Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko sinulle mahdollista sanoa työnantajalle, että olet vähän kipeä, lähteä kotiin ja pölliä menessäsi työantajan kassakaapista reppuun 150 000 euroa?

Vierailija
31.12.2018 |

Vai onko teillä vähän tiukempaa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lähteä sanomatta mitään. Tuo 150 000 on kyllä niin pieni summa että ei kannata tuollaisen takia lähteä. 15 000 000 olisi summa jolla pääsisi jo hyvin karkuun jos haluaisi.

Vierailija
2/17 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa olevan kipeä ja voin mennä kotiin. 150000 jää haaveeksi, firman kassasta löytyy ehkä 200-500

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei liiku käteistä rahaa.

Vierailija
4/17 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuollaisia kassakaappeja edes on nykyään?

Vierailija
5/17 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikallani ei ole kassakaappia eikä käteistä rahaa. Yrityksen pankkitileillä rahaa on paljonkin, mutta olen itse ollut mukana kehittämässä prosesseja joilla isot kavallusyritykset pysähtyvät heti ja pienemmätkin huomataan viimeistään seuraavana pankkipäivänä. Periaatteessa pääsisin käsiksi tilinkäyttöoikeuksiin ja miljooniin, käytännössä en saisi rahoja ulos.

Vierailija
6/17 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ei ole käteisenä ja tilimaksuihin vaaditaan tuplakuittaus, mutta edellisessä työpaikassani olisin pystynyt siirtämään miljoonia yksin tai ottamaan allekirjoitetun parin sadan tuhannen shekin ja häipyä, mutta ei olisi ollut sen arvoista ottaa rahoja ja paeta loppuelämä. Ja tosiaan mikään 100 000 ei riittäisi mihinkään.

Vierailija
7/17 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pääsy rahamasseille, mutta olen rehellistäkin rehellisempi ja realisti. En koskaan käyttäisi luottamusta väärin edes tikkarin ostoon.

Vierailija
8/17 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassani olin pääkassa ja olisin voinut ottaa ehkä max 60.000€ ja häipyä. Ei käynyt edes mielessä. Noin pienillä rahoilla ei maksa vaivaa. Jos olisi miljoonat kyseessä saattaisin hetken leikitellä ajatuksella. Nykyisessä työssäni en käsittele rahaa.

Vierailija
9/17 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki meidän työpaikalla pystyisi lähtemään kesken päivän, mutta neljällä ihmisellä on mahdollisuus päästä käsiksi rahoihin. Joten käytännössä he voisivat vain kavaltaa. Tuollaisia summia meillä ei kyllä ole ikinä. Meillä on kassavajeet olleet parin euron luokkaa joskus.

Vierailija
10/17 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisen hilloaminen kaappiin on nykypäivänä idiotismia. Sijoittamalla vakavaraisiin rahastoihin saisi 10% tuoton vuodessa tolla summalla.

Vierailija
11/17 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kuljin miljoonat salkussa ympäri keskisuurta kaupunkia talon autolla. Tämä oli aikaan, jolloin maksuja tehtiin paljon käteisellä ja rahat vietiin pankkiin. Ei taida enää nykyään toimia niin, että annetaan 18-vuotiaalle talon auto ja rahasalkku sanoen, vie nuo pankkiin. 

Nykyään olen pienellä työpaikallani paljon yksin, mutta meillä ei ole käteistä. Olen umpirehellinen tyyppi. Liiankin rehellinen, kun aina kaikissa yhdistyksissä meinaan joutua rahahommiin, joihin en halua vastuun vuoksi. En todellakaan pöllisi mitään, mutta pelkään hukkaavani. 

Vierailija
12/17 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteä voi, rahaa ei saa mukaan.

Vierailija
13/17 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteisen hilloaminen kaappiin on nykypäivänä idiotismia. Sijoittamalla vakavaraisiin rahastoihin saisi 10% tuoton vuodessa tolla summalla.

Aijaa, mulla vaan tuli vakavaraiseen indeksirahastoon sijoitus yli 20% pakkaselle viime vuonna. Korkorahastoista en viitsi puhuakaan, kun niiden tavoiteltu tuottokin on 0,0001%.

Vierailija
14/17 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ninja, please.

Vierailija
15/17 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin siirtämään tililleni tuon summan ja lähtemään kotiin. Jäisin kyllä parissa päivässä siitä kiinni ja mitäs sitten? Elämä pilalla. Vaikea ymmärtää tuon Veikkaus-tyypin ajatuksen juoksua.

Vierailija
16/17 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy kysyttyyn asiaan, tai edes koko Veikkaus-keissiin?

Vierailija
17/17 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tosiaan ymmärtää mitä kaverin päässä liikkui. Ei kuitenkaan voi olla ihan huithapeli että on päässyt töihin tuonne. Melkein ainoa selitys on jonkinlainen epäsuora itsemurha. Elämä tuntuu yhtäkkiä niin paskalta että otanpa tuosta nuo rahat ja pistän hetken hulinaksi ja sitten kuolen pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän