Vaikuttaako kahvi yöuniisi?
Kommentit (43)
Ei. Voin juoda sitä illalla eikä vaikuta milläänlailla.
Periaatepäätös että klo 18 jälkeen en juo kahvia. Yleensä tosin viimeinen kupilline on iltapäivällä työpaikan kahvitauolla.
Juon kahvia vain harvoin ja jos kahvia nautin iltapäivällä tai illalla niin kyllä vaikuttaa yöuneen. Nukun myös levottomasti kahvin takia.
Ei vaikuta ja jos joku sanoo että vaikuttaa pidän häntä luulotautisena.
Vaikuttaa. Se vaikuttaa kaikilla, vaikka luulisi ettei vaikuta. Tästä on tehty ihan tieteellistä tutkimusta. Illalla juotu pieni määrä kahvia (todella pieni) itseasiassa nukuttaa, vastaavasti isompi määrä vaikuttaa vähintään unen laatuun, vaikkei estäisi nukahtamista.
Juon iltakahvini noin puolenyön aikaan, eikä vaikuta uneen mitenkään...
Vaikuttaa. Tutkimuksen mukaan 2 kupillista kahvia aamulla vaikuttaa terveillä aikuisilla huomattavasti seuraavan yöunen laatuun ja pituuteen.
Kyllä vaikuttaa jos juon kahvia vielä klo 18 jälkeen.
Vaikuttaa. Jos juon klo 15 jälkeen, nukahdan kyllä helposti mutta herään yöllä muutaman tunnin nukuttuani ja olen aivan ylivirkeä tunnin, kaksi.
Aamupäivän, iltapäivän alun aikana voin juoda useita kuppeja sen vaikuttamatta mitenkään yöuneen mutta piristää päivää selvästi.
Vaikuttaa joskus 17 jälkeen juotuna. Mutta Coca Cola ei vaikuta, vaikka joisin sitä myöhäänkin illalla paljon, joten joku lumevaikutus tällä taitaa mun kohdallani olla.
Jos ei vaikuta, sulla voi olla lievä ADD
Ei vaikuta, voin juoda kahvia vaikka just ennen nukkumaan menoa. Hyvin nukun kuitenkin.
Eu vaikuta. Keitän usein yökahvit, kun katson elokuvaa. Yövuoron jälkeen aamulla keitän kahvit ennen kuin menen nukkumaan.
Luin joskus jostain tutkimuksesta, että klo 12 jälkeen juodut kahvit vaikuttavat yöuniin.
Vaikuttaa. Ei meinaa uni tulla ilman iltasumppeja.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa. Tutkimuksen mukaan 2 kupillista kahvia aamulla vaikuttaa terveillä aikuisilla huomattavasti seuraavan yöunen laatuun ja pituuteen.
No ei sääntöä ilman poikkeusta!
Itse juon kahvia koko päivän, aamusta herättyä iltaan nukkumaan menoon asti. Ja nukun kuin murmeli. 9 tuntia on normaali unentarpeeni että jaksan. Mitenkähän paljon nukkuisin jos jätän kahvin pois!?
Kahvi on elämän eliksiirini, en käytä alkoa enkä tupakkaa, jokin nautinto minullekin suotakoon!
Minulla ei ei ennen vaikuttanut. Menin nukkumaan vaikka heti kupillisen juotuani.
Ja päivälläkin kului useita kupillisia. Nyt neljänkympin korvilla huomaan vaikutuksen. Samoin alkoholi valvottaa minua nykyään ( herään siis joskus parin tunnin päästä, enkä saa unta pariin tuntiin)
kyllä vaikuttaa.
Jos erehdyn juoman esim klo 17 kahvikupillisen, ei uni tule illalla.