Tykkääkö joku Vesalan musiikista?
Kommentit (29)
En enää. Eilinen esitys oli floppi. Asu ja fiilis varsinkin. Jos tuota parempaa esiintyjää ei Suomesta löydy, voidaan kaikki alkaa vetää masennuslääkkeitä kaksin käsin nyt heti. Ai niin, mutta suurin osa vetää jo. Hups.
Varmaan ihan fiksu nainen jne, mutta en ymmärrä Vesala-hypetystä alkuunkaan.
Selvä keski-iän kriisi. Oli tehnyt jotain kasvoilleen. Ja mikä se pirunsilmät-aloitusvideo oli?
On se lahjakas kieltämättä, sehän tekee paljon musiikkia myös muille. Mutta omien esitysten ylitaiteellisuus ei oikein uppoa.
Vierailija kirjoitti:
En tajua. Tekotaiteellista yläaste-angstia.
EI OLE!!! Suomalaisen freejazz-legendan Edward Vesalan musiikki on hyvin kaukana tuosta! Minulla on lähes kaikki Eetun levyt.
Aika moni vissiin tykkää kun sen biisit on usein keikkuneet listojen kärjissä, myös muille artisteille tehdyt biisit.
Tykkään, "Tytöt ei soita kitaraa" on piilo viesti ja se kertoo Vesalan lapsuudesta Kärsämäellä. Siellä ei oo mitään, joten se on teininä viettäny aikaa Pihtiputaalla "harjun lava" (tanssipaikka pihtiputaalla) ja näköjään menettänyt neitsyyden siellä Putaalla " Grillikeitaan takaa löysin taivaan" (grilli kiska Pihtiputaalla). Minusta tuo on söpöä joten tykkään
Kyllä joku ihan selvästi tykkää.
Myös minä.
Käsittämätön harakkaperse, jota kukaan normaali ihminen ei TODELLAKAAN pysty katsomaan, kuuntelemisesta nyt puhumattakaan. Hyi saatana!!
Hyviä biisejä. Mutta missä on Samuli?
Kannattaiis jo jättää lauluhommat muille ja keskittyä muuhun, teinihömppää kaikki biisit.
Onhan sen monet sanoitukset upeita, esim. monet Johanna Kurkelan esittämät.
Siis puhutaanko nyt sen omista esityksistä vai kaikesta tuotannosta? Sillähän on valtavasti myös muiden esittämiä hittejä. Sehän on tehnyt Loirille, Tuiskulle, Jenni Vartiaiselle, Edelmannille, Katri-Helenalle, Freemanille, Jipulle, Stigille ja vaikka keille...
Vierailija kirjoitti:
Mitään sanomattomia lallatuksia.
No jaa, hän on saanut mm. Juha Vainio -palkinnon sanoituksistaan, saman palkinnon on saanut mm.
Juice Leskinen, Hector, Gösta Sundqvist, J. Karjalainen, Ismo Alanko...
Hänen sanoituksensa on myös äänestetty mm. Suomen parhaimmaksi rakkauslauluksi (Johanna kurkelan esittämä Rakkauslaulu).
Olen arvostanut aiemmin kyllä ja on lahjakas. Tästä Vesalan aikaisesta tuotannosta en kyllä itse saa kiinni ollenkaan. Ihmeellistä pintaliitopop-tyyppistä (älä droppaa/ muitakin ihmisiin/tequila) tai sitten jotain ihan kummallista. Se viisaus ja syvällisyys on kadonnut. Mutta olen tullut siihen tulokseen,että pyrkii luomaan itselleen jonkun omintakeisen hahmon ja uran, kuten Antti Tuisku onnistui. Että vetää jatkossa jotain ihan omaa linjaa.. ehkä siinä aikanaan onnistuu,mutta vielä ei kyllä vakuuta. Mieluummin olisin kuunnellut sitä herkkää Paulaa, joka sanoittaa tunteita ja kokemuksia aidosti.
Varmaan on lahjakas lauluntekijä ja kovasti häntä ylistetäänkin. Eilisessä konsertissa kuitenkin kuulosti paikka paikoin, jopa alavireiseltä sekä käytti äänenmuokkausta. Tässä ei tietenkään ole mitään pahaa koska se nyt vaan on tätä päivää. Mutta se mikä ärsyttää. On se, että jos olisi kyse muusta naisartistista, kuin Vesalasta olisi jo syytetty laulutaidon puutteesta.
Olen tykännyt Vestasta hänen radiosoitossa olevien kappaleidensa perusteella, mutta eihän hän näköjään osaakaan laulaa! Aivan hirveää kuunneltavaa. Ja Vesala... voi hyvänen aika. Aivan kaamea esiintymisasu, ja mitkä nuo blondatut kulmakarvatkin olivat. Laulukin niin ja näin. Eikö Suomesta todellakaan löytynyt parempia artisteja esiintymään? Nyt Ylellä järki käteen, ja jätetään sitten ennemmin vaikka tällaiset tapahtumat järjestämättä kuin että tehdään ne näin nolosti.
Ei ainakaan kukaan tuntemani henkilö.