Maksatko mielelläsi Yle-veroa? Saatko vastinetta rahoillesi?
Itse maksan Yle-veroa hieman alle 200 euroa vuodessa ja mielestäni se on varsin kohtuullinen korvaus saamistani palveluista. Radio soi liki puolet vuorokaudesta, Areena ja uutispalvelut ovat ahkerassa käytössä myöskin. Kuinka on sinun laitasi?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
En maksa yle-veroa.
Lisätään vielä että hyvä niin koska en katso televisiota, areenaa tai kuuntele radiota.
Maksan mielelläni, vaikka en seuraa televisiota juuri lainkaan, ja radiossakin yleensä kaupalliset kanavat. Pidän Ylen toimintaa kuitenkin tärkeänä.
Yhtä mielelläni, kuin yritykset maksavat veroja ja ta-maksuja. Jej
Joo käytän kyseisen lafkan palveluja.
Vierailija kirjoitti:
Maksan mielelläni, vaikka en seuraa televisiota juuri lainkaan, ja radiossakin yleensä kaupalliset kanavat. Pidän Ylen toimintaa kuitenkin tärkeänä.
Arvostin ylen toimintaa vielä joskus 5 vuotta sitten mutta en enää. Siitä on tullut propagandan äänitorvi.
Henkilöiden Yle-vero on 0–163 euroa vuonna 2019 tuloista riippuen. Veroa maksetaan vain 14 000 euroa ylittävistä puhtaista tuloista. Enintään 14 000 euron puhtaasta tulosta veroa ei peritä. Verokanta on 2,5 prosenttia.
https://www.veronmaksajat.fi/Palkka-ja-elake/Veroprosentit/Yle-vero/
Mä maksan jotain alle 5 €/kk eli ei paljon mitään.
Töissä kuuntelen vain Radio Ykköstä. Ei mainoksia, listamusiikkia, kikattelua eikä urheilua. Se on Yle-veron arvoista.
Uutiset, pikkukakkonen ja areena. Ihan ok hinta-laatusuhde.
En, jättisin mielelläni senkin pois. En coi ymmärtää sitä propagandaa mitä suoltaa ulos paholoisista
En maksa ollenkaan. Sanomaveronkin lopetin koska mokuttaa...
Kyllä, koen saavani maksamalleni verolle vastinetta. - Vaikka en olisi pahoillani, jos Ylen toimintaa hieman terävöitettäisiin nykyisestä. - Aivan nykyisen laajuista Yleä en itse koe tarvitsevani. Hyvä alku oli laittaa Teema ja femma yhteen, vaikka molemmilta kanavilta on tullutkin verraten hyvää ohjelmaa.
YLE on pakkoruotsin tukiorganisatio. YLEn tehtävä on vähätellä suomalaista identiteettiä ja kehua ruotsin kieltä. Muistakaa vain "Suomi on ruotsalainen" propagandaohjelma, kokonaista 10 jaksoa suomalaisten vähättelyä.
Vierailija kirjoitti:
En, jättisin mielelläni senkin pois. En coi ymmärtää sitä propagandaa mitä suoltaa ulos paholoisista
Olen eri mieltä. En väitä Ylen toimintaa virheettömäksi tai täydelliseksi, mutta omasta mielestäni se on verraten hyvin luotettava ja uskottava taho.
Vierailija kirjoitti:
YLE on pakkoruotsin tukiorganisatio. YLEn tehtävä on vähätellä suomalaista identiteettiä ja kehua ruotsin kieltä. Muistakaa vain "Suomi on ruotsalainen" propagandaohjelma, kokonaista 10 jaksoa suomalaisten vähättelyä.
'Ei suomalaisten vähättelyä vaan Ruotsin osuutta Suomen historiassa. Sitä on, halusit tai et, samoin venäläisyyttä.
Ei, en kannata pakkoruotsia, mikäli mielipiteellä on mitään väliä.
YLEn rahoitus pitää sitoa katsojalukuihin. Nyt se suoltaa ohjelmia joita kukaan ei katso. YLE on propaganda kanava joka suoltaa pohjoismaisia ohjelmia joita se toivoo katsottavan. YLEn tehtävä on tukea pakkoruotsia ja siksi se suoltaa pohjoismaista yhteyttä joka tuutilta.
Uutisia ja luonto-ohjelmia lähinnä tulee seurattua.
En maksa enkä saa vastinetta. Kaikki on ihan fifti-sixti.
Saan vastinetta rahoilleni. Olen esimerkiksi luonut Yle-tunnukset ja voin osallistua keskusteluun Ylen verkkosivuilla.
En maksa yle-veroa.