Työtön kaverini on 300 päivää vuodessa löhölomilla
Intiassa, Turkissa, Dubaissa mm. oli viime vuonna. Tällä hetkellä taas Intiassa. Pitäiskö ton työttömyyskorvauksen kuitenkin olla jotenkin vastikkeelista? Sillä kuulemma elää herroiksi Intiassa. Suomessa olis esim. Lapissa talveksi töitä ihan taatusti - hänellä on matkailualan koulutus ja on kielitaitoinen. Mitäs mieltä muut on?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Intiassa, Turkissa, Dubaissa mm. oli viime vuonna. Tällä hetkellä taas Intiassa. Pitäiskö ton työttömyyskorvauksen kuitenkin olla jotenkin vastikkeelista? Sillä kuulemma elää herroiksi Intiassa. Suomessa olis esim. Lapissa talveksi töitä ihan taatusti - hänellä on matkailualan koulutus ja on kielitaitoinen. Mitäs mieltä muut on?
Olen sitä mieltä, että olet keksinyt tuon omasta päästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Olipas huono provo.. Tai sitten voit ihan suosiolla tehdä ilmoituksen kaverista niin kelalle kuin työkkäriin, tuet katkaistaan ja lisäksi pamahtaa petossyyte päälle. Mutta tämänhän olikin tarkoitus vain leimata taas työttömiä vapaamatkustajiksi ja muka näyttää kuinka hyvät tuet työttömillä on..
Työttömyysrahalla Dubaihin. 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas huono provo.. Tai sitten voit ihan suosiolla tehdä ilmoituksen kaverista niin kelalle kuin työkkäriin, tuet katkaistaan ja lisäksi pamahtaa petossyyte päälle. Mutta tämänhän olikin tarkoitus vain leimata taas työttömiä vapaamatkustajiksi ja muka näyttää kuinka hyvät tuet työttömillä on..
Työttömyysrahalla Dubaihin. 😂😂😂
Mahtaakohan riittää edes lentolippuihin 🤔
Mulla on asunto myös ulkomailla ja ihan kirjaamon kautta ilmoitan vastuuvirkailijalle jaksoista, jolloin olen siellä. Yleensä hän laittaa juuri tuolloin työtarjouksia ja niillä voin osoittaa olevani aktiivinen. Netti toimii.
Vierailija kirjoitti:
Sais lopettaa nuo korvaukset kokonaan.
Mites luulet että yhteiskuntarauhalle kävisi sen jälkeen?
Tyhmä töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
Exän tytär mainosti ympäri kyliä miten lähdemme löhöämåän ja lomailemaan vaikka löysin etelästä töitä. Oli kyllä suomessakin ollessamme hyvin "huolissaa" ettei minulla käy aika pitkäksi, jos en ollut töissä. Oma aikuinen veljensä oli löhönnyt n 10v synnyin omakotitalossaan tehden n pari viikkoa iskän järjestämiä töitä. Tästä ei sisko ollut yhtään huolissaan.
Jos matkustaa noin paljon, voi kikkailla lentopisteillä ja elää niillä. Kerran yhdessä dokumentissa oli siitä. Ihminen voi nykyään elää matkustamalla, käyttämättä lainkaan omaa rahaa. Se vaan edellyttää sitä että on jatkuvasti oltava valmis lentämään maasta toiseen. Voi yöpyä kalliissa hotelleissa ja jopa sviiteissä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on asunto myös ulkomailla ja ihan kirjaamon kautta ilmoitan vastuuvirkailijalle jaksoista, jolloin olen siellä. Yleensä hän laittaa juuri tuolloin työtarjouksia ja niillä voin osoittaa olevani aktiivinen. Netti toimii.
Niin? Meinaatko, että maksat sillä työttömyystuella (n. 500€)sitä asuntoa siellä ja lisäksi elät? Vai oliskohan se sun asuntos jo maksettu? Maksat kuitenkin vuokraa/asuntoa Suomeen, jos saat asumistukea, etkä nosta kelalta rahaa petoksella? Tiedäthän myös, että olet velvollinen viipymättä matkustamaan Suomeen työhaastatteluun ja ottamaan työn vastaan tai tuet katkaistaan? Jos nämä kaikki asiat täyttyvät niin mitään ogelmaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
No ala pelle työttömäksi jos se on niin kivaa, kukaan ei estä! Maailma on oisterisi!
Vierailija kirjoitti:
On todella hauskaa varmasti reissailla persaukisena. En todellakaan vaihtaisi omaa elämääni tuollaiseen. Jokainen tekee kuten haluaa.
Kyllä siellä voi töitä tehdä. Tulee kelan palkan päälle. Vaikka sukelluoppaana niin saa asunnon ilmaiseksi. Jää sitten 125€ viikko elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Meinaatko, että maksat sillä työttömyystuella (n. 500€)sitä asuntoa siellä ja lisäksi elät? Vai oliskohan se sun asuntos jo maksettu? Maksat kuitenkin vuokraa/asuntoa Suomeen, jos saat asumistukea, etkä nosta kelalta rahaa petoksella? Tiedäthän myös, että olet velvollinen viipymättä matkustamaan Suomeen työhaastatteluun ja ottamaan työn vastaan tai tuet katkaistaan? Jos nämä kaikki asiat täyttyvät niin mitään ogelmaa ei ole.
Tottakai tulen sovitusti paikalle - olenhan käytettävissä. Haastatteluihin myös. Olin pitkään "virkamiehenä" ulkomailla kunnes työnantajani yksityistettiin ja pestini päättyi. Lapset jäivät ulkomaille jatkamaan opintojaan ja minä palasin työttömänä Suomeen.
Työttömän arki on kylmää kyytiä Suomessa, turha kadehtia.
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä saa matkustaa, joten mikä ongelma tässä on? Pitää vain olla saatavilla ja valmis töihin tarvittaessa. Äkkiäkö sieltä Intiasta lentää takaisin Suomeen.
Mitä väliä onko se työtön Intiassa vai Suomessa?
Mulla on tuttavapiirissä naisia, jotka kuluttaa rahansa ostellen kaikenlaista koko ajan. Itse en osta ja jos ostan käytän jotakin vaatetta vuosikausia. Minulla on omistusasunto jne.
Pappa on kuulemma betaalannut asuntoni, koska ei minulla voi olla varaa siihen. Kaikenlaista ne puhuvat selän takana. Nyt kun olen työtön puhuvat tyhmyydestäni ja siitä kuinka olen loinen.
Olen matkustanut pariin kertaan työttömyyden aikana. Tarkistin kelasta saako näin tehdä. Olisin itse katkaissut tuet matkani ajaksi, mutta kelasta sanoivat ettei tarvitse, jos olen tavoitettavissa reissullani.
Minulla on säästöjä, koska olen ollut ahkera. Joudun piilottamaan ne noiden pahansuopien tuttujen takia. Tässäkin ketjussa samantyyppisiä ihmisiä kirjoittelemassa.
Puolitotuuksien pohjalta mitä tutuilleni kerron, he sitten luovat tätä loiskuvaa minusta. Totuus on se, että olen aikaisemmin ollut hakematta tukia, vaikka olisin saanut ja nyt hain se minkä saan. Olen oikeutettu lain mukaan niihin rahoihin. Siitä ei pitäisi kenenkään närkästyä varsinkaan kun olen tuottanut tälle yhteiskunnallle enemmän kuin olen vienyt. En käytä tämän yhteiskunnan palveluita muuten kuin ehkä teitä...
Yleistys tuntuu olevan se, että työttömät ovat kaikki köyhiä. Eihän näin ole. Monilla on takanaan pitkä työura ja säästöjä. Minut heitettiin vuoden työttömyyden perusteella TYP:iin. Vuoteen ei heiltä yhteydenpitoa. Ensitapaamisessa kysyttiin vain, miksi haen työmarkkinatukea, vaikka asun "kivasti".
T: Jättilainakin on.
Minunkin mielestäni työttömyyskorvaukset sais lopettaa, ihmisten pitäisi ottaa vastuu tekemisistään.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mieltä muut on?
Olen sitä mieltä, että jos sinun käy kateeksi niin heittäydy toki itsekin työttömäksi.
Niin ja lisäksi työttömän on ilmoitettava työkkärille osoite missä hän oleskelee ja hänet tulee saada viipymättä kiinni tai muuten tuet voidaan katkaista. Todellisuudessahan asia on niin, että työttömän pitäisi teoriassa aina ilmoittaa työkkäriin kaikista lomamatkoista ja jos ilmottamatta jättämisestä jää kiinni on työkkärillä oikeus katkaista tuen saanti.