Milloin otatte ”joulu”valot pois ikkunoista/pihalta?
Olen aina aiemmin siivonnut joulun täysin pois viimeistään loppiaiseen mennessä. Nyt tekisi mieli jättää valokranssit ikkunoihin vielä tunnelmaa tuomaan samoin pihavalot ajattelin jättää vielä ainakintammikuun ajaksi. Miten muilla?
Kommentit (46)
Maaliskuulla. Sitten alkaa täällä olla iltaisin valoisaa. Helmikuun pimeissä pakkasissa kyntteliköt ja pihavalot on mahtavia.
Ajattelin poistaa kaikki tähdet, kynttelitköt ym. selvästi jouluisemmat nyt loppiaisena, mutta pihakuusen valot ja toisen puolen oven yllä olevat räystäsvalot ajattelin jättää vielä ainakin tammikuun ajaksi. Otan sitten pois, kun alkaa olla sen verran valoisaa, ettei sen paremmin aamulla kuin illallakaan ehdi hereilläoloaikaan lisäiloa valoista saada.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä pääsiäinen on sellainen vedenjakaja että silloin alan sisustamaan ( myös ulkona) kevättä/kesää varten ja korjaan pois valot, kynttilälyhdyt, tummat tekstiilit ym ja alan valmistamaan/ kunnostamaan pihaa ja kotia .
Samoin teen minäkin!
Vierailija kirjoitti:
Tänään lähti joulukoristeet, kuusi, sisävalot sisältä. Ulkona saa olla vielä ensi viikon.
Samoin meillä. Jumaliste mikä homma olikin taas siivota ja kuusenneulasia löytyy varmasti vielä juhannuksenakin jostain.
Yleensä jouluvalot on ollut loppiaiseen asti, nyt otin pois jo eilen. Pihavalot saa olla niin pitkään, että aamut ja illat on jo valoisia.
Kuusi ja ikkunavalot lähtee nyt viikonloppuna, parvekevaloja pidän ennemminkin ”talvi-valoina” ja ne saavat olla vielä pari kuukautta ainakin.
Joskus maalis-huhtikuussa.
T.naapurini
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaamosvalot otan pois, kun päivä pitenee selvästi. Helmikuussa yleensä jo tuntuu siltä.
Kotona sisällä en siirrä valotipsuja pois koskaan, vaan sytytän niitä vain vähemmän.
Aawww, valotipsuja :D En kyllä tiedä onko tiibetinspanieli kovin jouluinen, mutta kuulostaa söpöltä.
Heh, käytän tuota tipsusanaa pikkuvaloista :) Tipsut on kyllä ihania koirujakin
Meillä otettiin eilen jouluiset valot ja koristeet pois. On ollut aiemmin myöhempään valot ja muut koristeet.
Meilläkin on jouluvalot pois jo, mutta on tuollaisia pihavaloja ja lyhdyssä kynttilöitä helmikuun aikana vielä.
Mites valoverhon kanssa? Mulla siis on semmonen iso tähti jota pidän ikkunassa ympäri vuoden (tiedän muitakin jotka pitää) mutta pidättekö semmosia led verhoja kuinka pitkään? 😁
Sitten, kun tuntuu siltä. Ehkä joskus helmi-maaliskuussa.
Muut joulukoristeet kerään pois Nuutinpäivän jälkeen. Joulukuusi saa olla sisällä niin kauan, kunnes alkaa tiputtaa neulasia riesaksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Mites valoverhon kanssa? Mulla siis on semmonen iso tähti jota pidän ikkunassa ympäri vuoden (tiedän muitakin jotka pitää) mutta pidättekö semmosia led verhoja kuinka pitkään? 😁
Minä pidän ympäri vuoden. Sellaisia, missä on pienen pieniä lamppuja ohuessa langassa. Musta ne tuo kivaa tunnelmaa, niin pidän niitä isojen ikkunoiden reunoilla aina.
Vierailija kirjoitti:
Pääsiäiseen asti kestää :) Sitten tulee kevätsisustus.
Jep!
Ulkovalot helmikuuhun ja sisäkrääsä loppiaisena. Tänä vuonna otan ulkovalotkin jo loppiaisena pois.
Siitä säästetty euron voin sit vaik tiputtaa maahan ja tuoda pientä iloa löytäjälle.
Joulun vie pois paha nuutti nuutinpäivänä. Itse kyllä pidän jouluvalot sisällä ympäri vuoden. Naapureita kohteliaasti ajatellen otan ne ulkoa pois touko-heinäkuuksi ja laitan takaisin elokuussa. Onhan lämpimissä ulkomaan lomakohteissakin koristevaloja läpi vuoden.
Aawww, valotipsuja :D En kyllä tiedä onko tiibetinspanieli kovin jouluinen, mutta kuulostaa söpöltä.