Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinipoika ja päihteet, huolia

Vierailija
04.01.2019 |

Mistä olette hakeneet apua teinin päihteiden käyttöön? Kokemuksista ja vinkeistä kiitollinen. Poika on 16-vuotias.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos teini ei ole itse jäänyt kiinni koulussa/poliisille/tmv josta tullut suoraan lasu, niin ei auta oikein kuin tehdä itse.

Tai voi sen lääkäriinkin viedä naamansa näyttämään, mutta ilmoittavat myös vain lastensuojeluun.

Tuo on vähän ikävä tilanne siitä, että kauheasti keinoja ei ole. Jos et itse saa lastasi kuriin ja lopettamaan päihteiden käyttöä, johtaa avun hakeminen aina lasuun. Joka käytön jatkuessa johtaa usein huostaanottoon.

Mitä päihteitä poikasi muuten käyttää? Huumeita, alkoholia, tupakkaa? Ja kuinka usein?

Vierailija
2/10 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan alkoholia. Pari, kolme kertaa kuussa ja vain juhliessa - silloin menee lähes aina överiksi, toisin sanoen ei hallitse sitä alkoholin käyttöä. Tämänikäistä ei oikein laiteta "kuriin" -- toisin sanoen hänet pitäisi saada itse oivaltamaan asia. Lähinnä mietin, olisiko jotain sopivaa terapiamuotoa tai mistä lähtisi hakemaan keskusteluapua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etpä voi tehdä mitään.

Vierailija
4/10 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain on tehtävä ennen kuin jotakin sattuu.

Vierailija
5/10 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa ainakin on nuorisopoliklinikka, josta voi hakea apua päihteiden käyttöön. Ehkä muuallakin?

6/10 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi nyyh, anna junnun käyttää kyllä se sit jossai kohtaa tajuu et kannattiko vai eikö. ei se auta jos porukat skitsoo siitä ku se vaa saa kapinoimaan jne

Vierailija
7/10 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissäkin on Nuorisoasema eli ei tarvitse last.suoj.ilmoitusta tehdä, voi ottaa suoraan yhteyttä tuonne:

https://www.hel.fi/helsinki/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/mielentervey…

Vierailija
8/10 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tehdä yhtään mitään! Tiedän kokemuksesta. Joillakin se murkkuikä on vaan aika villiä ja kokeilevat kaikkea.  Ei auta kotiarestit eikä sossu tätien juttelu tuokiot. Se menee ,useimilla, ohi aikanaan ja heistä tulee ihan ok ihmisiä. Näin meidän pojalla ainakin kävi. Sitä voi vaan laittaa kiittimet ristiin ja toivoa parasta!

Vierailija
9/10 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnan diakonia, keskustelu- ja muuta apua. Seurakunnilla on myös raitista nuorten toimintaa.

Vierailija
10/10 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun kuraattori tai terkka auttavat eteenpäin.

Ei tarvitse lähteä noin järeisiin keinoihin, että lastensuojeluilmoitus. Toki sitäkin kautta apua saa, mutta mun mielestä resurssien väärinkäyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme