Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Näkkileipä riippuvainen." Onko haittaa terveydelle??

Vierailija
04.01.2019 |

Tämä osin huumorilla tehty aloitus mutta kaipailen kommenttia kun mies aamulla vitsillä huikkasi että olen oikea "näkkärinarkkari". Syön erilaisia näkkäreitä päivittäin 6-8palaa päällisiä vaihdellen, juustoa, leikkelettä, kurkkua/tomaattia/paprikaa päällä. Mitään terveysongelmia ei ole ja suolisto toimii mainiosti, voiko tuommoisesta näkkärin rouskuttamisesta olla mitään haittaa? Pieni pyöreä näkkäri on lempparini mutta vaihtelen niitä kyllä tarjouksien ja fiiliksen mukaan. Olen ihan normikokoinen 172cm/59kg enkä urheile juurikaan, korkeintaan muutaman kerran viikossa lenkillä tulee käytyä. Lähinnä mietin että onko tuosta näkkärin syömisestä jotain haittaa, syön muuten mielestäni monipuolisesti kotiruokaa, kalaa, kanaa, lihaa, salaattia ym. Makeaa en syö (en tykkää) joten näkkärit toimii mulla "herkkuina"

Tämä siis pieni pilke silmäkulmassa kirjoitettu mutta toivon kommentteja. :) Ja jos jollain suositella hyviä näkkäreitä niin niitäkin saa laittaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä jos vaan ikenesi ja vatsasi kestävät tuollaisen määrän :)

Itsekin himoitsen näkkäriä (koulunäkki <3) mutta voin syödä vaan korkeintaan 2 klp tai ikenet huutavat seuraavana päivänä hoosiannaa :(

Vierailija
2/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole haittaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan sitä akryyliamidikohua, kun kaikki ranskalaiset, sipsit, keksit ja näkkileivät aiheuttaa syöpää?

Vierailija
4/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mennä jos vaan ikenesi ja vatsasi kestävät tuollaisen määrän :)

Itsekin himoitsen näkkäriä (koulunäkki <3) mutta voin syödä vaan korkeintaan 2 klp tai ikenet huutavat seuraavana päivänä hoosiannaa :(

Ientulehdus?

Vierailija
5/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hapankorppu addiktio. Perhe valittaa kun mä rouskutan niitä jatkuvasti telkkaa katsoessa😊

Vierailija
6/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole haittaa päin vastoin on ihan terveellinen määrä tuo 6-8 palaa tai vaikka vielä pari lisääkin. Huoli pois!

Vierailija
7/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja näkkärisuositus: Leksands jälkiuuninäkkäri. Nam!

Vierailija
8/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainiin ja näkkärisuositus: Leksands jälkiuuninäkkäri. Nam!

Täytyypi kokeilla! Ap

Pirulauta kun tuli vahingossa tuplana tämä aloitus mutta keskustellaan täällä. Ja juu, ikenet kestää. :D

Vierailija
9/13 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Googlasin näkkileipäriippuvuuden ja löysin tänne.

Onko täällä KETÄÄN muuta kuka syö näkkileipää kokonaisen 400g paketillisen päivässä, kaiken muun ruuan lisäksi?

En syö näkkäriä ruuan ohessa vaan iltaisin. Kun muut menee nukkumaan niin otan vain kolme-neljä palaa mutta lopulta olen syönyt koko paketin tyhjäksi. Minulla on yksi lääkitys joka lisää ruokahalua voimakkaasti kuulemma, en ole huomannut muuten kuin tuon näkkileipä himon jota en pysty hallitsemaan mitenkään. Se alkoi samoihin aikoihin kun aloitin sen ruokahalua lisäävän lääkkeen. Mihinkään muuhun mulla ei ole tuollaista himoa koskaan ollut 😳

Vedän näkkäripaketillisen kuin vahingossa ja laitan vaan voita ohuehkosti päälle. Oon jopa onnistunut lihomaan tuon takia noin 5kg. Muuta ongelmaa en ole näkkäristä huomannut vaikka sen määrä on melkoinen!

Onko kenelläkään noin pahana?

Vierailija
10/13 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapankorpuissa on suolaa liikaa.

Vierailija
11/13 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne näkkärit riippuu? Katosta?

Vierailija
12/13 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne näkkärit riippuu? Katosta?

Riippuu mistä roikkuu 😆 mutta eivät ehdi kauan riippua kun syön ne.

Vierailija
13/13 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wasaa ja koulunäkkiä kiskon puolikkaan paketin päivässä.

Ja muutama ekstrapala.

Vuorotellen vaidellen merkkiä...

Swedujen on parempaa, kun se on se

n.400g paketti on pakattu kahteen eri kääröön...

Koulunäkki ei maistu reseptin uusituksen jälkeen.

Rasva on taikinasta poistettu , tai viljalajike on penslattua.

Muruset on vaan ikäviä tyynyllä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä