Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sanon miehelle, että tarvitsen omaa aikaa? Silloin, kun en ole omien lasteni kanssa,

Vierailija
02.01.2019 |

olen hänen lastensa kanssa, ollaan ravattu hänen vanhemmillaan, hoidettu hänen asioitaan, syöty sitä ruokaa mitä hän haluaa. Tuloksena se, että olen loppuunpalanut ja lihonut. Haluaisin päästä urheilemaan, haahuilemaan kaupungilla ja ihan vaan lukemaan kirjan alusta loppuun yksin kotona.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ihan noin niinkuin kirjoitit.

Vierailija
2/15 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt nätisti aiemmin, mutta silloin miehen reaktio on "Jaa, lapset kyllä odottaa sua käymään." Minusta se on epäreilua, kun tietää etten voi sanoa siihen ei. Kuitenkin tykkään hänen lapsistaan. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaa että haluat omaa aikaa ja sen vuoro kattoo lasten perään

Vierailija
4/15 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele sanomaan EI. Mies kiristää lasten odotuksella mutta entä sinun omat odotuksesi. Nyt selkärankaa,

et kai halua elää jatkossakin noin epätyydyttävää elämää?

Vierailija
5/15 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt nätisti aiemmin, mutta silloin miehen reaktio on "Jaa, lapset kyllä odottaa sua käymään." Minusta se on epäreilua, kun tietää etten voi sanoa siihen ei. Kuitenkin tykkään hänen lapsistaan. ap

Voit kai tavata hänenkin lapsia mutta silti pitää myös omaa aikaa? Ei kaiken tarvitse olla absoluuttisen joko/tai.

Vierailija
6/15 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille miehellesi että myös sinä kaipaat joskus hengähdystaukoa. Jos ukolla on vähänkään järkeä päässään niin pitäisi kyllä tajuta.

Vierailija
7/15 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele sanomaan EI. Mies kiristää lasten odotuksella mutta entä sinun omat odotuksesi. Nyt selkärankaa,

et kai halua elää jatkossakin noin epätyydyttävää elämää?

Kävin tänään pitkästä aikaa kuntosalilla ja satuin katsomaan itseäni peilistä. Kulahtanut ja väsynyt ihminen sieltä katsoi takaisin. Mutta olet oikeassa, pitää opetella sanomaan ei. En voi miestäkään syyttää, koska minähän olen tähän jamaan itseni päästänyt. ap

Vierailija
8/15 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä te teette kun lapset ei ole hänellä?

Vierailija
9/15 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaa miettiä mikä on sinulle tärkeämpää: olla tuottamatta hetken kestävää pettymystä miehelle tai hänen lapsilleen vai huolehtia siitä, että saat sitä omaa aikaa. Jos et pysty sanomaan ei, oliei hyvä opetella se taito.

Vierailija
10/15 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit kai tavata hänenkin lapsia mutta silti pitää myös omaa aikaa? Ei kaiken tarvitse olla absoluuttisen joko/tai.

Niinpä. Se vaan on erilaista... jos sanon, että menen lenkille tms, niin joku on heti tunkemassa mukaan. Ja lopputulos on se, että olen valvomassa lasten ulkoleikkejä. Tämä kuulostaa nyt vain valittamiselta, mutta olen niin väsynyt. ap

Vierailija
11/15 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Se vaan on erilaista... jos sanon, että menen lenkille tms, niin joku on heti tunkemassa mukaan. Ja lopputulos on se, että olen valvomassa lasten ulkoleikkejä. Tämä kuulostaa nyt vain valittamiselta, mutta olen niin väsynyt. ap

Sanot että menet tällä krt yksin. Kyllä tästä elämästä saa vaikean jos oikein haluaa.

Vierailija
12/15 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaa miettiä mikä on sinulle tärkeämpää: olla tuottamatta hetken kestävää pettymystä miehelle tai hänen lapsilleen vai huolehtia siitä, että saat sitä omaa aikaa. Jos et pysty sanomaan ei, oliei hyvä opetella se taito.

Aion tänä vuonna ottaa enemmän omaa aikaa. Kiitos, että vahvistitte omaa mielipidettäni, enkä ole "paha äitipuoli", kun en aina jaksa :) ap

Vierailija
13/15 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot että menet yksin. Ja sillä selvä. Ei siihen kukaan kuole jos otat hetken itsellesi, jaksat sitten paremmin kun saat välillä pitää pienen tauon. kerrot mitä haluat ja tarvitset, sanot vaikka miehelle että saa mennä lasten kanssa kauppaan/mummolaan/ulos leikkimään niin sinä saat olla hetken rauhassa kotona ihan yksin. tai sitten vain lähdet sinne lenkille/kuntosalille/kaupungille.

Vierailija
14/15 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin et voi sanoa Ei? Tietenkin voit! Näet sitte toisella kertaa niitä miehen lapsia. Ihan hölmöä. Pidä huolta itsestäsi myös :)

Vierailija
15/15 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti sanot miehelle että "Tarvitsen omaa aikaa".  Tuon on täysin ymmärrettävää ja normaalia. Sitten jaksat taas paremmin niitä yhteisiä juttuja myös ja ne on susta taas kivempia. Kaikkien etu.

Keskustelkaa asiasta. Onko miehellä muuten omaa aikaa? Tarviiko hän sitä ja saako?