Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskallanko erota, kumppanuus, intohimo, rakkaus, kaikki se puuttuu

Neuvoton
02.01.2019 |

Haluan erota. Mietin enää onko syyt tarpeeksi painavat kun kumppanuus, intohimo, rakkaus, kaikki se puuttuu, mikä tekee parisuhteesta parisuhteen. Käytännön asiat hoidetaan yhdessä. Tai osa niistä. Olen varmasti huono ihminen, enkä hoida omaa osaani ja jotain olen tehnyt väärin. Mies ei halua olla samassa tilassa, enkä enää minäkään. Olen puhunut erosta mutta hän ei siitä halua puhua. En jaksa enää. Lapset kärsivät, kaikki kärsii.

Onko lapsellista toivoa parempaa? En tiedä löydänkö koskaan ketään mutta melkein tuntuu että yksin olisi parempi kuin hajottaa itsensä tässä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset uskaltaisi, mitä pelkäät?

Vierailija
2/14 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just do it!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset?

Vierailija
4/14 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko ensin selvittää onko teillä jommalla kummalla masennusta? Miten pariterapia? Kipinä on yleensä mahdollista saada syttymään uudelleen, jos rakkautta on joskus ollut. Syyttely ei auta. Kummankin pitäisi tulla toista vastaan. Saisitteko lapset hoitoon ja menisitte lemmenlomalle miehen kanssa kahdestaan?

Vierailija
5/14 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on taas provo. Haave löytää uusi parempi puoliso ei ole avioeron lähtökohtainen syy ikinä vaan perusteltu näkemys siitä että tämä ei tästä paremmaksi muutu.

Vierailija
6/14 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei valitettavasti ole provo. Mies ei suostu keskustelemaan eikä pariterapiaan. Onko se merkki että on luovuttanut mutta miksei sitten halua erotakaan? Odottaako että löytää uuden? Lemmenloma ei tule kyseeseen koska kaunoja niin paljon. Alle kouluikäiset lapset.

Pelkään että selviänkö. Vaikka miksipä en selviäisi.

Vierailija
7/14 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei valitettavasti ole provo. Mies ei suostu keskustelemaan eikä pariterapiaan. Onko se merkki että on luovuttanut mutta miksei sitten halua erotakaan? Odottaako että löytää uuden? Lemmenloma ei tule kyseeseen koska kaunoja niin paljon. Alle kouluikäiset lapset.

Pelkään että selviänkö. Vaikka miksipä en selviäisi.

Jospa se mieskin on loppujen lopuksi tuossa enää lasten takia ja on hänellekin helpotus jos sinä saat tehtyä ratkaisun erosta.

Vierailija
8/14 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne ja pelkään sitä, että teen väärän päätöksen jos eroan.

Jos syy onkin vain minussa, eikä elämä tämän paremmaksi muutukaan.

Vierailija
9/14 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama tilanne ja pelkään sitä, että teen väärän päätöksen jos eroan.

Jos syy onkin vain minussa, eikä elämä tämän paremmaksi muutukaan.

Jos rakkaus, intohimo ja kumppanuus puuttuu, niinkuin ap:n mielestä niin tottakai se puuttuu silloin myös suhteen toisen osapuolen mielestä.

Ei kannata jatkaa sellaisessa ”parisuhteessa”.

Vierailija
10/14 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut sama tilanne. Kävi niin, että ihastuin toiseen mieheen ja se sai sitten asiat etenemään. Hain eroa ja muutiin pois.

Olisi pitänyt erota ennen tuota uutta suhdetta. Olisi päässyt helpommalla. Uuden suhteen myötä olen tajunnut, että avioliitossani exän kanssa oli kaikki pielessä alusta asti. Koskaan ei ollut suurta rakkautta ja intohimoa exän puolelta. Itse rakastuin ja rakastin, mutta kyllä se rakkaus loppuu, kun vuosia torjutaan eikä edes koskettaa saa.

Vierailija
11/14 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/14 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta pitää erota jos siltä tuntuu! Jos liitto on loppuun eletty ja eletään lähes kämppiksinä, ei siinä ole enää mitään järkeä. Se ei ole enää mikään parisuhde.  Itse lähdin sellaisesta liitosta, sitä kesti 20 v, enkä ole kyllä päivääkään katunut! Tosin mietin minäkin monta vuotta eroa mutta sitten tuli vaan jostain sellaista voimaa että uskalsin lähteä ja 2 teini-ikäistä lasta lähti mukaani. Tehkää hyvät ihmiset rohkeasti oikeita päätöksiä, kerran täällä vaan eletään :D 

Vierailija
13/14 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla parisuhdetta ole nytkään jos kaikki tuo puuttuu! Helppo ratkaisu purkaa ne loputkin kulissit ja jatkaa elämää.

Vierailija
14/14 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin riitaisasta liitosta. Näin jälkikäteen ajatellen olisi ehkä pitänyt lähteä jo aiemmin. Mutta minä sain miehen mukaan pariterapiaan, tehtiin harjoituksia, yritimme muuttaa suhdetta. Itse yritin vielä enemmän yksinkin muuttaa asioita, itseäni ja olosuhteita. Vaikka liitto päättyi eroon, olen tyytyväinen siihen, ettei jossiteltavaa jäänyt. En olisi voinut toimia enää paremmin enkä taatusti luovuttanut liian helposti.

Minulla kävi tuuri. Löysin uuden hyvän suhteen. Nyt vasta tiedän mikä onni on, kun saa rakastetukseen ihmisen, jota voi sanoa myös parhaaksi ystäväksi. Paranee vain vuosi vuodelta.