Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TIESITTEKÖ, ETTÄ LADUILLA SAA KÄVELLÄ? Hyvä uutinen kaikille jalan liikkuville. :D

Sauvasta selkään saanut kävelijä
03.01.2019 |

Laduilla saa kävellä. Mikään laki tai asetus ei sitä kiellä.
Sen sijaan ladun vahingoittaminen on kielletty.

Eli jos latu kestää kävelyn, sinne on ihan tervetullutta mennä myös kävelemään. Jos joku hiihtäjä on asiasta eri mieltä, pyytäkään googlettamaan netistä ja jatkakaa matkaanne. Älkää missään tapauksessa lähtekö mukaan hiihtäjien provosointiin.

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa mikä latu kestää kävelyn? Täytyy kevyt ihminen olla. Tai h*lvetin jäinen latu.

Mikä tahansa luistelulatu kestää.

No ei se kyllä aina kestä, esimerkiksi joillain metsäladuilla. Sinne uppoat ja möyrytät latua. Meilläpäin on kyllä tehty latu myös kävelypuistoon, jossa luisteluladun puolella saa kävellä ja se sen kestääkin.

Vierailija
42/105 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö voi millään käyttää jalkakäytäviä tai muita kulkureittejä kävelemiseen? Sellaisia siis, joilla ei hiihdetä. Luulisi olevan niitä ihan tarpeeksi, ettei tarvitsisi mennä ladulle kävelemään. Tai sitten odottakaa kevääseen, kunnes lumet ovat sulaneet.

Mä maksan niiden ylläpidosta veroja, joten mä käytän niitä. Heti kun metsiin tehdään kävelijöille/koiran ulkoiluttajille polut, niin mä käytän niitä.

Zinkkiz

Johan siellä metsässä on ne polut ja käytettävissä 8-12 kuukautta vuodesta, talvesta riippuen. Hiihtää ei voi kuin kunnollisen lumitilanteen sallimana joten miksi et anna niille veroja maksaville hiihtäjille rauhaa hiihtää silloin kun mahdollisuus siihen on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelman aiheuttaa se ettei ole kylttiä kävely kielletty. Koska se ei ole lain mukaan kielletty. Moni kävelee luisteluhiihtoladulla ihan tietämättään. Jos olet aiemmin käyttänyt jotain reittiä niin käytät sitä vastakin, tietenkin.

Raivopäät hiihtäjät tässä se ongelma on. Jos ei hermo kestä kaupungissa muita ihmisiä virheineenkin kannattaa luoda latunsa ihan itse jonnekin pöheikköön.

Vierailija
44/105 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te löntystelijät jaksa onneksi kävellä pitkää matkaa siinä ladulla, niin kävelyjälkien yli hiihtää nopeasti.

Jos nään edessäni kävelijän, joka kävelee ihan keskellä latua, niin kyllä minä sillon tönäisen pois tieltä ohi mennessäni. Järkihän sen sanoo, että latu ei ole kävelytie, ei siihen lakia tarvita.

Vierailija
45/105 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne ladut pitää rakentaa ihmisten kävelyreiteille?

Heti kun lopetatte kuntopolkujen ja pururatojen muuttamisen talvella hiihtoladuiksi, lupaan lopettaa terrorismini hiihtäjiä kohtaan.

Viekää ne latunne hevonkuuseen ja suksikaa vttuun kävelyreireiltä.

Eikö ole suomenmaassa tilaa häh?

No onko siellä kieltokyltit ettei saisi kävellä? Jos ei ole, niin kävele vain, mutta älä polje niitä murtomaahiihtolatuja.

Vierailija
46/105 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladulla käveleminen ei ole rikos, mutta sen turmeleminen(mitä kengistä tuleva hiekka ja reikäiset jäljet ovat), voidaan tulkita vahingonteoksi eli silloin se on rikos.

Vierailija
47/105 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö voi millään käyttää jalkakäytäviä tai muita kulkureittejä kävelemiseen? Sellaisia siis, joilla ei hiihdetä. Luulisi olevan niitä ihan tarpeeksi, ettei tarvitsisi mennä ladulle kävelemään. Tai sitten odottakaa kevääseen, kunnes lumet ovat sulaneet.

Mä maksan niiden ylläpidosta veroja, joten mä käytän niitä. Heti kun metsiin tehdään kävelijöille/koiran ulkoiluttajille polut, niin mä käytän niitä.

Zinkkiz

Taas on koffikorkki auennut ja poikuliinin inttämismoodi päällä.

Vierailija
48/105 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette te löntystelijät jaksa onneksi kävellä pitkää matkaa siinä ladulla, niin kävelyjälkien yli hiihtää nopeasti.

Jos nään edessäni kävelijän, joka kävelee ihan keskellä latua, niin kyllä minä sillon tönäisen pois tieltä ohi mennessäni. Järkihän sen sanoo, että latu ei ole kävelytie, ei siihen lakia tarvita.

Jos näen hiihtäjän tulevan vastaan ladulla, ollessani iltakävelyllä, teeskentelen epilepsiakohtausta, heittäydyn maahan makaamaan kuolaten ja täristen. Yhdelläkään ei ole ollut vielä pokkaa hiihtää ylitseni, kiertävät kiltisti kauempaa.

Vierailija
49/105 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinkkiz

Taas on koffikorkki auennut ja poikuliinin inttämismoodi päällä.

Niinkö. Kerran koira kusi johonkin kadun varteen ja tuli joku vaari heilumaan. Sanoin, että pappa saa turpaansa jos ei lähde hyvin äkkiä. 

Vaikka se sen asunnon edustalla olikin, niin se ei omista katuja.

Mä olen katujen kingi.

Zinkkiz

Vierailija
50/105 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näen hiihtäjän tulevan vastaan ladulla, ollessani iltakävelyllä, teeskentelen epilepsiakohtausta, heittäydyn maahan makaamaan kuolaten ja täristen. Yhdelläkään ei ole ollut vielä pokkaa hiihtää ylitseni, kiertävät kiltisti kauempaa.

Taisi mennä tunteisiin :D

Vierailija
51/105 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaperse hiihtäjät on ihmiskunnan alinta kastia. Anteeksi, että tuli pieni painauma latuun! Katkeaako hiihtäjämestarin jalka osueassaan tähän pieneen painaumaan? Oliko talvisodassa suomalaisilla suksisotureilla aina täydellisen sileät ladut käytössään? Siinäkö oli salaisuus torjuntavoittoon?

Vierailija
52/105 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinkkiz

Johan siellä metsässä on ne polut ja käytettävissä 8-12 kuukautta vuodesta, talvesta riippuen. Hiihtää ei voi kuin kunnollisen lumitilanteen sallimana joten miksi et anna niille veroja maksaville hiihtäjille rauhaa hiihtää silloin kun mahdollisuus siihen on?

Koska mä maksan veroja, niin mä haluan saman palvelun. Jätän heti hiihtoradat rauhaan kun metsästä löytyy kävelypolut.

Zinkkiz

Vierailija
53/105 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kermaperse hiihtäjät on ihmiskunnan alinta kastia. Anteeksi, että tuli pieni painauma latuun! Katkeaako hiihtäjämestarin jalka osueassaan tähän pieneen painaumaan? Oliko talvisodassa suomalaisilla suksisotureilla aina täydellisen sileät ladut käytössään? Siinäkö oli salaisuus torjuntavoittoon?

Idioottimaista ottaa joku vertaus sota-aikaan tällaisessa asiassa

Vierailija
54/105 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinkkiz

Koska mä maksan veroja, niin mä haluan saman palvelun. Jätän heti hiihtoradat rauhaan kun metsästä löytyy kävelypolut.

Zinkkiz

No kuinka moni hiihtäjä sivakoi siellä metsäpolulla kevät-kesä-syksyaikana?

Tajua jo että kesäkaudelle on eri palvelut kuin talvelle ja ihan yhtälailla täällä muutkin veroja maksavat.

Vierailija
55/105 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idioottimaista ottaa joku vertaus sota-aikaan tällaisessa asiassa

Samaa aion sanoa. Jos tuolle linjalle lähdetään niin voidaan myös todeta että ei niiden hiihtävien sotamiesten laduilla kukaan kävellyt silloinkaan. Ihan yhtä järkevä argumentti.

Vierailija
56/105 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin meni.

Tarkoitukseni oli informoida hiihtäjien välinpitämättömyydestä lähimmäisiään kohtaan.

Sairaskohtauksen saanut ihminen jätetään oman onnensa nojaan ladulle makaamaan, eikä pysähdytä auttamaan. Toisaalta ymmärrettävää, sillä vaikeaahan se ensiavun antaminen olisi sukset ja jalassa ja sauvat käsissä.

Vain hiihtäjät voivat olla näin julmia.

Vierailija
57/105 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinkkiz

Zinkkiz

Otapa nyt huomioon että talvikaudella siellä metsässä ei ole mitään polkuja, niitä ei avata sinne. Kuten kesäisin ei ole hiihtolatuja. Katsos, kaikelle on aikansa.

Ja jos polkujen puute ja latujen olemassaolo sinua kovin riepoo, ota yhteyttä kaupunkiin, älä kosta syyttömille hiihtäjille.

Vierailija
58/105 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hiihtäjät saavat kävellä kesällä pururadoilla ja kävelyreiteillä, miksi muka kävelijät eivät saisi kävellä samoilla reiteillä talvella?

Minä kysyn vaan.

Vierailija
59/105 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kävele laduilla, ja opetan lapsenikin olemaan kävelemättä. Mutta olen kyllä tatti otsassa siitä että KAIKKI mielekkäät ulkoilureitit (=ei suoraan autotien vieressä) vedetään laduiksi ja sitä ne ovat 3-4 kuukautta vuodesta. Miksei kävelijöille sallita talvisen metsän nautintoja?

Meiltä esim. lapsen koulureitti muuttuu talveksi sen hiivatin ladun takia, tulee parit tienylitykset ja tuplaantunut matka. Kauppaan tai pakettiautomaatille ei enää pääse metsäreittiä vaan käveltävä matka kolminkertaistuu. Usein vielä ollaan siellä oikealla suunnalla jo valmiiksi lasten kanssa (mäenlaskussa, puistossa) ja sitten pitää palata kiertää sellainen J:n muotoinen lenkki että pääsisi siihen alle kilometrin päässä olevalle kaupalle. Kyllä, ärsyttää, ja mielestäni ihan aiheesta.

Ja vaikka hiihto on niin hirvittävän kauhean tärkeää ja korvaamatonta, niin isolle urheilukentälle johon on yleensä tehty lasten harjoitteluladut plus luistinrata (vieressä kolme päiväkotia, 4 eskariryhmää, koulullinen 1.-2.-luokkalaisia), jouti kyllä rakentaa eliittiharrastajien tennishalli. En usko että palvelee yhteistä hyvää.

Vierailija
60/105 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin meni.

Tarkoitukseni oli informoida hiihtäjien välinpitämättömyydestä lähimmäisiään kohtaan.

Sairaskohtauksen saanut ihminen jätetään oman onnensa nojaan ladulle makaamaan, eikä pysähdytä auttamaan. Toisaalta ymmärrettävää, sillä vaikeaahan se ensiavun antaminen olisi sukset ja jalassa ja sauvat käsissä.

Vain hiihtäjät voivat olla näin julmia.

Tai sitten he näkevät t y p e r ä n esityksesi läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi