Hedelmät on kyllä yks suurimpia kusetuksia mitä on. Yhtäkään hedelmää ei terve ihminen tarvi. Eikä sairaskaan.
Kommentit (147)
Hedelmissä on paljon sokeria, ei niitä kannata paljoa syödä.
Hedelmät on saatanasta. Ja viljat. Ja maito. Ja kaikki kasvisrasvat. Mistään sokerista ja lisäaineista puhumattakaan.
Tää kyllä tuntuis äärimmäisen epätodennäköiseltä, kun hedelmät on varmaan kaikista ihmisten syömistä asioista kuuluneet pisimmän aikaa ihmisen, ja ihmistä edeltävien lajien ruokavalioon. Eli luulisi, et juuri niiden syöntiin ihminen on kaikkein parhaiten sopeutunut.
Tämän sanottua on pakko sanoa, etten Suomessa asuessa varmaankaan tule syöneeks tarpeeks hedelmiä enkä marjojakaan (kotimainen vastikkeemme ulkomaisille hedelmille), vaan enimmäkseen just vaan vihanneksia.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et ole niitä huvittavia tyyppejä, jotka aloittaa demonisoinnin hedelmien sokerista, mutta vetävät kuitenkin karkkii, limpparii ja leivonnaisia kaksinkäsin :D
1kpl päivässä voi huoletta syödä 😊
Vihanneksista ei saa niin helposti c-vitamiinia.
Mulla on jäänyt hedelmät lähes kokonaan pois jo parikymmentä vuotta sitten. En oikeasti muista, milloin olen viimeksi syönyt esim. appelsiinin...ehkä 90-luvulla...kait. Koko lapsuus ja nuoruus meni tottelevaisesti hedelmiä popsien, koska muuten kuolee, kun ei saa vitamiineja, iho ja hiukset kärsii ja keripukkisaatana iskee...ja mitä vielä.
Mut sitten vain tajusin, etten mä edes pidä hedelmistä ja että saan kaiken tarvitsemani vitamiinit vihanneksista ja muista ruuista. Sairaslomalla olen viimeksi ollut 2011, lievä flunssa. Ei perustauteja, iho, hiukset ja kynnet erinomaisessa kunnossa. Samoin hampaat. Ei ylipainoa, verenpaine hyvä. Ihan hyvä saldo 60-vuotiaalta.
Vierailija kirjoitti:
Tää kyllä tuntuis äärimmäisen epätodennäköiseltä, kun hedelmät on varmaan kaikista ihmisten syömistä asioista kuuluneet pisimmän aikaa ihmisen, ja ihmistä edeltävien lajien ruokavalioon. Eli luulisi, et juuri niiden syöntiin ihminen on kaikkein parhaiten sopeutunut.
Tämän sanottua on pakko sanoa, etten Suomessa asuessa varmaankaan tule syöneeks tarpeeks hedelmiä enkä marjojakaan (kotimainen vastikkeemme ulkomaisille hedelmille), vaan enimmäkseen just vaan vihanneksia.
Nimenomaan! Luonnosta vieraantuneilta yksilöiltä tuppaa unohtumaan, että ihminen ei kehittynyt jääkaapit kainalossa, joten kuorilla suojatut, hyvin säilyvät hedelmät ja juurekset ovat todellakin ominaisinta ravintoa ihmisapinalle :D
Jaa? No mutta on ne silti hyviä.
Sokeritautiselle sopiva määrä on kaksi päivässä. Terveille ei rajoitusta. Ei tietenkään jatkuvasti liikaa energiaa. B-imbo kaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tätä maata millään banaaneilla rakennettu. Siksi siitä tulikin erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Hedelmät on saatanasta. Ja viljat. Ja maito. Ja kaikki kasvisrasvat. Mistään sokerista ja lisäaineista puhumattakaan.
AV:lla suunnilleen kaikki syötävä jotain avokadoa (ja kourallista pähkinöitä) lukuunottamatta on saatanasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tätä maata millään banaaneilla rakennettu. Siksi siitä tulikin erilainen.
Ei niin. Banaanit on apinoiden ruokaa. Suomalaiset söivät pettua ja nauriita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et ole niitä huvittavia tyyppejä, jotka aloittaa demonisoinnin hedelmien sokerista, mutta vetävät kuitenkin karkkii, limpparii ja leivonnaisia kaksinkäsin :D
MEil on duunissa tollanen iditootti. Kysyin siltä sit että kumpi on terveellisempi vaihtoehto. Kilo karkkia vai kilo omenoita. Kumman vaihtoehdon sokerit otat ennemmin ja kummasta on enemmän haittaa. Ihmiset ei tunnu ymmärtävän kuinka paljon saa niitä hedelmiä päivässä vetää, että se olis jotenkin haitallista.
Mulla jäi sattumalta hedelmät ruokavaliosta pois. Ennen söin joka päivä hedelmän. Nyt syön kasviksia ja marjoja ja palkokasveja. Oloni on parempi kuin koskaan. Ja eritoten kynnet ja iho hehkuvat. Olen täynnä tasaista hyvää oloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AV:lla suunnilleen kaikki syötävä jotain avokadoa (ja kourallista pähkinöitä) lukuunottamatta on saatanasta.
Ja avokadot ja matelit kuluttaa hirveästi vettä eli niitäkään ei pitäisi syödä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jäänyt hedelmät lähes kokonaan pois jo parikymmentä vuotta sitten. En oikeasti muista, milloin olen viimeksi syönyt esim. appelsiinin...ehkä 90-luvulla...kait. Koko lapsuus ja nuoruus meni tottelevaisesti hedelmiä popsien, koska muuten kuolee, kun ei saa vitamiineja, iho ja hiukset kärsii ja keripukkisaatana iskee...ja mitä vielä.
Mut sitten vain tajusin, etten mä edes pidä hedelmistä ja että saan kaiken tarvitsemani vitamiinit vihanneksista ja muista ruuista. Sairaslomalla olen viimeksi ollut 2011, lievä flunssa. Ei perustauteja, iho, hiukset ja kynnet erinomaisessa kunnossa. Samoin hampaat. Ei ylipainoa, verenpaine hyvä. Ihan hyvä saldo 60-vuotiaalta.
Onpa kiva kuulla! Itsekin söin lapsena hedelmiä mutta ne jäivät pois kun muutin omilleni. En vaan pidä hedelmistä, en syö muutakaan makeaa. Välillä mietin mitä tämä tekee terveydelleni, mutta toistaiseksi ei mitään näkyvää ainakaan. Viimeisen 10 vuoden aikana on ollu vaan pari sairaslomapäivää töistä. Olen normaalipainoinen ja veriarvot hyvät. Itse olen nelikymppinen. Kiva kuulla, etten ole ainoa laatuani. Vihanneksia kyllä syön.
Vierailija kirjoitti:
Vihanneksista ei saa niin helposti c-vitamiinia.
Kotimaisessa kaalissa esim on enemmän c-vitamiinia kuin kontissa kypsyneissä tuontiappelsiineissa.
Sulla on varmaan joku perustekin?