Tuttava laittoi välit poikki, nyt haluaa taas kaveerata?
Tuttava laittoi hyvin tylysti tekstiviestillä välit poikki kolme vuotta sitten. Olin kutsunut kylään pariin otteeseen ja lopulta sitten tuli vastaukseksi viesti, että ei halua enää olla tekemisissä. Ja kuitenkin hän itse oli vain kuukautta ennen tätä viestittelyä toivonut, että nähtäisiin.
Nyt hän on ottanut uudelleen yhteyttä. Haluaisi kuulemma niin kovin, että oltaisiin taas ystäviä ja nähtäisiin.
Miten itse menettelisit tilanteessa?
Minun on vaikea ymmärtää tällaista käytöstä. Olisi ollut ok, jos olisi aikoinaan vastannut, että nyt meille ei sovi, ehkä myöhemmin tms., niin olisin antanut olla rauhassa ja odottanut yhteydenottoa sieltä suunnasta. Mutta tuollainen viestillä välien katkaisu yhtäkkiä oli tosi töykeää.
Mietin, mikä tässä on takana. En oikein jaksa uskoa tuolla tavalla käyttäytyvän ihmisen pyyteettömiin tarkoitusperiin. Jos itse katkaisisin välit toiseen ihmiseen tuolla tavoin, niin siihen olisi selkeä ja pitkään harkittu syy enkä todellakaan enää yrittäisi olla yhteydessä sen jälkeen.
Kommentit (35)
En aloittaisi ystävyyttä uudelleen tuollaisen tuuliviirin kanssa. Siinä luultavasti kävisi vain niin, että olisit vain jokin hätävara tälle tyypille, kunnes hän on saanut taas pakkansa kokoon ja voi jatkaa jälleen elämäänsä ilman sinua. Arvelen siis, että hänellä on tällä hetkellä jokin yksinäinen hetki jolloin sinäkin kelpaat, mutta jatkossa käy uudestaan noin.
Kyseessä ei mikään nuorten naisten niskojennakkelu. Olemme molemmat keski-ikäisiä jo ja tunteet aiemmin parikymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei mikään nuorten naisten niskojennakkelu. Olemme molemmat keski-ikäisiä jo ja tunteet aiemmin parikymmentä vuotta.
Siis tunteneet.
Voit lyhyesti vastata, ettet nyt ehdi tapailla kun on paljon kiireitä (työt, harrastukset, anopin kanssa seurustellu ym. pätevää oikeaa tai tekosyytä). - Ei tarvi alkaa esittämään kynnysmattoa.
Jos päätät tavata, vähimmällä pääset, kun em. kiireisiin vedoten käytte kahvilla läheisen kauppakeskuksen kahviossa ja vaihdatte kuulumiset. Joidenkin kanssa suhteet on hyvä pitää mahdollisimman muodollisina.
Vierailija kirjoitti:
En aloittaisi ystävyyttä uudelleen tuollaisen tuuliviirin kanssa. Siinä luultavasti kävisi vain niin, että olisit vain jokin hätävara tälle tyypille, kunnes hän on saanut taas pakkansa kokoon ja voi jatkaa jälleen elämäänsä ilman sinua. Arvelen siis, että hänellä on tällä hetkellä jokin yksinäinen hetki jolloin sinäkin kelpaat, mutta jatkossa käy uudestaan noin.
Jotain tällaista minäkin arvelen. Luulen, että jotkut omat tarkoitusperät hänellä on ja sitten, kun minua ei enää tarvita niiden täyttämiseksi, on edessä taas samaa käytöstä.
Olen miettinyt, mikä on taustalla sellaisessa käytöksessä, että ensin ollaan ystävällisiä jollekulle. Sitten yhtäkkiä sysätään syrjään. Ja hetken päästä yritetään taas olla niin ystäviä, kunnes taas haukutaan selän takana ja syrjäytetään. Muistan, että hän teki näin lähipiirinsä ihmisille. Oli edessä mielinkielin, selän takana haukkui.
Miksi et kysy häneltä mistä on kyse?????????????????????
Miksi????????
Täällä kuitenkin sitten teet avauksen, aivan kuin me asiasta tietämättömät voisimme sinulle kertoa yhtään mitään.
Voihan olla esim mt-ongelmia, joista et ole tietoinen. Ei aina kannata suhtautua jyrkästi. Selvitä asia hänen kanssaan ja tee sitten ratkaisusi. Mikä tässä on niin vaikeaa siinä aikuiselle ihmiselle?
Vierailija kirjoitti:
Ettekä vieläkään osaa kommunikoida asianmukaisesti?
Jos toinen on oikein katkaissut välit jo kertaalleen, niin kyllä se on siinä tämän elämän osalta. Oletuksena siis on, että puhutaan normaaleista järjellisistä ihmisistä, jotka ovat vastuussa tekemisistään ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain tällaista minäkin arvelen. Luulen, että jotkut omat tarkoitusperät hänellä on ja sitten, kun minua ei enää tarvita niiden täyttämiseksi, on edessä taas samaa käytöstä.
Olen miettinyt, mikä on taustalla sellaisessa käytöksessä, että ensin ollaan ystävällisiä jollekulle. Sitten yhtäkkiä sysätään syrjään. Ja hetken päästä yritetään taas olla niin ystäviä, kunnes taas haukutaan selän takana ja syrjäytetään. Muistan, että hän teki näin lähipiirinsä ihmisille. Oli edessä mielinkielin, selän takana haukkui.
Siinä tapauksessa ei varmaan kannata tuhlata enempää aikaa tämän ihmisen miettimiseen, perusluonto on hänellä jo alunperinkin vinoon kasvanut. :O
Vierailija kirjoitti:
Voit lyhyesti vastata, ettet nyt ehdi tapailla kun on paljon kiireitä (työt, harrastukset, anopin kanssa seurustellu ym. pätevää oikeaa tai tekosyytä). - Ei tarvi alkaa esittämään kynnysmattoa.
Jos päätät tavata, vähimmällä pääset, kun em. kiireisiin vedoten käytte kahvilla läheisen kauppakeskuksen kahviossa ja vaihdatte kuulumiset. Joidenkin kanssa suhteet on hyvä pitää mahdollisimman muodollisina.
Tuollainen kynnysmatto-olo tuosta tuli! En kyllä tiedä, miksi haluaisin tämän ihmisen kanssa vaihtaa kuulumisia. Mistä edes keskustelisin hänen kanssaan? Ei minulla ole halua jakaa asioitani hänelle. Oma elämäni on monessa suhteessa mennyt kolmessa vuodessa eteenpäin, eikä hän siihen elämään enää kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi????????
Täällä kuitenkin sitten teet avauksen, aivan kuin me asiasta tietämättömät voisimme sinulle kertoa yhtään mitään.Voihan olla esim mt-ongelmia, joista et ole tietoinen. Ei aina kannata suhtautua jyrkästi. Selvitä asia hänen kanssaan ja tee sitten ratkaisusi. Mikä tässä on niin vaikeaa siinä aikuiselle ihmiselle?
Miksi kysyisin? Hän halusi ensin olla ystävä. Sitten ei halunnutkaan. Nyt haluaa taas. Miksi minua pitäisi kiinnostaa, mikä hänen mielensä on taas muuttanut? Ja jäädä odottelemaan, koska se muuttuu taas?
Mietin vain, millainen ihminen käyttäytyy noin. En halua keskustella asiasta hänen kanssaan. Ja ajattelin täällä pohtia asiaa näin, koska en halua hänestä ystävienikään kanssa jutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Minä olisin silloin kyllä ollut vielä kiinnostunut "kommunikoimaan asianmukaisesti". En ymmärrä, mitä mieltä enää kolmen vuoden jälkeen ottaa yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen on oikein katkaissut välit jo kertaalleen, niin kyllä se on siinä tämän elämän osalta. Oletuksena siis on, että puhutaan normaaleista järjellisistä ihmisistä, jotka ovat vastuussa tekemisistään ihan itse.
Ihan suht järkevänä ihmisenä häntä siihen viestiin asti pidin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa ei varmaan kannata tuhlata enempää aikaa tämän ihmisen miettimiseen, perusluonto on hänellä jo alunperinkin vinoon kasvanut. :O
Näin olen jälkikäteen miettinyt. Tosin en ole pariin vuoteen kyseistä ihmistä enää edes ajatellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen kynnysmatto-olo tuosta tuli! En kyllä tiedä, miksi haluaisin tämän ihmisen kanssa vaihtaa kuulumisia. Mistä edes keskustelisin hänen kanssaan? Ei minulla ole halua jakaa asioitani hänelle. Oma elämäni on monessa suhteessa mennyt kolmessa vuodessa eteenpäin, eikä hän siihen elämään enää kuulu.
Älä sitten reagoi viestiin mitenkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi????????
Täällä kuitenkin sitten teet avauksen, aivan kuin me asiasta tietämättömät voisimme sinulle kertoa yhtään mitään.Voihan olla esim mt-ongelmia, joista et ole tietoinen. Ei aina kannata suhtautua jyrkästi. Selvitä asia hänen kanssaan ja tee sitten ratkaisusi. Mikä tässä on niin vaikeaa siinä aikuiselle ihmiselle?
Miksi kysyisin? Hän halusi ensin olla ystävä. Sitten ei halunnutkaan. Nyt haluaa taas. Miksi minua pitäisi kiinnostaa, mikä hänen mielensä on taas muuttanut? Ja jäädä odottelemaan, koska se muuttuu taas?
Mietin vain, millainen ihminen käyttäytyy noin. En halua keskustella asiasta hänen kanssaan. Ja ajattelin täällä pohtia asiaa näin, koska en halua hänestä ystävienikään kanssa jutella.
Jotkut aikuiset ovat lapsia, joilla vain on käytössä rahaa. Teet ihan oikein. Ei jatkoa tälle ihmiselle.
Tuollainen välien katkominen ilman syytä on niin lapsellista käytöstä, että jättäisin suosiolla rauhaan lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Minä olisin silloin kyllä ollut vielä kiinnostunut "kommunikoimaan asianmukaisesti". En ymmärrä, mitä mieltä enää kolmen vuoden jälkeen ottaa yhteyttä.
Ei todellakaan tarvitse alkaa jälleen "kommunikoida". Hänhän se välit on katkaissut.
Sivistynyt tapa on vastata lyhyesti, ettet valitettavasti ehdi tavata. Ja piste. Jos sen jälkeen tulee yhteydenottoja, ei tarvitse enää edes vastata.
Ihminen voi olla esim. maanisdepressiivinen ja siihen saattaa kuulua juuri tuollaiset "välit poikki ja ollaas taas ystäviä" -tempoilut. Sellaisen suhteen ylläpitäminen on hoitosuhde, eikä tasaveroista ystävyyttä.
Jänniä vastauksia tässä ketjussa. Jokaisella on oikeus valita kenen kanssa kaveeraa. Ehkä hänellä oli syynsä katkaista välit. Ehkä olit tehnyt jotain; loukannut häntä, levittänyt juoruja, puhunut pahaa selän takana? Kukaan ei katkaise välejä ilman hyvää syytä.
Nuorena tytöt aina katkas välit jonkun naurettavan jutun takia. Ja ens viikolla oltiin taas parhaat kaverit. Ens kuussa taas välit katkaistiin, looppi pyöri.