Lopetin epäterveellisen ruoan syömisen kaksi viikkoa sitten - paino pudonnut jo yli 4 kiloa!
Heräsin tänä aamuna virkeänä ja olo oli kevyt ja freesi. Peilistä näkyi hoikistunut vyötärö. Myös leukalinja on tullut esiin ja pieni kaksoisleuka hävinnyt.
Olen aina ollut normaalikokoinen ja sopusuhtaisen näköinen (158cm/55kg), mutta pari viikkoa sitten alkoi ärsyttää se väsynyt olo ja pöhöttynyt, raskaantuntuinen kroppa. Ruokavalioni oli epäsäännöllinen ja siihen kuului paljon epäterveellisiä valmisruokia ja välillä herkkuja isoina annoksina kerralla. Nyt aloin syödä itsetehtyä kotiruokaa 3-4h välein, jätin pois mehut ja turhat napostelut.
Onko nesteturvotus nyt siis hävinnyt vai miten voi noin nopeasti pudota paino?
Kommentit (11)
Mahtava juttu! Tässä kovasti toteutan samaa kaavaa, painoa on 59kg ja pituutta 160cm. Oma normipaino on yleensä ollut tuo 55, mutta viime vuonna meni elämäntavat soosiksi ja se sekä näkyy että tuntuu. Kunpa tämä kamalan raskas ja turpea olo helpottaisi pian.
Vau!! Mussa on vähän samaa vikaa. Pitäisköhän itekki innostua näin uuden vuoden kunniaksi.. :D
Sillee sanoisin että se ei ole kuuri vaan ruokatapamuutos. Yhtään ei kannata lipsuu takaisin pastaruoka ranskanleipä linjalle. Ja alkoholia ei yhtään.
hienoa ap ja muutkin! 😍 miten saatte herkkuhimot pysymään kurissa? itsellä meinaa olla suurin vaikeus siinä että pystyisi pitäytymään terveellisessä ruuassa.
Vierailija kirjoitti:
hienoa ap ja muutkin! 😍 miten saatte herkkuhimot pysymään kurissa? itsellä meinaa olla suurin vaikeus siinä että pystyisi pitäytymään terveellisessä ruuassa.
Opeta itsesi siihen. Oletko kokeillut esim siten, että syöt sitä terveellistä ruokaa ihan kunnolla, etkä vain puoli lautasellista? Sen jälkeen iskee makeanhimo, vaikka vatsa on täysi. Ota silloin pari palaa tummaa suklaata.
Itse lopetin lihan syömisen 2 kuukautta sitten. Maidon ja jogurtin olen jo viime kesänä vaihtanut kaurapohjaisiin. Muissa ruuissa en maitoa välttele. Nyt vuoden alussa päätin lopettaa niiden tuotteiden käytön, joissa on lisättyä sokeria. Tuon kanssa pitää olla todella tarkkana. Monissa suolaisissakin tuettaissa on sokeria mukana. Paino on pysynyt melko samana. Toivotaan että lähtee laskemaan kun sokerin vähennys alkaa tehota.
Aika paljon olet mässännyt ylimääräistä, jos paino noin helposti tippuu.
Vierailija kirjoitti:
Makeat herkut eivät oo koskaan olleet mun heikkous, vaan pikemminkin mun himot on kohdistunu johonkin friteerattuihin dipattaviin tai hampurilaisateroihin. Ei ole tehnyt niitä nyt mieli, kun syön säännöllisesti terveellistä ruokaa ja verensokeri ei pääse laskemaan. Tosin on mennyt vasta kaksi viikkoa, mutta luulen että tämä toimii pidemmälläkin juoksulla.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon olet mässännyt ylimääräistä, jos paino noin helposti tippuu.
No niinpä! Tämä tuli järkytyksenä itsellekin! Ap
Epäterveelliset valmisruuat sisältävät usein kohtuullisen paljon suolaa, mikä sitten näkyy juuri pöhöttymisenä eli nesteen kertymisenä. Eli tuo alun pudotus voi hyvinkin olla nesteen poistumista.
Ja paino saattaa vaihdella sen yhden kilon ihan vaan vuorokauden ajasta riiippuen.
Eli hyvä alku josta jatkaa, pikkuhiljaa eteenpäin.
Paino putoaa kun jättää limsat yms pois sekä sipsit ja namut ja vaalean jauhon. Lisätyt sokerit, margariini, teollisesti valmistetut ruuat ja punainenliha pois. Laihtuu melko nopeasti ja energisyys kasvaa. 4kk/25kg ja alussa se on neste ym pöhöä joka lähti. Olo edelleen ok ja vai kilo tullut reilu vuodessa takaisin. Tai oikeammin n. kilo.