Mikä ajattelussasi muuttui vuonna 2018
Itse huomaan jonkinlaista kyynisyyttä omassa ajattelussani jota ei ennen ehkä ole ollut.
Useammassakin asiassa.
En sitten tiedä onko se hyvä vai huono. Ehkä olen tulossa kylmäksi ja kovaksi. Tai sitten tulossa järkiini.
Kommentit (21)
Ajatteluni sai yhä lisää vaikutteita hindulaisuuudesta. Se on tuonut lisää mielenrauhaa, selkeyttä ja harmoniaa elämääni.
En enää pelkää hammaslääkäriä. Viime vuonna tähän aikaan suurin pelkoni oli se että on pakko ottaa askel ja aloittaa hampaitteni hoito. Pelkäsin kipua ja häpeää koska ne oli mielestäni huonossa kunnossa. Kun sitten lopulta otin sen askeleen niin tajusin että pelko oli turha. Kipua ei ole tarvinnut kokea ja vauriot oli pienempiä ja pienemmillä remonteillä päästiin. Nyt en enää pelkää vaan aion hoitaa hampaani säännöllisesti.
Nyt tuntuu hullulta miten paljon pelkäsin.
Mä oleeen filosofi. Määä en ajattelllee millään tavallla.
Vierailija kirjoitti:
Tai paremmminkin että en koe sitäää hydyllliseksi milllään tavallla vaaan koen erilaisista tauuuustoista tuleeevat ajattelumalllit mielenkiiintoisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai paremmminkin että en koe sitäää hydyllliseksi milllään tavallla vaaan koen erilaisista tauuuustoista tuleeevat ajattelumalllit mielenkiiintoisiksi.
Ja hyötyy siiinä suuhteeessa ettten koe mitääään esim maaaallissuutttta arvokkkaaksi.
Viha. Vihaan syvästi tämän maan päättäjiä ja toivon heille kaikkea pahaa ja vastoinkäymisiä.
Olen aina äänestänyt kokoomusta. Vuoden 2018 poliittisten päätösten myötä en enää tiedä, mitä äänestää. Ei ainakaan SDPtä, Vasemmistoa, Persuja, Sinisiä, Vihreitä.
Olen arvoiltani liberaalisti koti-uskonto-isänmaa-linjalla. Kannatan yrittäjyyttä ja markkinataloutta mutta en suuryritysten yksinvaltaa. Minusta EU ja ehkä NATOkin ovat ok. Koen tärkeäksi, että päivähoito, koulut ja vanhustenhoito toimii. Että kaikilla on mahdollisuus ihmisarvoiseen elämään. Että sairaat hoidetaan hyvin ja nälkäiset ruokitaan. Että politiikan keskiössä on se asia, että kullakin yksilöllä on hyvä elämä. Tärkeää olisi, että keskityttäisiin työpaikkojen luomiseen.
Se on ajattelussani muuttunut. En tiedä, mitä äänestää. RKP? Kristilliset?
Vierailija kirjoitti:
Ajatteluni sai yhä lisää vaikutteita hindulaisuuudesta. Se on tuonut lisää mielenrauhaa, selkeyttä ja harmoniaa elämääni.
Kiinnostavaa! Kerro lisää.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina äänestänyt kokoomusta. Vuoden 2018 poliittisten päätösten myötä en enää tiedä, mitä äänestää. Ei ainakaan SDPtä, Vasemmistoa, Persuja, Sinisiä, Vihreitä.
Olen arvoiltani liberaalisti koti-uskonto-isänmaa-linjalla. Kannatan yrittäjyyttä ja markkinataloutta mutta en suuryritysten yksinvaltaa. Minusta EU ja ehkä NATOkin ovat ok. Koen tärkeäksi, että päivähoito, koulut ja vanhustenhoito toimii. Että kaikilla on mahdollisuus ihmisarvoiseen elämään. Että sairaat hoidetaan hyvin ja nälkäiset ruokitaan. Että politiikan keskiössä on se asia, että kullakin yksilöllä on hyvä elämä. Tärkeää olisi, että keskityttäisiin työpaikkojen luomiseen.
Jos nuo asiat ovat sinusta tärkeitä, miten olet ikinä voinut äänestää kokoomusta?
Elämä ei ole itsestään selvyys ja pitää elää hetkessä. Joo, meinasin kuolla mutta selvisin.
Vietin vuoden aikana paljon aikaa fanaatikkojen kanssa. Opin, että joidenkin ihmisten on saatava uskoa asiaansa järkähtämättä voidakseen tuntea olonsa turvallisiksi. Heidän elämänsä varmaan romahtaisi muuten.
Opin tulemaan toimeen tällaisten ihmisten kanssa ja toisaalta luottamaan yhä enemmän omaan arviointikykyyni ja järkeeni. Opin, että fanaatikoilta voi oppia paljon ilman että lähtisi silti siihen touhuun mukaan.
Enpä usko että juuri mikään. Olen hyvin vakaa ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko että juuri mikään. Olen hyvin vakaa ihminen.
Ei mielestäni mitenkään tavoiteltava asia, jos vakaus tarkoittaa kehittymättömyyttä.
Vihaan entistä enemmän m aahanmuutt opolitiikkaa. Ja rikoksia tekeviä m a m u j a. Ja jokainen heistä on potentiaalinen rikollinen.
Ajattelussani ei ehkä niinkään, mutta toimintaani tietyissä tilanteissa metoo-kampanja on vaikuttanut paljon. Tuntuu, että nyt voi avoimemmin puhua omista ikävistä kokemuksista ja puuttua seurassa naisia halventavaan puheeseen. Näin jälkikäteen jopa hävettää, että olen sietänyt tökeröitä lähestymisiä, ei-toivottua koskettelua ja kiusallisia puheita tiukkapipoksi leimaantumisen pelossa vuosikaudet. Viime vuoden aikana on tapahtunut selkeimmin erottuva parannus naisten asemassa koko 35-vuotisen elämäni aikana. Esimerkiksi työkuvioissani vuorovaikutus on selvästi lähtenyt kehittymään terveempään suuntaan, kun tietyt yhteistyökumppanit ovat siistineet käytöstään ja suutaan.
Akoin suhtautumaan melko epäilevästi valtamediaan
Opin vihdoin itselleni sopivan tavan laihtua ja syödä paremmin.
Olen alkanut entistä enemmän ajatella ekologisia kysymyksiä. Tämän vuoden tavoitteeni liittyvätkin viiden ärrän muistamiseen ja toteuttamiseen:
Refuse (kieltäydy ilmaiskrääsästä, mainoksista yms)
Reduce (vähennä, osta vain mitä todella tarvitset)
Reuse (korjaa, uudista keksi uusia käyttötapoja)
Recycle (kierrätä)
Rot (kompostoi).
Vierailija kirjoitti:
Lopeta toi hemmetin maukuminen. Sä olet ärsyttävä.
Minä taas olen päässyt kyynisyydestäni enemmän eroon. En pysty tai halua puhua muista ihmisistä ilkeästi. En sitä ennenkään tykännyt harrastaa, mutta nyt se ei edes luonnostuisikaan.
Parempi näin.