Alkoiko tipaton?
Kommentit (35)
Hah, no ei TODELLAKAAN eikä ala! Olen olutharrastaja ja osaan käyttää alkoholia kohtuudella, toisin kuin nämä tipaton siellä-toinen täällä-amatöörit.
Tipaton ollut tosiaan päällä jo yli 5 vuotta. Saa jatkua. Täällä alkoholistit alapeukuttaa raittiita. Sääliöt.
Vierailija kirjoitti:
En ole alkoholisti, joten ei ole tarvetta moiseen.
En minäkään ollut ja silti en kokenut enää tarvetta ottaa edes muutamaa annosta silloin tällöin.
T. se, joka lopetti alkoholin käytön kokonaan vuonna 2005
Vierailija kirjoitti:
Ei alkanut kun ei ole tähänkään mennessä tippunut eikä lorissut.
Ihan pikku vinkki muuten; saattaisi sitä rahaa olla siihen ruokaankin ja muuhun elämiseen, mm. lasten joululahjoihin jos nekin kympit ja sataset käytettäisiin järkevästi...
Sori siitä että olemme hyvin tienaava lapseton pariskunta eikä meidän tarvitse tehdä em. valintoja. Yleistätkö asioita useinkin oman suppean elämänkuvasi kautta?
Ei ole tarvetta, kun on tipattomalla ympäri vuoden 🙂
Sama juttu laihduttamisen kanssa: Ei ole tarvetta "tulla kesäkuntoon", kuten lehdet aina julistavat näihin aikoihin, kun pitää itsestään huolta läpi kalenterivuoden.
Hyvää uutta vuotta!
Lokakuusta alkoi 19. vuosi tipattomana ja hyvin sujuu, ei ongelmia minulla, mutta joillakin ympäristössä kyllä.
Useampana vuonna tämä on ollut mielessä, mutta en vieläkään ole nähnyt riittäviä hyötyjä tai halunnut riittävästi. Kun en tiedä miksi minun pitäisi ja saan enemmän nautintoa viinistä kuin koen haittoja niin on ollut mahdoton motivoitua. Maksa-arvot on kunnossa, ei paino-ongelmaa, viinihän mulla kiihdyttää aineenvaihduntaa. Ruuan kanssa ja telkun ääressä nautittuna on mulle keino rentoutua. Toki pitää pitää huoli ettei ota liikaa, että on aamulla skarppina. Jäätävä siis muutamaan lasilliseen illassa. Haluan nauttia seuraavasta päivästä kunnolla ja kunnossa, mm. aamulenkit luonnossa on tärkeitä. Tämä skarppius ja vähentäminen olkoon mun tavoite tammikuulle.
Ei, mutta päätin viettää en aio nähdä juoppoja kännisiä kavereita tammikuun.
Välillä otan vahingossa liikaa, kuten uutena vuotena. Rankaisen itseäni tipattomalla tammikuulla, huikattomalla helmikuulla ja moukuttomalla maaliskuulla. Ja toivon että lopulta voisin elää täysin raittiina. Tsempatkaa älkää tuomitko. Hyvää vuotta 2019 kaikille <3
Ei alkanut.
Koko syksy oli tipatonta. Ei mitenkään suunnitellusti, vaan ihan vahingossa.
En koe tarvetta osallistua tipaton tammikuu -juttuun, sillä en käytä kovin usein alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa viimeisenä vuonna alkoholia on mennyt liikaa.
Viikkomäärä on alle turvarajan, mutta ongelmana päivittäinen aökoholin juominen. Ja koska en pysty itse hallitsemaan juomista. Aamulla päätän kyllä, että en juo ja töistä kotimatkalla otan silti pari.
Jos tipaton ei onnistu, niin sitten täytyy ottaa yhteys työterveyshuoltoon.
Paljon tsemppiä ja hienoa et haet apuakin! Itselläni vähän sama jama. Yritän myös aluksi omin voimin, jos ei suju niin AA
Ei alkanut. Viimeksi olen juonut alkoholia joskus lokakuussa, seuraavan kerran otan kun siltä tuntuu. Oli tammikuu tai ei.
Tänään alkaa tipaton ja sokeriherkut pitäisi lopettaa myös, jotta vaatteet lakkais kiristämästä. Ja kuntosalille taas!