Minun on pakko pysyä alipainoisena, jotta en näytä läskiltä. Mikä avuksi?
Olen siis yrittänyt pystä alipainoisena, koska normaalipainoa lähestyessä vatsani näyttää jatkuvasti turvonneelta. Eikä tämä ole mun omassa päässä tämä kuvitelma. Äitikin sanoi jouluna, että näytän siltä kuin olisin 6. kuulla raskaana. Olen synnyttänyt noin vuosi sitten, mutta tämä ongelma on ollut aiemminkin, varmaan aina. Onko muilla näin surkeaa?
Kommentit (26)
”Mikä avuksi?”
No, ehkä se, että minäkuva ei saisi perustua ulkoisiin asioihin. Kaikkein vähiten muiden käsityksiin ulkoisista asioista.
Minulla tulee myös pömppövatsa mukana, jos haluaa massaa jalkoihin/käsiin. Ainoa vaihtoehto littanaan vatsaan ja muuten ei ihan tikkukroppaan on armoton treenaaminen, jollon paino kertyy lihaksista.
Vierailija kirjoitti:
Olen siis yrittänyt pystä alipainoisena, koska normaalipainoa lähestyessä vatsani näyttää jatkuvasti turvonneelta. Eikä tämä ole mun omassa päässä tämä kuvitelma. Äitikin sanoi jouluna, että näytän siltä kuin olisin 6. kuulla raskaana. Olen synnyttänyt noin vuosi sitten, mutta tämä ongelma on ollut aiemminkin, varmaan aina. Onko muilla näin surkeaa?
Johtuu kadonneesta lihasmassasta eli proteiinin puutteesta.Et toki ole ainoa vaan naisten enemmistöä.
Veikkaan hiilihydraattipainotteista ruokavaliota ja vähäistä lihasharjoittelua isoksi syyksi. Toki geenit pahentavat ongelmaa, mutta eivät ole hyvä tekosyy vetää elämäntapoja läskiksi.
Omenavartalon "iloja". Oma ratkaisuni on yrittää olla välittämättä. Vuosikausia hukkasin elämästäni siihen, että yritin väkisin pitää bmi:n korkeintaan 20 ettei maha ihan äärijärkyttävältä näyttäisi. Ei ollut vaivan arvoista. Nykyisin bmi on siinä 23-24 ja näytän siltä kuin olisin raskaana, mutta ainakin voin syödä edes suurin piirtein normaalisti tässä painossa.
Tältä palstalta saa viikottain lukea yleensä miesten kirjoituksia siitä, kuinka hoikkana pysyminen on naisille niin helppoa kun ei tarvitse muuta kuin vähän liikkua ja olla syömättä kuin virtahepo. En tiedä itkisinkö vai nauraisinko niitä kommentteja lukiessani...
Päinvastoin ainakin minulla, kun kaikki muukin elämässä on päin per settä niin oma ulkonäköongelmani eli ylipaino vaan pahentaa oloa.