Ai Ahvenanmaalla saa jäädä töistä pois sään takia?
Meillä täällä Suomessa se ei kyllä onnistuisi. Kengän kuva olisi takamuksessa.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Tunnit tehdään sisään myöhemmin
Ihanko totta..hihi hiih hih hih..
Miten vieraantunut luonnosta pitää olla ettei ymmärrä, että vaarallisella ilmalla vältetään ulkoilua niin paljon kuin mahdollista? Nämä ovat varmaan samoja, jotka vuorovesi vie mennessään, kun eivät älyä noudattaa varoituksia. Tai eksyvät Lapissa kun suunnista at pelkästään puhelimen varassa ja akku/ kuuluvuus loppuu.
Saako jo mennä töihin Affenanmaalla?
Asun ihan Manner Suomessa, minullekin tuli ilmoitus työnantajalta illalla. Huomennä jäät kotiin, teet etäpäivän on todella huono ajokeli. (Minulla 100 km / suuntansa ajomatka). Eli kyllä työnanatja voi oikeasti laittaa viestin, jää kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Asun ihan Manner Suomessa, minullekin tuli ilmoitus työnantajalta illalla. Huomennä jäät kotiin, teet etäpäivän on todella huono ajokeli. (Minulla 100 km / suuntansa ajomatka). Eli kyllä työnanatja voi oikeasti laittaa viestin, jää kotiin.
Tietysti voi laittaa.
On ihan toinen juttu jos joku palomies olisi ilmoittanut että voit jäädä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asun täällä kovin parjatussa saaressa. Meillä TJ oli heti aamulla kuuden aikaan lähettänyt kaikille sähköpostin, jossa kehoitti jäämään kotiin. Eikä töissä toisaalta mitään saisi tehtyä, kun kaukkolämpö on edelleen poikki ja sisälämpötila on sellaisen 10 asteen luokkaa siellä (meillä on muutama kiinteistöhuollon puolesta töissä katsomassa, ettei suurempia vahinkoja ole sattunut ja he lähettävät tilannetietoja). Puoli saarta on edelleen ilman sähköä. Jonka takia suurin osa päiväkodeista on kiinni. Paha sinne on lasta päiväksi viedä kun on pimeää ja kylmää. Moni pienempi tie on täällä edelleen poikki, koska puita ja sähkölinjoja on kaatunut niiden päälle. Aamulla itse heräsin siihen kun ei ollut sähköä eikä kännykässä yhtään kuuluvuutta. Onneksi löysin patterikäyttöisen radion, josta kuulin että viranomaiset kehoittavat kaikkia pysymään sisätiloissa. Edelleen nuo puut on melkein vaakatasossa kovan tuulen takia, onneksi sentään ollaan saatu sähköt takaisin.
Saikovatko esim. kotihoidon työntekijät jättää asiakaskäynnit tekemättä vai estikö tuuli vain toimistotyöntekijöiden kulkemisen kodista töihin?
Tämän minäkin haluaisin tietää?
Ahvenanmaasta en tiedä, mutta mantereen puolella kunta tiedotti, että toivottiin naapureiden katsovan, että vanhuksilla on kaikki kunnossa. Kotihoidon työntekijät eivät työturvallisuussyistä päässeet joka paikkaan, joten yhteisöä pyydettiin apuun. Minusta hyvä niin. Helpompi minun oli mennä pellon yli 300m kuin kotihoidon työntekijän kävellä 10 km kaatuneita/kaatuvia puita väistellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voi laittaa.
On ihan toinen juttu jos joku palomies olisi ilmoittanut että voit jäädä kotiin.
Onkohan nyt ihan noin? Meillä palomies ja sähköyhtiön linjavastaava ilmoittivat, että töihin ei tarvitse lähteä eikä edes kauppaan ennen iltapäivää. Jos olisi ambulanssia vaativa tilanne, niin apua sai ensisijaisesti mönkijällä tai moottorikelkalla liikkuvilta partioilta. Tiet poikki ja sähköt myös.
Kuitenkin juuri ahvenanmaalaiset ovat ahkerimpia työssäkävijöitä. Siellä ei loisita kotisohvalla marisemassa vaan työttömyys lähes olematonta.