jos tulee asiakas jollla on kova allergia tai monia allergioita, niin miten sinä hoidat sellasen asiakkaan vai potkitko viileesti ulos.

Vastaus: Tulen keittiöstä ulos asiakkaan luokse ja kysyn kaikki allergiat häneltä ja mikä on hänen lempiruokansa. Jos asiakas sanoo, että lasagne, niin ehdotan että teen lasagnen mutta pienellä twistillä ja sinulla ei ole hätää allergian kanssa tai jos haluat tästä ja tästä eri version, niin se onnistuu.. JA tuossa jälkiruokalistalla näitä jälkiruokia saat syödä ongelmitta.

Jatkoin kysymystä. Tekeekö muut ravintolat samanlailla ja mies vastasi, en ole ikinä kuullut että asiakas olisi lähtenyt ravintolasta sen takia ettei sieltä saanut ruokaa. Kyllä me tällä alalla otetaan asiat tosissaan ja meidän tehtävä on luoda sille ihmiselle sellanen parituntinen missä sen ei tarvitse miettiä arkiasioita ja voi keskittyä siihen seuraan ja ruokaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi