56 879 erosi viime vuonna kirkosta!
Todella suuri määrä erosi kirkosta viime vuonna. Kirkon jäsenosuus on pudonnut jo alle 70% kansasta. Kirkolla on edessään kivinen tie, ja se ei pysty millään estämään jatkuvaa jäsenkatoaan.
Kommentit (10)
Ja sitten kohta ihmetellään kun pitää alkaa käyty huiveja ja rukouskutsut taikaa.
Vierailija kirjoitti:
Todella suuri määrä erosi kirkosta viime vuonna. Kirkon jäsenosuus on pudonnut jo alle 70% kansasta. Kirkolla on edessään kivinen tie, ja se ei pysty millään estämään jatkuvaa jäsenkatoaan.
Kirkot autioituvat, kristilliset vahenevat. Tilalle tulleeseen tyhjioon voivat tulla muut uskontokunnat, siita voitte syyttaa vain itseanne.
Onhan niitä tekijöitäkin, nämä maamme rikastuttavat kilvan kääntyneet kristityiksi, että saavat jäädä tänne.
Siis tulijoita ei tekijöitä, ihana tämä ennakoiva tekstinsyöttö..
Vierailija kirjoitti:
Kuin myös Suomen kansalla. Tyhjiön tulee täyttämään joku muu uskonto, ja me kaikki tiedämme minkä uskontokunnan edustus Suomessa vain kasvaa vuosi vuodelta.
Kannattaisi kirkon hieman miettiä prioriteettejään. Itse en hyväksy p aperittomien hyysäystä ym mielivaltaista ja lainvastaista toimintaa. T.kirkosta eronnut
Kirkko voi katsoa peiliin, onko sen toiminta ollut jäsentensä etujen mukaista tai edes jäsenistöään arvostavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kohta ihmetellään kun pitää alkaa käyty huiveja ja rukouskutsut taikaa.
Päinvastoin, uskonnolle ei pidä antaa mitään sellaista sivistysvaltiolle kuulumatonta valtaa kuin mitä sillä Suomessa on. Itsehän kannatan huivikieltoa ja olen ateisti. En hyväksy mitään perseilyjä kotimaisiltakaan fundamentalisteilta kuten vl:t. Omassa kodissaan saa lain puitteissa tehdä mitä haluaa, muuten uskonto saisi näkyä ja kuulua niin vähän kuin mahdollista.
Joka sortin piispat riensivät heti Turun elokuun 2017 tapahtumien jälkeen ainakin täällä paikallismedioissa vakuuttamaan, että kilpailevassa uskonnossa ei ole mitään vikaa. Olen itse toista mieltä, sekulaaria humanismia kaivattaisiin enemmän. Ei tapaluterilaisena kirkkoon kuuluminen edistä ihmisoikeuksia tässä maassa. Olette samassa kerhossa kuin esim. lestadiolaiset.
Uskosta luopuminen kuuluu lopunajan profetioihin.