Mihin piiloudut kaupassa, jos näet tutun?
Itse olen huomannut että vessapaperitornin keskellä on kolo, jonne sopii ihminen. Hätätilanteessa makaamaan palvelutiskin taakse. Näitä mahdollisuuksia ei kaikissa kaupoissa ole, joten mitä te teette?
Kommentit (61)
Suolakurkkutynnyriin, jos se on suhteellisen tyhjä. Otan kengät pois ensin, olenhan huomaavainen.
Jos mies on mukana, menen ostoskärryjen alaosaan ja sihisen sieltä ohjeita siitä, mihin pitää mennä, etten näyttäydy. Tämä ei tietenkään toimi, jos tuttava on molempien yhteinen.
Minulla on peruukki, käännyn selin ja tutkin intensiivisesti jonkun tuotteen tuoteselostetta. Vielä parempi jos lehtihylly on lähellä, peitän kasvot lehdellä.
Juoksen äkkiä ulos ja oottelen tutun poistumista siinä laatikkomaisessa koirien säilytyshäkissä. Jos en ehdi ulos asti, myös tavaroiden säilytyslokero käy, jos olen syönyt kevyesti. Pulleana päivänä kietoudun kauttaaltani paketointipisteen pakkauspaperiin.
Heittäydyn maahan ja esitän kuollutta.
Vierailija kirjoitti:
otan päinvastaisen linjan. Kailotan tutulle kamalaa junttimurretta viääntäen, täysillä volyymilla: kas, tuttu heippaa kiiruulla itsensä siitä sinne mistä tulikin...
Sulta me just piiloudutaankin.
Siirryn rauhallisesti hevi-osastolle ja alan tulostaa ihan hulluna punnitushintalappuja. Liimaan tarralaput huolellisesti naamani peitoksi, jättäen pienet kurkistusaukot ja hengitysreiät. Sitten jatkan ostoksiani hyvillä mielin, ilman paineita. Tuttava todennäköisesti pitää sekopäänä, mutta eipähän tunnista!
Usein en kaupassa muista omaakaan nimeäni, joten ei kai minua silloin voi tunnistaa?
Prismassa eläintarvikeosastolta löytyy koirien häkkejä. Muuten toimii, mutta usein kaikki on jo varattu.
Järjestän kohtauksen, jolloin vartija poistaa minut nopeasti ja tehokkaasti paikalta ennen kuin tuttuni ehtii minut bongata.
Höh, kukaan ei vielä ole maininnut kätevintä.
Jokaisessahan vähänkään isomassa marketissa on pelikoneet. Tekeydyn kolikoksi ja sujahdan laitteen sisään.
Toimii!
Laitan paistopisteen paperipussin päähäni ja esitän työn touhussa olevaa leipuria
Keinojahan on monia ja täällä on lueteltu erittäin hyviä.
Suosin kuitenkin perinteistä eli nappaan muovipussin päähäni kassalta. Varmuuden vuoksi (ettei tunnista vartalosta) käperryn lähimmän naisen hameen alle. Hipsterityppinen leveälahkeinen mies käy myös.
Jos olen isossa marketissa, piiloudun romaninaisen suuren hameen sisälle. Mikäli siellä on tilaa. Näppärää.
Koverran äkkiä kurpitsan ontoksi ja isken sen päähäni
Kaalinlehdistä laput naamalle ja menoksi!
Pienemmissä kaupoissa hyppään pullonpalautuspisteen roskikseen ja odotan siellä kunnes vaara on ohitse. Vähän ällöttävää, mutta ainakaan ei tarvitse sosialisoida.
Ois kiva saada ihan oikeita ehdotuksia vai onko semmosia edes. Itse ahdistun ihan hirveästi tuttujen näkemisestä, menee koko kauppareissu ihan pilalle. Joskus oikeesti jätin hedelmät ostamatta kun yhet tutut pölisi siinä varmaan 10 minuuttia. Eikä ole mikään vitsi, en ihan oikeasti edes ymmärrä mikä siinä ahdistaa. Erityisesti silloin ehkä hävettää kun oon tehny -60 % iskun lähiPrismaan ja ostoskori on täynnä niitä.
Otan povarista aurinkolasit, mustat hanskat ja isken tekonimikyltin rinnuksiin. Esitän myymäläetsivää. Kukaan ei uskalla ottaa katsekontaktia.