Olen epäsosiaalinen outo introvertti, mutta kerään ympärilleni suosittuja ihmisiä, joilla paljon kavereita
Miksi te ektrovertit viihdytte minunkaltaiseni seurassa?
Kommentit (35)
Sama täällä :-D. En ikinä soita kellekään ja olen mieluiten yksin kotona. Minulla on kuitenkin useampikin ystäväporukka, jotka pitävät yhteyttä ja pyytävät mukaan rientoihin. Lähden harvakseltaan, noin kerran vuodessa per ystäväporukka.
Luulen, että syy on se, että osaan olla seurassa innokas keskustelija, ja mulla on hyvä huumorintaju. Ja oon sellainen vaatimaton ja tyytyväinen osallistuja: en ikinä valita mistään järjestelyistä, vaan oon innokkaasti mukana silloin, kun joku on nähnyt vaivaa ja järjestänyt jotain.
Mutta mulle tosiaan riittää nää riennot vain hyvin harvakseltaan, ei jaksa :-D
Mun lähimmät ystävät on ekstrovertteja. Minulle se sopii, mitä nyt joskus joutuu muistuttamaan että en jaksa kovin usein baareissa juosta tms. Onneksi heillä on niitä muita kavereita joiden kanssa voi tehdä sellaista. Parhaan ystäväni kanssa lenkkeillään, ollaan hänen lasten kanssa, käydään kyllä tapahtumissa, syömässä ja viihteelläkin, mutta itse en pyty vaikka kahta viikonloppua peräjälkeen hillumaan kaupungilla, onneksi ymmärtää että tarviin latautumisaikaa ja lähtee riekkumaan muiden kavereittensa kanssa. :) En tiedä miksi ovat minun kanssani, mutta olen kyllä luotettava, hyvä kuuntelija/keskustelija ja varmaan ihan kiva ystävä, eiköhän se ole riittämiin. :)
Ehkä asian voi ajatella myös niin, että ekstroverteille kerääntyy ympärille paljon kaikenlaisia kavereita, kuten satunnaisesti introverttejäkin. Eli tässä ei ole kyse siitä, että sinä olet saanut ekstroverttikavereita, vaan heille on tullut sinunlaisiakin tuttavia. Maailma ei siis pyöri sinun ympärilläsi, vaan sinun maailmasi pyörii heidän ympärillään.
Mikää ero on itsensä ilmaaisemisella ja kuuuulumiisien vaihtamisella?
Taas introvertit ylianalysoivat itseään ja ihmissuhteitaan, tämä on sitä "rikasta sisäistä maailmaa".
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ominaisuuksia sussa on muita kuin tuo introverttiys?
Olen luovalla alalla, aika visuaalinen tyyppi, olen kiinnostunut muodista, tykkään sisustaa, tehdä ruokaa, matkustella, käydä näyttelyissä, lukea kirjoja. Yökerhot ja baareilu ei ole oma juttu, mutta joskus lähden sinnekin ystävän seuraksi. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkentaisitko hieman.
Missä?
Milloin? yms.Tarkoitan siis sitä, että haluavat olla ystäviäni. Kaksi parasta ystävääni ovat molemmat sellaisia ja jopa mieheni. Heihin se minun sosiaalinen piirini oikeastaan rajoittuukin. Joskus mietin, että miksi juuri minä olen heille tärkeä, kun vaihtoehtoja olisi vaikka kuinka paljon. ap
See mikksi iiijmiset pitää toisiinsa yhteyytttä niiin kokevat etttä heiillä on jotakin ujteistä mitäää jakaa.
Haha, mulla sama juttu. Voisi sanoa näin, että tunnen ihmisiä, jotka tuntee ihmisiä. Mulla on siis kavereita, sukulaisia ja tuttavia, joilla on kymmeniä ja kymmeniä ystäviä ja nimekkäitä kavereita. Olen monesti naureskellut itsekseni tätä elämää. Kun sanotaan, että kaikki maailman ihmiset ovat tyyliin kuuden kädenpuristuksen päässä toisistaan, niin kokemus osoittaa että aika lähellä sitä varmasti ollaan. Moniin kotimaisiin ja ulkomaisiin julkkiksiin ja jopa usan useimpiin viimeaikaisiin presidentteihin on itselläni matkaa kaksi kädenpuristusta eli tunnen ihmisiä, jotka ovat tavalla tai toisella olleet yhteyksissä (viettäneet aikaa) heidän kanssaan, osa enemmän, osa vähemmän. Itsehän en tunne ketään :D
Lisäksi kun tapaan uuden ihmisen, niin jonkin ajan kuluttua selviää lähes aina, että meillä on joku yhteinen tuttu jostain ihmeellisestä yhteydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkentaisitko hieman.
Missä?
Milloin? yms.Tarkoitan siis sitä, että haluavat olla ystäviäni. Kaksi parasta ystävääni ovat molemmat sellaisia ja jopa mieheni. Heihin se minun sosiaalinen piirini oikeastaan rajoittuukin. Joskus mietin, että miksi juuri minä olen heille tärkeä, kun vaihtoehtoja olisi vaikka kuinka paljon. ap
Varmaankin kaipaavat jonkun pohdiskelevan introvertin seuraa välillä pinnallisten ekstroverttikaveriensa lisäksi.
Vastenmielinen ajatusmaailma sinulla, ekstroverttiys ei tarkoita pinnallisuutta. Ja ainoa asia, mitä ap tuntuu pohdiskelevan on oma napa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkentaisitko hieman.
Missä?
See mikksi iiijmiset pitää toisiinsa yhteyytttä niiin kokevat etttä heiillä on jotakin ujteistä mitäää jakaa.
Ekstroverttiys peruustuu varmaan pitkälle myötäilyyyn ja ihhmisen viihdyyttämiiseeen. Ei niiinkään järkeeen vaaan mielihyvän tuoottamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkentaisitko hieman.
Missä?
Ekstroverttiys peruustuu varmaan pitkälle myötäilyyyn ja ihhmisen viihdyyttämiiseeen. Ei niiinkään järkeeen vaaan mielihyvän tuoottamiseen.
Jaa sillloin kuin ihhminen kokeee mielihyväää heken lyhyessä elämässsään niin sillloin ihminen varmastii myös kulutttaaaakin.
Samoin, ap. Olen luotettava. En kuitenkaan leuhki siitä täällä. Sen verran voin sanoa että kateelliset juoruilijat voi itse miettiä mikä heissä itsessään on vikana.
Luotettava ystävä on kultaakin kalliimpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelet että ekatrovertit eivät voisi arvostaa erilaisia ihmisiä ja viihtyä heidän seurassaan? No onneksi avartavat ihmiskuvaasi!
En sanonut niin, vaan kyselin syitä. ap
No eikö siinä ollut syy? Arvostavat erilaisia ihmisiä ja viihtyvät heidän seurassaan?
Olen ihan nätti – mies sanoo usein, että kaunis. Joskus kun olen kysellyt, että mihin minussa ihastui, tulee juuri noita ulkonäköön liittyviä asioita. ap