Minkälainen ihminen muuttuu kiusatusta kiusaajaksi?
Kommentit (13)
joku KAUHEE KOVIS!!!!!!!!!!!!!!!! kova tyyppi
tai joku jolla ei oo elämää :D
Jos saa sillä tavoin joltain hyväksyntää.
Mä muutuin lapsena. Minua kiusattiin varsin julmasti ekalta luokalta yläasteen loppuun. Aika pian aloin purkaa ahdistustani, joka syntyi kiusaamista, itseäni heikompiin eli pikkuveljeen ja perheen lemmikkieläimiin. Jotenkin se kiusaaminen teki sellaisen olon että millään ei ole mitään väliä, kaikki on tuskaa ja paskaa, joten sama jos kaikki muutkin kärsii kun minäkin.
AV-palstan mammat, koska paha olo.
Vierailija kirjoitti:
Katkera voi katkeroitua.
Miksi se pitää purkaa syyttömiin ihmisiin?
Nuori. Minä uskon, että sopivassa yhteisössä kenestä tahansa voi tulla niin kiusaaja kuin kiusattukin.
Kiusattu ehkä huomaa, että häntä ei enää kiusata, jos hän liittyy muiden mukaan kiusaamaan jotakuta toista. Ihan tavallisesta ihmisestä voi siten tulla kiusaaja, koska ihmisyhteisöjen pelisäännöt voivat olla aika kylmiä, vaikka kuinka puhutaan kauniisti kaikkien kunnioittamisesta jne.
Mutta on monenlaista kiusaamista: esim. koulukiusaamista, työpaikkakiusaamista ja sitä, mistä puhutaan vainoamisena. Vainoaja voi hänkin olla ihan tavallinen ihminen eikä mikään psykopaatti - esim. sellainen, jota on kiusattu tai jolle on tehty muuta vääryyttä ja joka on alisteisessa asemassa eikä sen takia voi puolustautua tai sanoa vastaan vaan antaa takaisin esim. lähettämällä nimettömiä uhkauskirjeitä tai tekemällä jotain muuta kiusaa.
Ja tämän vuoksi heidän kurkkunsa viillellään auki, ettäs tiedätte.
Katkera voi katkeroitua.