Alkoiko tipaton?
Kommentit (35)
Alkaa viimeisenä vuonna alkoholia on mennyt liikaa.
Viikkomäärä on alle turvarajan, mutta ongelmana päivittäinen aökoholin juominen. Ja koska en pysty itse hallitsemaan juomista. Aamulla päätän kyllä, että en juo ja töistä kotimatkalla otan silti pari.
Jos tipaton ei onnistu, niin sitten täytyy ottaa yhteys työterveyshuoltoon.
Kyllä. Vähintään kesään asti ajattelin olla kuivin suin. Viikonlopputissuttelu on jo vuoden ollut läsnä. Viinipullo, ja lisäksi 2-4 mietoa lähes joka viikonloppu. Nyt saan opetella muita rentoutuskeinoja kuin alkoholi.
Ei alkanut, hörppäsin heti herättyäni tölkillisen olutta.
Vierailija kirjoitti:
Ei alkanut, hörppäsin heti herättyäni tölkillisen olutta.
Sama täällä! Puoli pulloa viiniäkin on vielä jäljellä.Sitten voi tipaton kuukausi,miksei enemmäkin,alkaa.
Joulun aika meni monena päivänä yli suositeltujen annosrajojen ja siksi nyt, muutama päivä muukaanlukien, eilinen meni ilman alkoholia. Teen yleensä näin, kun huomaan, että alkoholi maistuu liikaa. En aloita tipatonta, mutta vähentäminen on paikallaan aina silloin tällöin.
Ei ole tipaton missään vaiheessa loppunutkaan.
Ei, tässä on nytkin kuoharilasi kädessä. Brunssin peruselementtejä.
Ei. Lakkasin käyttämästä alkoholia (pl. muodon vuoksi tarjoiltuna juhlissa) noin 10v. sitten. Kiitos lasteni.
Kyllä alkoi eli ei takuulla mene yhtään tippaa ohi! Näin on aina minun tipaton tammikuu :D eikä myöskään ole hujuton helmikuu eikä munaton maaliskuu :)
Daaa! Ei todellakaan! Aion nauttia juomia aina kun siltä tuntuu ja maanantaina.
Ei ole tarvetta "tipattomille". ne ovat tarpeen vain alkoholiongelmaisille esialkoholisteille.
Ei alkanut kun ei ole tähänkään mennessä tippunut eikä lorissut.
Ihan pikku vinkki muuten; saattaisi sitä rahaa olla siihen ruokaankin ja muuhun elämiseen, mm. lasten joululahjoihin jos nekin kympit ja sataset käytettäisiin järkevästi...
Ei. Pidin viikon tipattoman viime lokakuussa, niin ei tartte pitää tänä vuonna ollenkaan.
Ajattelin aloittaa 15 päivän kevennyksen, sen aikana ei alkoholia.
Jatkan koko kevään alkoholin vähentämistä muutenkin. Rankkoja aikoja takana ja edessä, pakko vahtia, että alkoholista ei tule ainoaa rentoutumiskeinoa ja pakopaikkaa.
Kyllä alkoi. Viime vuosi oli sen verran kostea, että nyt on ryhtiliike paikallaan. Kuukauden aikana ehtii miettiä omaa suhdetta alkoholiin. Nyt tuntuu siltä, että tipaton jatkuu yli tammikuun.
Vierailija kirjoitti:
Itse aloitin jo joulun jälkeen.
Mä aloitin jo kesällä 2005. Ei pisaraakaan sen jälkeen.
Ei alkanut. Olin elokuusta eteenpäin aina joulupäivään asti tipattomalla. 4,5 kuukautta yhteensä. En aloita sitä heti uudestaan.