Sinkku kuulostaa rumalta, keksi uusi sana?
Jotenkin sinkku-sana on aina kuulostanut rumalta, en haluaisi sellaiseksi itseäni kutsua. Mutta mikä muu sana? Naimaton ei oikein kuulosta hyvältä, olen ollut naimisissa. Eronnut toki olen, mutta en hallua tulla määritellyksi menneen avioliiton kautta. Pariton kuulostaa yksinäiseltä ja osattomalta.
Keksiikö joku kivan sanan ihan tyytyväiselle yksineläjälle kuvaamaan parisuhdestatusta?
Kommentit (24)
Se sana on sinkku. Se on positiivinen ja iloinen sana!
Se että liität päässäsi sinkkusanaan jotain negatiivisia assosiaatiota ei ole meidän muiden ongelma, eikä sitä varten tarvitse muka poliittisesti korrekteja uustermejä keksiä.
Kinkku (naispuolinen sinkku) 😀, 50% ongelmasta ratkaistu. Joku muu voi keksiä miespuoleisille saman.
Sinkku on oikein hyvä sana. Paljon parempi kuin vanhapiika tai -poika.
45:n kierroksen nopeudella soitettava vinyyliäänilevy.
Onhan se nyt paljon helppokäyttöisempi esitellä itsensä tuolla tavalla. :)
Vierailija kirjoitti:
Kinkku (naispuolinen sinkku) 😀, 50% ongelmasta ratkaistu. Joku muu voi keksiä miespuoleisille saman.
Minä voisin olla Klonkku, vaikka en Klonkkua muistutakaan. :)
Hyvän ja onnellisen elämän valinnut, aiemmin sinkku.
Olen aina inhonnut sanaa sinkku ihmisestä. Johtunee siitä, että vanhat sukulaisnaiset (vanhatpiiat!) olivat nuoruudessaan olleet herrasväessä piikana ja oppineet hienostelevaa puhetta, jossa kinkku oli sinkku ja keksi oli seksi jne.
Minä olen joko itsellinen nainen tai ihan reilusti vanhapiika, mutta sinkku - ei koskaan. Yäk!
PS Tuntuu omituiselta, että nykyään eronneetkin ovat muka sinkkuja. Kyllä ne ovat eronneita tai ex-rouvia.
Ap jatkaa:
ihan hyviä ehdotuksia, esim tuo solo. Googlettelin vähän ja jossain tarjottiin myös sanaa: ainut. Siinä on kiva mielleyhtymä ainutkertaiseen. Miespuolisilla myös poikamies, siitä naisille väännetty poikamiestyttö/ poikamiesnainen tosi sitten taas nimihirviöitä.
Ypättö