Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino ei putoa millään, minun on pakko terveydellisistä syistä pudottaa. Olen pulassa.

Vierailija
04.01.2019 |

En vain jaksa enää yrittää, olen vuosia yrittänyt ja paino pysyy entiselleen, nyt alkanut jopa nousemaan. 169cm/79kg/28v. 20 vuotiaana sain helposti 2 kiloa pois vaikka vain vetämällä jogurttia ja istumalla sohvalla. Nyt olen aikuinen ja paljon aktiivisempi ja syön järkevästi.

Ruokavaliossani ei kuulemma yhtään mitään vikaa, rasvaprosentti vain nousee iän kanssa,

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55v.eukko ja sain labrakokeista niin hälyttävät arvot, että lopetin kaikki höttöhiilarit siihen paikkaan. Vihanneksia, marjoja,proteiinia 6kk. Painoa tippui 25 kg ja arvot olivat normaalit. Liikuntana ainoastaan kävely ja puutarhanhoito. Kyllä sinäkin ap onnistut. Tsemppiä!

Vierailija
22/37 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1700-2200 on selvästi sulle liikaa. Naisena on hyvä tähdätä arjessa tavoitepainonsa lepokulutusta vastaavaan kalorimäärään, kun välillä tulee sitten kuitenkin myös ylitettyä se.

Tuo 1700-2200 on tyyliin sopiva haarukka mun miehelle, joka käy pari kertaa viikossa salilla ja on muuten perus toimistotyöläinen. En tiedä miksi joka paikassa tuputetaan ajatusta, että nainen, jolla ei ole tosi fyysinen työ tai tosi paljon fyysisiä harrastuksia voisi syödä 2000 kcal päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näissä juututaan johonkin appelsiiniin välipalalla. Mitä väliä syökö appelsiinin välipalalla vai iltapalalla ta lounaan jälkeen?

Vierailija
24/37 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vain jaksa enää yrittää, olen vuosia yrittänyt ja paino pysyy entiselleen, nyt alkanut jopa nousemaan. 169cm/79kg/28v. 20 vuotiaana sain helposti 2 kiloa pois vaikka vain vetämällä jogurttia ja istumalla sohvalla. Nyt olen aikuinen ja paljon aktiivisempi ja syön järkevästi.

Ruokavaliossani ei kuulemma yhtään mitään vikaa, rasvaprosentti vain nousee iän kanssa,

On siinä se vika että syöt enemmän kuin kulutat.Hanki  lihaksia, kulutat enemmän.Muista myös  hyvien yöunien merkitys.

Vierailija
25/37 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvainen juusto pois ja kaikki herkut vuodeksi pois.  Kokeile 3 kk tätä ruokavaliota https://kuntoplus.fi/laihdutus/painonhallinta/ateriasuunnitelma-suolist…

Tsemppiä!

Vierailija
26/37 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ruokavalioni.

- Iso kahvi jossa on 2dl maitoa, jogurttia puolukoiden kanssa, näkkileipä juuston ja kurkun kanssa, isompaan nälkään kaurapuuro ja nokare voita. (inhoan syödä aamiaista)

- lounaaksi paistettuja vihanneksia kananmunan tai paputölkin (se pahvinen Pirkka) kanssa.

- välipalaksi kahvia, 2dl maitoa, muutamien mandariinien, juustopalan kanssa, isompaan nälkään voileipä jossa on Oltermannia, paprikaa, kurkkua, tilkka majoneesia (harvemmin jos on)

- päivällinen joku vihannespasta, kanawokki.

En välitä yhtään makeasta, sipseistä tai valmisruuasta, ne on mielestäni ällön makuisia ja meillä ei koskaan ole mitään karkkia kun puolisokaan ei tykkää.

Jos tekee oikein mieli jotain hyvää niin keitän pieni määrä toffeeta kattilassa noin 1dl tai vedän Sisupastilliaskin jossa on 70kcal. 2krt kuukaudessa  mättöruokana saatan yöllä vetää juustopastaa siinä on about 600 kcal.

Useita kertoja tarkistettu kalorit sekä minä, ravitsemuusterapeutti sekä liikuntaohjaaja. Kaloreita tulee about 1700-2200 päivässä.

Tässä elämäni 5 vuoden ajalta!!

Syöt liikaa.Aineenvaihdunta hidastuu iän myötä joten syömistä pitää vähentää. Muutama mandariini?? Oletko ottanut selvää paljonko sokeria makeaksi jalostetuissa mandariineissa on?

Jatkuva puputtaminen nostaa verensokeria, joka nostaa insuliinintuotantoa mikä  rasittaa haimaa. Välipalaa, ainakaan tuon kokoista, ei  kunnon  lounaan syönyt ihminen tarvitse.Välipalat on kasvaville, paljon kuluttaville lapsille. Sun lounas on umpisurkea eikä  pidä nälkää päivälliseen asti.

Vierailija
27/37 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUOM tämän lisäksi olen huomannut että ainoastaan liikunta laihduttaa. Kesäällä kun on aktiivisesti saattaa mässäillä enemmän ja laihdun silti.

Istumatyöläisenä ei mitään toivoa että laihtuisi.

Istumatyöläisenä on helppo päästä kondikseen, kun ei tarvitse miettiä työn aiheuttamaa rasitusta treenejä suunnitellessa

Vierailija
28/37 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ruokavalioni.

- Iso kahvi jossa on 2dl maitoa, jogurttia puolukoiden kanssa, näkkileipä juuston ja kurkun kanssa, isompaan nälkään kaurapuuro ja nokare voita. (inhoan syödä aamiaista)

- lounaaksi paistettuja vihanneksia kananmunan tai paputölkin (se pahvinen Pirkka) kanssa.

- välipalaksi kahvia, 2dl maitoa, muutamien mandariinien, juustopalan kanssa, isompaan nälkään voileipä jossa on Oltermannia, paprikaa, kurkkua, tilkka majoneesia (harvemmin jos on)

En välitä yhtään makeasta, sipseistä tai valmisruuasta, ne on mielestäni ällön makuisia ja meillä ei koskaan ole mitään karkkia kun puolisokaan ei tykkää.

Jos tekee oikein mieli jotain hyvää niin keitän pieni määrä toffeeta kattilassa noin 1dl tai vedän Sisupastilliaskin jossa on 70kcal. 2krt kuukaudessa  mättöruokana saatan yöllä vetää juustopastaa siinä on about 600 kcal.

Useita kertoja tarkistettu kalorit sekä minä, ravitsemuusterapeutti sekä liikuntaohjaaja. Kaloreita tulee about 1700-2200 päivässä.

Proteiinia voisi olla hieman lisää, mutta muuten näyttää hyvältä. Mites ne liikunnat?

Vierailija
29/37 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mythbuster kirjoitti:

Säästöliekki ei ole todellinen ilmiö. Voisin kuolla onnellisena, jos edes tämän myytin saisi poistettua.

Itse asiassa on todellinen ilmiö, mutta se ei selitä kaikkea. Suurin pudottaja -kilpailijoiden perusaineenvaihdunta oli pienentynyt merkittävästi laihdutuksen seurauksena ja oli selkeästi suurempi kuin saman kokoisilla ei-laihduttaneilla. Tämä selittää osittain sen miksi suurin osa lihoo kilpailun jälkeen

Vierailija
30/37 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän sulla hiilaria! Kaikilla ei toimi tollanen karppaustyyppinen (itse en usko siihen ollenkaan). Vähäinen hiilari voi aiheuttaa verensokerin liikaa sahaamista. Saatko tarpeeksi kasviksia - itse huomasin että niistä mulla oli pulaa, kannattaisi aina laittaa leivän päälle jotain kasvista ja syödä aterioilla oikeasti puolet lautasellista salaattia. 

Ja onko tutkittu kaikki mahdolliset kilpirauhases sun muut?

Vierailija
31/37 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ruokavalioni.

Syöt liikaa.Aineenvaihdunta hidastuu iän myötä joten syömistä pitää vähentää. Muutama mandariini?? Oletko ottanut selvää paljonko sokeria makeaksi jalostetuissa mandariineissa on?

Jatkuva puputtaminen nostaa verensokeria, joka nostaa insuliinintuotantoa mikä  rasittaa haimaa. Välipalaa, ainakaan tuon kokoista, ei  kunnon  lounaan syönyt ihminen tarvitse.Välipalat on kasvaville, paljon kuluttaville lapsille. Sun lounas on umpisurkea eikä  pidä nälkää päivälliseen asti.

Toisaalta liian pitkät ateriavälit nostaa verensokeria kun maksa alkaa tuupata vereen varastosokeria. Eli järkevät välipalat ja sopiva ateriarytmi on aikuisellekin hyvästä.

Vierailija
32/37 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oma ruokavalioni, en ole saanut pudotettua kuin 1 kilon muutamassa kuukaudessa:

- aamupalaksi 2 palaa täysjyväkauraleipää, päällä margariinia ja ohutta kalkkunaleikettä ja 1 omena/banaani, juomaksi vettä ja kupillinen teetä (ilman sokeria)

- lounaalla lautasmallin mukaan salaattia (ilman kastiketta), täysjyväpastaa/perunaa/riisiä ja kanaa/kalaa, juomana vesi

- välipalaksi hedelmä (1 kpl) , jugurtti ja teetä

( - päivällinen noin joka toinen päivä, kuten lounas)

- iltapala joko pienempi (hedelmä/jugurtti/täysjyväleipää) tai isompi (täysjyväpuuroa pakastemarjoilla), juomana vesi

Vierailija
33/37 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä oma ruokavalioni, en ole saanut pudotettua kuin 1 kilon muutamassa kuukaudessa:

- aamupalaksi 2 palaa täysjyväkauraleipää, päällä margariinia ja ohutta kalkkunaleikettä ja 1 omena/banaani, juomaksi vettä ja kupillinen teetä (ilman sokeria)

- lounaalla lautasmallin mukaan salaattia (ilman kastiketta), täysjyväpastaa/perunaa/riisiä ja kanaa/kalaa, juomana vesi

- välipalaksi hedelmä (1 kpl) , jugurtti ja teetä

( - päivällinen noin joka toinen päivä, kuten lounas)

- iltapala joko pienempi (hedelmä/jugurtti/täysjyväleipää) tai isompi (täysjyväpuuroa pakastemarjoilla), juomana vesi

Saat ihan liian vähän rasvaa. Laita salaattiin extra virgin oliiviöljyä, lisää pähkinöitä ja vaihda yksi perushedelmä avokadoon. Iltapalalle enemmän proteiinia

Vierailija
34/37 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laihtumiseen ole muuta tietä kuin vähentää syötyjen kaloreiden määrää ja/tai lisätä kulutusta eli liikuntaa. Jos nykyisellä ruokavaliolla kertyy lisää kiloja, niin saat liikaa energiaa. Syö vähemmän ja liiku enemmän.

Vierailija
35/37 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mythbuster kirjoitti:

Säästöliekki ei ole todellinen ilmiö. Voisin kuolla onnellisena, jos edes tämän myytin saisi poistettua.

Itse asiassa on todellinen ilmiö, mutta se ei selitä kaikkea. Suurin pudottaja -kilpailijoiden perusaineenvaihdunta oli pienentynyt merkittävästi laihdutuksen seurauksena ja oli selkeästi pienempi kuin saman kokoisilla ei-laihduttaneilla. Tämä selittää osittain sen miksi suurin osa lihoo kilpailun jälkeen

Sekoilu korjattu :D

Vierailija
36/37 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustot pois

Vierailija
37/37 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka iso sun aamukahvi on jos siihen laitat 2dl maitoa?!